Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpower ?
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpower ?
Hvis man nu har sådan TFSI'er hvor man tydeligt kan høre dyserne når der kommer belasting på motoren.
Er det bare "sådan" og man kan ikke gøre noget ved det.
Tilsætning til benzin'en ?
eller brug af vpower eller tilsvarende fuel til bilen.
Er det bare "sådan" og man kan ikke gøre noget ved det.
Tilsætning til benzin'en ?
eller brug af vpower eller tilsvarende fuel til bilen.
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
TFSI/TSI motorene er lavet til at køre på 98/V-power så det ville være en god idé
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 1333
- Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Er du sikker? Der står 95 oktan på bagsiden af mit tankdæksel...kimhemm skrev:TFSI/TSI motorene er lavet til at køre på 98/V-power så det ville være en god idé
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
De kan godt køre på 95, men de er lavet til at køre på højere oktanC-hansen skrev:Er du sikker? Der står 95 oktan på bagsiden af mit tankdæksel...kimhemm skrev:TFSI/TSI motorene er lavet til at køre på 98/V-power så det ville være en god idé
På 95 oktan vil du tabe effekt i forhold til hvad de er opgivet til
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 27. dec 2011, 20:46
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Giv den en bell air service rens. Det hjælper
Kan evt købes ved landbrug.dk
Kan evt købes ved landbrug.dk
Seat Leon 2.0 TFSI stage 2
VW Polo 1.0 TSI
VW Polo 1.0 TSI
-
- Medlem
- Indlæg: 1136
- Tilmeldt: 20. dec 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 7 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Landberg.dksass skrev:Giv den en bell air service rens. Det hjælper
Kan evt købes ved landbrug.dk
- Borg101
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
- karstein
- Medlem
- Indlæg: 710
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 31 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Helt enig - efter jeg gik K04 har jeg også alene "forkælet" den med højoktan, og den har ikke klapren.Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive. Tilmed er 98 der hvor jeg handler 95oktan+65øre, hvor Vower er 95oktan+99øre - det er dog ikke alle stationer der har 98
Nu 100% elektrificeret...
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)
- Borg101
- Nyt medlem
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
karstein skrev:Helt enig - efter jeg gik K04 har jeg også alene "forkælet" den med højoktan, og den har ikke klapren.Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive. Tilmed er 98 der hvor jeg handler 95oktan+65øre, hvor Vower er 95oktan+99øre - det er dog ikke alle stationer der har 98
Mærker du forskel i de 2 typer?
- karstein
- Medlem
- Indlæg: 710
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 31 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Nej det synes jeg ikke - ikke andet end i baglommenBorg101 skrev:karstein skrev:Helt enig - efter jeg gik K04 har jeg også alene "forkælet" den med højoktan, og den har ikke klapren.Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive. Tilmed er 98 der hvor jeg handler 95oktan+65øre, hvor Vower er 95oktan+99øre - det er dog ikke alle stationer der har 98
Mærker du forskel i de 2 typer?
Nu 100% elektrificeret...
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 27. dec 2011, 20:46
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
+1borgen skrev:Landberg.dksass skrev:Giv den en bell air service rens. Det hjælper
Kan evt købes ved landbrug.dk
hovsa sikke en stavebøf
Seat Leon 2.0 TFSI stage 2
VW Polo 1.0 TSI
VW Polo 1.0 TSI
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Så må den få en omgang service rens og en sjat vpower.
-
- Medlem
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
den skal ihvertfald ikke køre på andet end 98 og Vpower!!
- Madsen9911
- Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Min køre på noget elendigt 95oktan lige pt, og den tøver så meget at man ikke er i tvivl :/
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95
Bmw 325i Cabrio '95
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
nu er der tale omkring min fars altea 1.2tfsi motor, og han tanker på de tankstationer der ligger tættest på.
DK benzin og så er der en Jet, jeg har flere gange sagt til ham at der ligger en shell på vej til hans arbejde, som han skulle tage at besøge en gang imellem.
Men den får en omgang service rens, en tank vpower (er der nogle dage det er billigere end andre ?) så må vi se hvad der sker bagefter
DK benzin og så er der en Jet, jeg har flere gange sagt til ham at der ligger en shell på vej til hans arbejde, som han skulle tage at besøge en gang imellem.
Men den får en omgang service rens, en tank vpower (er der nogle dage det er billigere end andre ?) så må vi se hvad der sker bagefter
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 998
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 152 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
V-power er 99 oktan. Statoil har besluttet at stoppe salget af 98 oktan.karstein skrev:Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive.Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Medlem
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
håber du har fået at vide den skal køre på Vpower.....Madsen9911 skrev:Min køre på noget elendigt 95oktan lige pt, og den tøver så meget at man ikke er i tvivl :/
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
- karstein
- Medlem
- Indlæg: 710
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 31 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Meget apropos:Tor Morrison skrev:V-power er 99 oktan. Statoil har besluttet at stoppe salget af 98 oktan.karstein skrev:Statoil har dog rigtig 98oktan, hvor V-power er en 95+ additive.Borg101 skrev:I med noget lækkert v-power. Jeg kan mærke forskel på min hvis jeg skifter tilbage på almindeligt 95 oktan.
http://www.fdm.dk/nyheder/snart-slut-med-oktan-98
Nu 100% elektrificeret...
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3522
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Ville det være ok, at "flexe" ml. oktan 98 (der jo iflg. FDM kan købes i Herlev et par år endnu ) og V-Power i sin 2.0 TFSI
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 998
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 152 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Ja hvis ikke den er mappet til V-power.Leona skrev:Ville det være ok, at "flexe" ml. oktan 98 (der jo iflg. FDM kan købes i Herlev et par år endnu ) og V-Power i sin 2.0 TFSI
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3522
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Det er denTor Morrison skrev:Ja hvis ikke den er mappet til V-power.Leona skrev:Ville det være ok, at "flexe" ml. oktan 98 (der jo iflg. FDM kan købes i Herlev et par år endnu ) og V-Power i sin 2.0 TFSI
Så 98 oktan er derfor no go
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3522
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Det har sådan set også været min overbevisning hele tidengtipeter skrev:98 er bedre end 99
Men, jeg kunne godt tænke mig at vide, om min kan bruge 98 oktan, selvom den er chippet til 99 V-power - APR/Kim Hem. hvad siger du
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Du kører bare på 98 oktan fra Statoil eller V-power, i program 3 er den ligeglad.Leona skrev:Det har sådan set også været min overbevisning hele tidengtipeter skrev:98 er bedre end 99
Men, jeg kunne godt tænke mig at vide, om min kan bruge 98 oktan, selvom den er chippet til 99 V-power - APR/Kim Hem. hvad siger du
Du kan for så vidt også køre på 95 oktan og skifte programmet via fartpiloten. Program 2 er lavet til 95 oktan.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Hvis den er kørt ind til 98/V-power vil den skulle kompensere hvis du kun tanker 95 oktan og det kan godt mærkes, men hvis det er direkte "elendigt" skulle du få den set efter at der ikke er noget andet galt. Så meget på grænsen burde den heller ikke ligge at den ikke kan køre på 95 oktan bare med nedsat effekt og som regel også lidt kortere på literengtipeter skrev:håber du har fået at vide den skal køre på Vpower.....Madsen9911 skrev:Min køre på noget elendigt 95oktan lige pt, og den tøver så meget at man ikke er i tvivl :/
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Madsen9911
- Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 30. nov 2009, 10:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Den har lige fået en fuld tank v-power, og en tur på 600km, og intet galt.kimhemm skrev:Hvis den er kørt ind til 98/V-power vil den skulle kompensere hvis du kun tanker 95 oktan og det kan godt mærkes, men hvis det er direkte "elendigt" skulle du få den set efter at der ikke er noget andet galt. Så meget på grænsen burde den heller ikke ligge at den ikke kan køre på 95 oktan bare med nedsat effekt og som regel også lidt kortere på literengtipeter skrev:håber du har fået at vide den skal køre på Vpower.....Madsen9911 skrev:Min køre på noget elendigt 95oktan lige pt, og den tøver så meget at man ikke er i tvivl :/
Den er blevet MEGET kræsen siden den har været forbi Landberg.
Men som du siger kan der nemt være noget andet der driller, for det kan nemt mærkes når den kompensere på 95oktan.
Touran Highline 2.0TDi DSG '15
Bmw 325i Cabrio '95
Bmw 325i Cabrio '95
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3522
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 116 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
Hej Kimkimhemm skrev:Du kører bare på 98 oktan fra Statoil eller V-power, i program 3 er den ligeglad.Leona skrev:Det har sådan set også været min overbevisning hele tidengtipeter skrev:98 er bedre end 99
Men, jeg kunne godt tænke mig at vide, om min kan bruge 98 oktan, selvom den er chippet til 99 V-power - APR/Kim Hem. hvad siger du
Du kan for så vidt også køre på 95 oktan og skifte programmet via fartpiloten. Program 2 er lavet til 95 oktan.
Tak for svar
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tfsi dyse støj - tilsætning til benzinen eller brug Vpow
nå ja.. lidt highjack på denne her tråd er vel okey..
på de store maskiner 2.0'erne der kan jeg forstår at mange benytter sig af et såkaldt "pcv fix" for at undgå at der kommer alt for meget snaks på ventilerne på indsugningssiden.
Findes dette også til fx 1.2/1.4'eren både i gl og ny model ? fordi så tror jeg nemlig godt at jeg kunne finde på at købe sådan et sæt til min far.
på de store maskiner 2.0'erne der kan jeg forstår at mange benytter sig af et såkaldt "pcv fix" for at undgå at der kommer alt for meget snaks på ventilerne på indsugningssiden.
Findes dette også til fx 1.2/1.4'eren både i gl og ny model ? fordi så tror jeg nemlig godt at jeg kunne finde på at købe sådan et sæt til min far.