1.8 20vt forskel på AGU/AEB dyser
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 18. dec 2008, 22:39
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
1.8 20vt forskel på AGU/AEB dyser
Godaften.
Er der nogen der ved om dyserne fra en A4 1.8T AEB passer i en A3 1.8T AGU?
Kan kun læse mig frem til at begge har 210ml dyser, men ikke om de er identiske eller om det er muligt at tilpasse dem.
På forhånd tak
Mvh Kenneth
Er der nogen der ved om dyserne fra en A4 1.8T AEB passer i en A3 1.8T AGU?
Kan kun læse mig frem til at begge har 210ml dyser, men ikke om de er identiske eller om det er muligt at tilpasse dem.
På forhånd tak
Mvh Kenneth
Audi A3 20VT.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 18. dec 2008, 22:39
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 22. maj 2013, 16:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 1.8 20vt forskel på AGU/AEB dyser
Jeg kan se de har forskellige reservedelsnr når jeg tjekker partscats.com så vil umiddelbart konkludere at de er forskellige, men jeg kan tage fejl.
- Roeden
- Medlem
- Indlæg: 1103
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 70 times
Re: 1.8 20vt forskel på AGU/AEB dyser
Det ser ud til at den passer, men at den giver lidt mindre flow ,ved ikke hvad benzintryk de køre med som std.
RoedenSommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 22. maj 2013, 16:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 1.8 20vt forskel på AGU/AEB dyser
Hvis du vil bruge AEB dyserne i din AGU burde det ikke være et problem at de kan give den smule mere. Benzintrykket er 3 bar på disse maskiner, det står for øvrigt også på benzintryksregulatoren.
- HCS
- Medlem
- Indlæg: 1463
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:54
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.8 20vt forskel på AGU/AEB dyser
Er det ikke omvendt?Lars 224 skrev:Hvis du vil bruge AEB dyserne i din AGU burde det ikke være et problem at de kan give den smule mere. Benzintrykket er 3 bar på disse maskiner, det står for øvrigt også på benzintryksregulatoren.
AEB dyserne giver jo en smule mindre end AGU dyserne, så kan man ikke komme ud for at de giver for lidt?
Ford S-Max 2.0TDCI Titanium 7-pers '08
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic '07
Tidligere: VW Passat 1.8T '98 (3B) og Audi A6 2.8 quattro '97 (C4)
Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic '07
Tidligere: VW Passat 1.8T '98 (3B) og Audi A6 2.8 quattro '97 (C4)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 18. dec 2008, 22:39
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.8 20vt forskel på AGU/AEB dyser
Mange tak for jeres svar.
Årsagen er, at jeg har købt nogle 370ml dyser til en AEB motor som jeg gerne bruge i min AGU med K04 setup. Sælger påstår at de passer, men jeg syntes de ser en tand længere og bredere ud end mine originale fra AGU, men det skal de måske bare være, eller os er det underordnet.
Jeg kan selvfølgelig bare forsøge at montere dem, men ville lige høre jer ad først.
Mvh Kenneth
Årsagen er, at jeg har købt nogle 370ml dyser til en AEB motor som jeg gerne bruge i min AGU med K04 setup. Sælger påstår at de passer, men jeg syntes de ser en tand længere og bredere ud end mine originale fra AGU, men det skal de måske bare være, eller os er det underordnet.
Jeg kan selvfølgelig bare forsøge at montere dem, men ville lige høre jer ad først.
Mvh Kenneth
Audi A3 20VT.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 22. maj 2013, 16:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 1.8 20vt forskel på AGU/AEB dyser
Hvis ellers de slutter tæt ned i manifolden med en god O-ring og de er høj ohms, som de nok er når de har siddet på en AEB, så ville jeg da bare prøve. Mine 440 ml ser også meget forskellige ud fra de originale.
Når du har samlet den, så starter du bilen og sprøjter lidt dieselstart hen over dyserne for at se om de slutter tæt i manifolden. Hvis den stiger i omdrejninger er de ikke tætte. Bare et lille fif.
Held og lykke med projektet.
Når du har samlet den, så starter du bilen og sprøjter lidt dieselstart hen over dyserne for at se om de slutter tæt i manifolden. Hvis den stiger i omdrejninger er de ikke tætte. Bare et lille fif.
Held og lykke med projektet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 18. dec 2008, 22:39
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0