Sent Ladetryk efter montering af anden Turbo HJÆLP!

Besvar
Beier
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. sep 2011, 21:16
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sent Ladetryk efter montering af anden Turbo HJÆLP!

Indlæg af Beier » 3. okt 2013, 18:31

Hej

Min turbo røg i luften ude på motorvejen for et stykke tid siden i min Passat 3B 1.9TDI 115HK AJM. Fik sat anden turbo i som er 100% magen til med nummer og alt. Men det sjove er nu at den først får ladetryk fra ca 2500-2700omd men trækker tilgengæld helt op til ca. 4000omd. Den plejede og trække fra 1700-1800. Sjovt nok skete det samme for min kammerats bil her sidst og han har fået sat helt ny turbo på men han har også akkurat samme problem. Hans er en Seat Toledo 130Hk TDI.

Hvad kan dette skyldes?? Vi er begge på helt bar bund for der er ikke blevet pillet ved andet end at turboerne er blevet skiftet :/

På forhånd tak

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Sent Ladetryk efter montering af anden Turbo HJÆLP!

Indlæg af skodacombi » 5. okt 2013, 07:03

de turbo`r hvor er de købt ??de er nok ikke købt i dk da de bliver testet for om vacumdåsen står rigtigt i forhold til vnt armende..det er helt sikkert fejl montering på turbolader/eller def lader hvis ellers jeres n75 ventil og slanger er ok..tjek med vacom om n75 ventil om den regulere helt ud på ca 95% under fuld acc gør den det er den ok så er der kun slanger og turbo tilbage der kan være def./fejljusteret......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
ammitz
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 26. maj 2010, 07:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Sent Ladetryk efter montering af anden Turbo HJÆLP!

Indlæg af ammitz » 4. nov 2014, 15:36

Jeg ved det er et gammelt indlæg..

Men er der fundet en løsning til det ? - har nemlig samme problem med min sprit nye turbo fra FTZ.
Biler :
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020

Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)

Besvar

Tilbage til "Motor"