Hvor mange heste har en Golf 7 140 hk reelt ?

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvor mange heste har en Golf 7 140 hk reelt ?

Indlæg af AU-R8 » 7. nov 2013, 19:28

mart!n skrev:
Nej. man mærker det ikke... en enkelt gnag i mellem hvis man er lige ved omdrejninger hvor den gerne vil skifte gear og den så slår 2 cylindre fra så ka man godt lidt et kort sekund. Men ellers ikke.

Og er det kun hvis man lytter efter at man selvfølgelig ka høre fra udstødningen at den kun skyder på 2 propper.

Jeg er ihvertfald rigtig glad for min. dejlig maskine. :)
Hvor langt går din målt på stander.

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Hvor mange heste har en Golf 7 140 hk reelt ?

Indlæg af mart!n » 7. nov 2013, 21:00

AU-R8 skrev:Hvor langt går din målt på stander.
Jeg kører meget blandet kørsel i og omkring der storkøbenhavnske og prøver ikke direkte at køre øko.

Det er jo ingen hemmelighed med økobiler at man skal virkelig mene det når man skal op på de tal som fabrikken opgiver.

Men jeg ligger i 17'erne på literen hvis jeg har kørt pænt efter færdselsreglerne.
Har været ude og trille lidt ture hvor jeg har været oppe på og over de 21,7 som VW siger min med manuel gear kan på kørecomputeren.

Så den ka sagtens hvis man vil. Man skal bare ikke tro at man ka køre som man altid har gjort og så kører man pludselig dobbelt så langt på literen. Det fornemmer jeg at mange tror.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Hvor mange heste har en Golf 7 140 hk reelt ?

Indlæg af AU-R8 » 7. nov 2013, 21:37

mart!n skrev:
AU-R8 skrev:Hvor langt går din målt på stander.
Jeg kører meget blandet kørsel i og omkring der storkøbenhavnske og prøver ikke direkte at køre øko.

Det er jo ingen hemmelighed med økobiler at man skal virkelig mene det når man skal op på de tal som fabrikken opgiver.

Men jeg ligger i 17'erne på literen hvis jeg har kørt pænt efter færdselsreglerne.
Har været ude og trille lidt ture hvor jeg har været oppe på og over de 21,7 som VW siger min med manuel gear kan på kørecomputeren.

Så den ka sagtens hvis man vil. Man skal bare ikke tro at man ka køre som man altid har gjort og så kører man pludselig dobbelt så langt på literen. Det fornemmer jeg at mange tror.
I dag i hans 1,6 tdi dsg kører han i snit 980 km på 50 liter. I Storkøbenhavn.
Han kører morfar, så det burde være muligt ca det samme.

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Hvor mange heste har en Golf 7 140 hk reelt ?

Indlæg af mart!n » 7. nov 2013, 22:07

AU-R8 skrev:I dag i hans 1,6 tdi dsg kører han i snit 980 km på 50 liter. I Storkøbenhavn.
Han kører morfar, så det burde være muligt ca det samme.
Vil som hovedregel sige at det er nemmere at hive km/l ud af en TDI end benzin. jeg ka se hvis jeg f.eks har kørt en 3-400 km og har et rigtig godt gennemsnit, syntes jeg så lige at jeg et kort øjeblik skal trykke til den fra et lyskryds eller lignende, så straffer den prompte... Så falder snittet bare med det samme. Det samme har jeg aldrig syntes har været gældende på samme måde med en dieselbil.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Besvar

Tilbage til "Motor"