Prodigy skrev:Hvis et nyt batteri fuld af strøm kunne holde problemet væk i 2 måneder kunne det jo godt lyde til at den ikke er så flink til at lade nok, men måske lader næsten nok til at vedligeholde fuldt smæk på batteriet.. Altså hvis dit nye batteri er på 100% når du køber det og det så langsomt over en 2 måneder periode falder til 80% og dog ikke falder yderligere.. Og bilen har svært ved at kapere starter på 80% styrke..
Jeg ville prøve at sætte CTEKen på hver weekend i en periode, og hvis fejlen ikke kommer i den periode vil jeg mene at der er stærke indicier på at ladesystemet er problemet..
Bilen har ikke lavet start-nr. siden sidst. Men jeg satte her i weekenden min CTEK MXS 5.0 lader på. Det har jeg tænkt mig at gøre ca. en gang pr. kvartal, for at holde batteriet i topform.
Nu er jeg ikke helt inde i deltajerne omkring hvordan en CTEK lader virker, og ved hvor meget kapacitet batteriet er oppe på, men at vurdere på det trin den starter på efter "diagnose", så lå batteriets kapacitet på lige under 80%.
http://ctek.com/Archive/ProductManualPd ... 5.0_EN.pdf (side 5)
Når den går i gang er den på trin3, men skiftede på under et kvarter til trin4.
Jeg tænker umiddelbart at laderen ikke nødvendigvis er helt præcis ift. batteriets kapacitet, men også om en bil som min overhovedet vil kunne holde batteri kapaciteten på 100% eller ej?
Nogen kommentarer til ovenstående observationer/tanker??