Hej,
Min Octavia har et problem med at den har en hyler/piber som om en rem ikke er strammet korrekt, men det i forbindelse med gearskift eller meget lav belastning fx når man kører ned af en vej som hælder ganske lidt, så mønstret kan jeg ikke få til at passe med en rem.
Ud over dette er der intet unormalt at mærke på bilen, den trækker som den skal og skifter gear uden nogen rystelser mv.
Håber I kan hjælpe med en forklaring/løsning
Mvh
Mikkel
Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 206 times
Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning
Hvor gammel en bilen (partikelfilter eller ej)?
Ryger den ekstraordinært meget når den skal sejtrække?
Ryger den ekstraordinært meget når den skal sejtrække?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 199
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:14
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: møn
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning
hej din ac kompressor bliver ikke strammet automatisk,det kan være den der skal strammes hilsen Aageb
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 193
- Tilmeldt: 19. jul 2008, 13:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning
Pakning ved din EGR køler eller køleren der er utæt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning
Bilen er fra 2006 (dvs. uden partikelfilter)og har kørt 205.000km.
Oplever ikke nogen væsentlig røg fra bilen.
EGR Køler, hvor sidder den henne og er det noget der er nemt selv at komme til at lave ?
Oplever ikke nogen væsentlig røg fra bilen.
EGR Køler, hvor sidder den henne og er det noget der er nemt selv at komme til at lave ?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning
Havde bilen forbi den lokale mekaniker, som melder at egr køler er ok, og at han mener årsagen til at bilen mister kølevæske er en defekt toppakning/topstykke
Forklaringen på hyletonen er så at udstødningsmanifold pakningen er en smule utæt.
Så derfor vil jeg høre om der er nogen måder at verificere at det er en toppakning/topstykke inden jeg for sat gang i sådan en opgave?
Og næste spørgsmål er så hvad det vil koste at få lavet - jeg får et tilbud fra mekanikeren på mandag, men måske der er nogen som ved hvor det kan laves til en god pris... ?
Forklaringen på hyletonen er så at udstødningsmanifold pakningen er en smule utæt.
Så derfor vil jeg høre om der er nogen måder at verificere at det er en toppakning/topstykke inden jeg for sat gang i sådan en opgave?
Og næste spørgsmål er så hvad det vil koste at få lavet - jeg får et tilbud fra mekanikeren på mandag, men måske der er nogen som ved hvor det kan laves til en god pris... ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 05:27
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning
Min fars fløjtede også ved lav fart, var utæt egr-ventil (udstødnings gasser) BMM, pisse dårlige på denne model(han har i år haft 4 stk. på)
Den første, org. utæt ved ventilen, som sidder i den ene ende af denne, købte ny org. res. del. 4.mrd efter løg den som en færge, da jeg fik den igang, vores mekaniker mente at det måtte være top pakningen eller topstykket! skilte det af sendte det til tryk prøvning! fejlede intet, ydermere for at være sikker havde de planslebet den! efter ferien tog jeg så egr ventilen af! det var den som var utæt, de ville intet give til dette ( 3ord-grossist for res. dele) de mente at jeg var en idiot kunne jo bare have blændet den af! sagde at jeg da ikke havde tænkt dette pga. den høje pris for denne ventil, fik en ny, og resten for egen regning! (vw tager knap 5000.-kr bare for skift, da den også er med org. oliefyr) samlede skidtet, da det jo var væsentlig billigere end nyt Topstykke, som er extrem dyr til en BMM motor. kørte ca. 3.min lød mærkelig, stoppede den, ringede til dem efter weekenden, fik lov til at tage toppen af igen der lå så den ene ventil på tværs! ups. var pisse nervøs for udfaldet............kr............ efter tøven sendte de en fra teknologisk institut ud for at lave en rapport, udfald de skulle betale det hele, anden motor i.........satte den i uden at bytte noget, kørte så 400km. efter at den så igen røg som en færge hvid røg! så måtte den nye EGR- ventil på for deres regning igen........men nu kører den krydser fingrene.........
MVH.
JLF
Den første, org. utæt ved ventilen, som sidder i den ene ende af denne, købte ny org. res. del. 4.mrd efter løg den som en færge, da jeg fik den igang, vores mekaniker mente at det måtte være top pakningen eller topstykket! skilte det af sendte det til tryk prøvning! fejlede intet, ydermere for at være sikker havde de planslebet den! efter ferien tog jeg så egr ventilen af! det var den som var utæt, de ville intet give til dette ( 3ord-grossist for res. dele) de mente at jeg var en idiot kunne jo bare have blændet den af! sagde at jeg da ikke havde tænkt dette pga. den høje pris for denne ventil, fik en ny, og resten for egen regning! (vw tager knap 5000.-kr bare for skift, da den også er med org. oliefyr) samlede skidtet, da det jo var væsentlig billigere end nyt Topstykke, som er extrem dyr til en BMM motor. kørte ca. 3.min lød mærkelig, stoppede den, ringede til dem efter weekenden, fik lov til at tage toppen af igen der lå så den ene ventil på tværs! ups. var pisse nervøs for udfaldet............kr............ efter tøven sendte de en fra teknologisk institut ud for at lave en rapport, udfald de skulle betale det hele, anden motor i.........satte den i uden at bytte noget, kørte så 400km. efter at den så igen røg som en færge hvid røg! så måtte den nye EGR- ventil på for deres regning igen........men nu kører den krydser fingrene.........
MVH.
JLF
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning
Det var godt nok noget af en omgang... Krydser fingre for at du ikke får flere udfordringer med den...
Har konstateret at den også bobler i kølevandsbeholderen - sådan en masse små bobler som siver op når motoren kører.
Kan disse + vandforbruget hænge sammen med en defekt pakning omkring udstødningen, eller er der helt sikkert at det er en toppakning/topstykke den er galt med?
Ville være noget ked af at skifte toppen og så konstatere at problemet fortsat er der...
Mvh
Mikkel
Har konstateret at den også bobler i kølevandsbeholderen - sådan en masse små bobler som siver op når motoren kører.
Kan disse + vandforbruget hænge sammen med en defekt pakning omkring udstødningen, eller er der helt sikkert at det er en toppakning/topstykke den er galt med?
Ville være noget ked af at skifte toppen og så konstatere at problemet fortsat er der...
Mvh
Mikkel