Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Besvar
Bace
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Indlæg af Bace » 25. sep 2013, 07:36

Hej,

Min Octavia har et problem med at den har en hyler/piber som om en rem ikke er strammet korrekt, men det i forbindelse med gearskift eller meget lav belastning fx når man kører ned af en vej som hælder ganske lidt, så mønstret kan jeg ikke få til at passe med en rem.

Ud over dette er der intet unormalt at mærke på bilen, den trækker som den skal og skifter gear uden nogen rystelser mv.

Håber I kan hjælpe med en forklaring/løsning :)

Mvh
Mikkel

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Indlæg af Jannik » 25. sep 2013, 10:11

Hvor gammel en bilen (partikelfilter eller ej)?
Ryger den ekstraordinært meget når den skal sejtrække?
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

aageb
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: møn
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Indlæg af aageb » 25. sep 2013, 10:54

hej din ac kompressor bliver ikke strammet automatisk,det kan være den der skal strammes hilsen Aageb

pamper
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 19. jul 2008, 13:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Indlæg af pamper » 25. sep 2013, 12:38

Pakning ved din EGR køler eller køleren der er utæt

Bace
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Indlæg af Bace » 25. sep 2013, 14:07

Bilen er fra 2006 (dvs. uden partikelfilter)og har kørt 205.000km.

Oplever ikke nogen væsentlig røg fra bilen.

EGR Køler, hvor sidder den henne og er det noget der er nemt selv at komme til at lave ?

Bace
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Indlæg af Bace » 27. sep 2013, 22:14

Havde bilen forbi den lokale mekaniker, som melder at egr køler er ok, og at han mener årsagen til at bilen mister kølevæske er en defekt toppakning/topstykke :cry:

Forklaringen på hyletonen er så at udstødningsmanifold pakningen er en smule utæt.

Så derfor vil jeg høre om der er nogen måder at verificere at det er en toppakning/topstykke inden jeg for sat gang i sådan en opgave?

Og næste spørgsmål er så hvad det vil koste at få lavet - jeg får et tilbud fra mekanikeren på mandag, men måske der er nogen som ved hvor det kan laves til en god pris... ?

jlf1
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. jun 2008, 05:27
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Indlæg af jlf1 » 28. sep 2013, 17:41

Min fars fløjtede også ved lav fart, var utæt egr-ventil (udstødnings gasser) BMM, pisse dårlige på denne model(han har i år haft 4 stk. på)
Den første, org. utæt ved ventilen, som sidder i den ene ende af denne, købte ny org. res. del. 4.mrd efter løg den som en færge, da jeg fik den igang, vores mekaniker mente at det måtte være top pakningen eller topstykket! skilte det af sendte det til tryk prøvning! fejlede intet, ydermere for at være sikker havde de planslebet den! efter ferien tog jeg så egr ventilen af! det var den som var utæt, de ville intet give til dette ( 3ord-grossist for res. dele) de mente at jeg var en idiot kunne jo bare have blændet den af! sagde at jeg da ikke havde tænkt dette pga. den høje pris for denne ventil, fik en ny, og resten for egen regning! (vw tager knap 5000.-kr bare for skift, da den også er med org. oliefyr) samlede skidtet, da det jo var væsentlig billigere end nyt Topstykke, som er extrem dyr til en BMM motor. kørte ca. 3.min lød mærkelig, stoppede den, ringede til dem efter weekenden, fik lov til at tage toppen af igen der lå så den ene ventil på tværs! ups. var pisse nervøs for udfaldet............kr............ efter tøven sendte de en fra teknologisk institut ud for at lave en rapport, udfald de skulle betale det hele, anden motor i.........satte den i uden at bytte noget, kørte så 400km. efter at den så igen røg som en færge hvid røg! så måtte den nye EGR- ventil på for deres regning igen........men nu kører den krydser fingrene.........
MVH.
JLF

Bace
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 21. sep 2013, 09:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 2.0 tdi DSG hyler ved lav belastning

Indlæg af Bace » 30. sep 2013, 16:57

Det var godt nok noget af en omgang... Krydser fingre for at du ikke får flere udfordringer med den...

Har konstateret at den også bobler i kølevandsbeholderen - sådan en masse små bobler som siver op når motoren kører.
Kan disse + vandforbruget hænge sammen med en defekt pakning omkring udstødningen, eller er der helt sikkert at det er en toppakning/topstykke den er galt med?

Ville være noget ked af at skifte toppen og så konstatere at problemet fortsat er der...

Mvh
Mikkel

Besvar

Tilbage til "Motor"