3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af filter

Besvar
Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af filter

Indlæg af Allanxx » 23. sep 2013, 19:06

Ingen fejlkoder på motor.
Der er skiftet brændstoffilter.
Kan finde på at gå i stå ved udkobling, og er næsten umulig at få i gang igen.
Eft. en længere tur på 2 x 150km ingen problemer ved udkobling, kun hakken ved acceleration.
Jeg har haft åbnet ned i tanken for at tjekke eft. motorolie.
Selvfølgelig er det ikke rent, bilen har trods alt kørt 330kkm.
Oliestanden i motor er normal.
Dyser er ikke tjekket med VCDS.
Ledningsnet er ikke skiftet, men så burde den vel smide fejlkoder el. gå amok med ESP
De slanger der sidder ned i tanken, hvordan får man dem nemmest af? Det er jo hård plast .
Pumpen i tanken kører.
Problemet er kommet fra fra den ene dag til den anden.

Idag har bilen kørt normalt, intet hakken el. andet.
Det gamle filter er adskilt og jeg har vredet det og indholdet er mig noget sort.
Tandempumpe el. ?
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi

Indlæg af Allanxx » 24. sep 2013, 15:20

Vredet filter og sort diesel.
Vedhæftede filer
CIMG0933 - Kopi.JPG
CIMG0933 - Kopi.JPG (186.63 KiB) Vist 322 gange
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi

Indlæg af clausvp » 24. sep 2013, 17:24

Ny tandempumpe!

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi

Indlæg af Allanxx » 30. sep 2013, 18:27

Når man sætter tænding på, hvor meget skal pumpen i tanken så spytte ud?
Bare lige for at være sikker på om den er ok, el. også skal skiftes.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi

Indlæg af Sorens2 » 30. sep 2013, 18:38

Den gir en del.
Man skal ike ha den i en ½ L flaske ret mange sek. før den er fuld.
Ny tandempumpe.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi

Indlæg af Allanxx » 30. sep 2013, 20:51

Ja tandempumpen bliver skiftet nu, men det skal pumpen i tanken vidst også. For lige når der kommer tænding på spytter den ikke engang 1dl ud de få sek. den kører.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: 3BG 130hk tdi hakker meget ved acceleration.Billed af fi

Indlæg af Sorens2 » 1. okt 2013, 06:58

Prøv at aktivere pumpen via VCDS.
Så skal den køre hele tiden og det giver et langt bedre billede.
Den kører kun 1-2 sek når du sætter tænding på.
Jeg har set mange af dem hvor pumpen i tanken slet ikke virker men tandempumpen suger bare fra tanken.
Så den skal altså ikke gi ret meget før det virker.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Besvar

Tilbage til "Motor"