Hvor bruger golf 4 TDI normalt vand?

Besvar
Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvor bruger golf 4 TDI normalt vand?

Indlæg af Gummihest » 18. okt 2013, 07:35

Min golf 4 115hk TDI bruger indimellem vand. Jeg kan ikke rigtig finde et mønster i det. Nogle gange kan jeg køre flere tusinde km uden den beder om vand andre gange kan jeg fylde vand på, starte bilen, køre 10km og så når bilen bliver startet igen vil den have vand igen. Jeg har skiftet køleren og i den forbindelse kigget de fleste af slangerne igennem. Også der hvor de går ind i bilen. Og der er ikke vådt på gulvet inden i bilen. Syntes heller ikke at bilen ryger videre hvidt. Hvor ville i starte?

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Hvor bruger golf 4 TDI normalt vand?

Indlæg af Kinojserguru » 18. okt 2013, 09:16

Prøv og løsne dækslet forsigtigt på ex.beholderen og kig ned når motoren kører og er varm, der skal flyde en jævn vandstråle, men ikke boble i beholderen, hvis det bobler har du sikkert en defekt toppakning, hvis vandet er brunt/sort har du sikkert en defekt toppakning, stop motoren, træk oliepinden og tjek om olien er brunt eller der er mere "olie" end normalt, hvis det er tilfældet har du sikkert en defekt toppakning.
Hvis dette er som det skal være, så kør på værksted og få kølersystemet trykprøvet.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
Moose
Medlem
Indlæg: 865
Tilmeldt: 20. jan 2010, 21:42
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor bruger golf 4 TDI normalt vand?

Indlæg af Moose » 18. okt 2013, 13:26

Tjek evt. køleren på begge sider, med startet driftsvarm motor, om der står en lille stråle ud et sted.
Audi A3 8L - 1,6 AEH

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor bruger golf 4 TDI normalt vand?

Indlæg af Gummihest » 18. okt 2013, 18:46

Moose skrev:Tjek evt. køleren på begge sider, med startet driftsvarm motor, om der står en lille stråle ud et sted.
Køleren er helt ny så den skulle meget gerne ikke bruge vand. Tror måske at jeg køber et sæt til at sætte tryk på systemet i morgen og prøverdet...

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor bruger golf 4 TDI normalt vand?

Indlæg af Gummihest » 18. okt 2013, 18:48

Kinojserguru skrev:Prøv og løsne dækslet forsigtigt på ex.beholderen og kig ned når motoren kører og er varm, der skal flyde en jævn vandstråle, men ikke boble i beholderen, hvis det bobler har du sikkert en defekt toppakning, hvis vandet er brunt/sort har du sikkert en defekt toppakning, stop motoren, træk oliepinden og tjek om olien er brunt eller der er mere "olie" end normalt, hvis det er tilfældet har du sikkert en defekt toppakning.
Hvis dette er som det skal være, så kør på værksted og få kølersystemet trykprøvet.
Den har samme oliestand som da olien blev skiftet for 500km siden. Og der var det helt sort uden noget i. Det var nemlig også min tanke... Skal ud og rode lidt med bilen i morgen så må jeg se om vandet løber som det skal...

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Hvor bruger golf 4 TDI normalt vand?

Indlæg af Kinojserguru » 18. okt 2013, 19:12

Hvis du sætter tryk på køleren, skal den kunne holde trykket i min. en halv time ellers er der en lækage et sted. Hvis bilen har kørt meget, kan det jo være vandpumpen som lækker, en frostprop som ikke holder tæt længere olier noget så simpelt som et spændebånd der ikke kan holde tæt længere.
Lig evt. et stykke pap under motoren, så er det nemt at se om noget er utæt.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Gummihest
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 8. sep 2010, 06:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvor bruger golf 4 TDI normalt vand?

Indlæg af Gummihest » 18. okt 2013, 19:27

Kinojserguru skrev:Hvis du sætter tryk på køleren, skal den kunne holde trykket i min. en halv time ellers er der en lækage et sted. Hvis bilen har kørt meget, kan det jo være vandpumpen som lækker, en frostprop som ikke holder tæt længere olier noget så simpelt som et spændebånd der ikke kan holde tæt længere.
Lig evt. et stykke pap under motoren, så er det nemt at se om noget er utæt.
Tak for rådene. Vil lægge noget pap under og sætte tryk på i en halv times tid.
Bilen er fra 2000 og har kørt 270.000km. Så helt ny er den jo ikke mere...

Besvar

Tilbage til "Motor"