Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpower ?

Besvar
Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpower ?

Indlæg af Greden » 1. nov 2013, 19:46

Hvis man nu har sådan TFSI'er hvor man tydeligt kan høre dyserne når der kommer belasting på motoren.

Er det bare "sådan" og man kan ikke gøre noget ved det.
Tilsætning til benzin'en ?
eller brug af vpower eller tilsvarende fuel til bilen.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af kimhemm » 1. nov 2013, 19:53

TFSI/TSI motorene er lavet til at køre på 98/V-power så det ville være en god idé
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af C-hansen » 1. nov 2013, 20:26

kimhemm skrev:TFSI/TSI motorene er lavet til at køre på 98/V-power så det ville være en god idé
Er du sikker? Der står 95 oktan på bagsiden af mit tankdæksel...
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af kimhemm » 1. nov 2013, 20:29

C-hansen skrev:
kimhemm skrev:TFSI/TSI motorene er lavet til at køre på 98/V-power så det ville være en god idé
Er du sikker? Der står 95 oktan på bagsiden af mit tankdæksel...
De kan godt køre på 95, men de er lavet til at køre på højere oktan

På 95 oktan vil du tabe effekt i forhold til hvad de er opgivet til
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

sass
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 27. dec 2011, 20:46
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af sass » 2. nov 2013, 09:13

Giv den en bell air service rens. Det hjælper
Kan evt købes ved landbrug.dk
Seat Leon 2.0 TFSI stage 2
VW Polo 1.0 TSI

borgen
Medlem
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 11 times
Been thanked: 7 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af borgen » 2. nov 2013, 09:19

sass skrev:Giv den en bell air service rens. Det hjælper
Kan evt købes ved landbrug.dk
Landberg.dk

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Borg101 » 2. nov 2013, 09:45

I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af karstein » 2. nov 2013, 10:48

Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Helt enig - efter jeg gik K04 har jeg også alene "forkælet" den med højoktan, og den har ikke klapren.

Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive. Tilmed er 98 der hvor jeg handler 95oktan+65øre, hvor Vower er 95oktan+99øre - det er dog ikke alle stationer der har 98
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Borg101 » 2. nov 2013, 11:20

karstein skrev:
Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Helt enig - efter jeg gik K04 har jeg også alene "forkælet" den med højoktan, og den har ikke klapren.

Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive. Tilmed er 98 der hvor jeg handler 95oktan+65øre, hvor Vower er 95oktan+99øre - det er dog ikke alle stationer der har 98

Mærker du forskel i de 2 typer?

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af karstein » 2. nov 2013, 11:29

Borg101 skrev:
karstein skrev:
Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Helt enig - efter jeg gik K04 har jeg også alene "forkælet" den med højoktan, og den har ikke klapren.

Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive. Tilmed er 98 der hvor jeg handler 95oktan+65øre, hvor Vower er 95oktan+99øre - det er dog ikke alle stationer der har 98

Mærker du forskel i de 2 typer?
Nej det synes jeg ikke - ikke andet end i baglommen :D
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

sass
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 27. dec 2011, 20:46
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af sass » 2. nov 2013, 18:34

borgen skrev:
sass skrev:Giv den en bell air service rens. Det hjælper
Kan evt købes ved landbrug.dk
Landberg.dk
+1

hovsa sikke en stavebøf :-)
Seat Leon 2.0 TFSI stage 2
VW Polo 1.0 TSI

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Greden » 2. nov 2013, 21:03

Så må den få en omgang service rens og en sjat vpower.

gtipeter
Medlem
Indlæg: 511
Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af gtipeter » 2. nov 2013, 21:46

den skal ihvertfald ikke køre på andet end 98 og Vpower!!

Brugeravatar
Madsen9911
Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Madsen9911 » 2. nov 2013, 22:11

Min køre på noget elendigt 95oktan lige pt, og den tøver så meget at man ikke er i tvivl :/
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Greden » 3. nov 2013, 00:49

nu er der tale omkring min fars altea 1.2tfsi motor, og han tanker på de tankstationer der ligger tættest på.
DK benzin og så er der en Jet, jeg har flere gange sagt til ham at der ligger en shell på vej til hans arbejde, som han skulle tage at besøge en gang imellem.

Men den får en omgang service rens, en tank vpower (er der nogle dage det er billigere end andre ?) så må vi se hvad der sker bagefter

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Tor Morrison » 3. nov 2013, 01:04

karstein skrev:
Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive.
V-power er 99 oktan. Statoil har besluttet at stoppe salget af 98 oktan.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

gtipeter
Medlem
Indlæg: 511
Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af gtipeter » 3. nov 2013, 10:59

Madsen9911 skrev:Min køre på noget elendigt 95oktan lige pt, og den tøver så meget at man ikke er i tvivl :/
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
håber du har fået at vide den skal køre på Vpower.....

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af karstein » 5. nov 2013, 08:13

Tor Morrison skrev:
karstein skrev:
Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive.
V-power er 99 oktan. Statoil har besluttet at stoppe salget af 98 oktan.
Meget apropos:
http://www.fdm.dk/nyheder/snart-slut-med-oktan-98
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Flamiq » 5. nov 2013, 08:58

Ville det være ok, at "flexe" ml. oktan 98 (der jo iflg. FDM kan købes i Herlev et par år endnu ;) ) og V-Power i sin 2.0 TFSI :?
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Tor Morrison » 5. nov 2013, 16:20

Leona skrev:Ville det være ok, at "flexe" ml. oktan 98 (der jo iflg. FDM kan købes i Herlev et par år endnu ;) ) og V-Power i sin 2.0 TFSI :?
Ja hvis ikke den er mappet til V-power.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Flamiq » 5. nov 2013, 16:30

Tor Morrison skrev:
Leona skrev:Ville det være ok, at "flexe" ml. oktan 98 (der jo iflg. FDM kan købes i Herlev et par år endnu ;) ) og V-Power i sin 2.0 TFSI :?
Ja hvis ikke den er mappet til V-power.
Det er den :ugeek:
Så 98 oktan er derfor no go :oops:
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

gtipeter
Medlem
Indlæg: 511
Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af gtipeter » 5. nov 2013, 16:46

98 er bedre end 99

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Flamiq » 5. nov 2013, 16:51

gtipeter skrev:98 er bedre end 99
Det har sådan set også været min overbevisning hele tiden :ugeek:
Men, jeg kunne godt tænke mig at vide, om min kan bruge 98 oktan, selvom den er chippet til 99 V-power - APR/Kim Hem. hvad siger du ;)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af kimhemm » 5. nov 2013, 17:07

Leona skrev:
gtipeter skrev:98 er bedre end 99
Det har sådan set også været min overbevisning hele tiden :ugeek:
Men, jeg kunne godt tænke mig at vide, om min kan bruge 98 oktan, selvom den er chippet til 99 V-power - APR/Kim Hem. hvad siger du ;)
Du kører bare på 98 oktan fra Statoil eller V-power, i program 3 er den ligeglad.

Du kan for så vidt også køre på 95 oktan og skifte programmet via fartpiloten. Program 2 er lavet til 95 oktan.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af kimhemm » 5. nov 2013, 17:13

gtipeter skrev:
Madsen9911 skrev:Min køre på noget elendigt 95oktan lige pt, og den tøver så meget at man ikke er i tvivl :/
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
håber du har fået at vide den skal køre på Vpower.....
Hvis den er kørt ind til 98/V-power vil den skulle kompensere hvis du kun tanker 95 oktan og det kan godt mærkes, men hvis det er direkte "elendigt" skulle du få den set efter at der ikke er noget andet galt. Så meget på grænsen burde den heller ikke ligge at den ikke kan køre på 95 oktan bare med nedsat effekt og som regel også lidt kortere på literen
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Madsen9911
Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Madsen9911 » 5. nov 2013, 22:21

kimhemm skrev:
gtipeter skrev:
Madsen9911 skrev:Min køre på noget elendigt 95oktan lige pt, og den tøver så meget at man ikke er i tvivl :/
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
håber du har fået at vide den skal køre på Vpower.....
Hvis den er kørt ind til 98/V-power vil den skulle kompensere hvis du kun tanker 95 oktan og det kan godt mærkes, men hvis det er direkte "elendigt" skulle du få den set efter at der ikke er noget andet galt. Så meget på grænsen burde den heller ikke ligge at den ikke kan køre på 95 oktan bare med nedsat effekt og som regel også lidt kortere på literen
Den har lige fået en fuld tank v-power, og en tur på 600km, og intet galt.
Men som du siger kan der nemt være noget andet der driller, for det kan nemt mærkes når den kompensere på 95oktan.
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3522
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Flamiq » 6. nov 2013, 09:56

kimhemm skrev:
Leona skrev:
gtipeter skrev:98 er bedre end 99
Det har sådan set også været min overbevisning hele tiden :ugeek:
Men, jeg kunne godt tænke mig at vide, om min kan bruge 98 oktan, selvom den er chippet til 99 V-power - APR/Kim Hem. hvad siger du ;)
Du kører bare på 98 oktan fra Statoil eller V-power, i program 3 er den ligeglad.

Du kan for så vidt også køre på 95 oktan og skifte programmet via fartpiloten. Program 2 er lavet til 95 oktan.
Hej Kim
Tak for svar 8-)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow

Indlæg af Greden » 6. nov 2013, 14:28

nå ja.. lidt highjack på denne her tråd er vel okey..

på de store maskiner 2.0'erne der kan jeg forstår at mange benytter sig af et såkaldt "pcv fix" for at undgå at der kommer alt for meget snaks på ventilerne på indsugningssiden.

Findes dette også til fx 1.2/1.4'eren både i gl og ny model ? fordi så tror jeg nemlig godt at jeg kunne finde på at købe sådan et sæt til min far.

Besvar

Tilbage til "Motor"