Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Haderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Hvor varm er jeres indblæsnings luft når brødristeren kører.
Synes ikke at min er rigtig varm, eller tager længe om at blive varm.
Kan man tjekke om det virker som det skal, evt måle hvor varm indblæsnings luften er/ skal være.
Synes ikke at min er rigtig varm, eller tager længe om at blive varm.
Kan man tjekke om det virker som det skal, evt måle hvor varm indblæsnings luften er/ skal være.
M.V.H Kyhl
People make mistakes. I create disasters.
People make mistakes. I create disasters.
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Mumle mumle .... jeg må vist også få stukket fjæset ud i fyrrummet og se efter.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Jeg tror det er omtrent 50 grader varmt det luft jeg mærker når brødristeren trækker læsset.Kyhl skrev:Hvor varm er jeres indblæsnings luft når brødristeren kører.
Synes ikke at min er rigtig varm, eller tager længe om at blive varm.
Kan man tjekke om det virker som det skal, evt måle hvor varm indblæsnings luften er/ skal være.
Det er en kæmpe forskel fra når motoren er oppe i temperatur, der er det vildt varmt.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nykøbing Sj
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Hej alle
Jeg har en Seat Alhambra 1,9TDI 150hk+ fra 2006
Jeg har PR koden 9M5 Auxiliary heater, det må vel betyde at jeg har et fyr og ikke brødrister/gløderør-løsningen - eller tager jeg helt fejl?
Jeg magter ikke at gå ud og kigge i bilen hvad der rent faktisk er monteret lige nu, det er koooldt udenfor
Jeg har en Seat Alhambra 1,9TDI 150hk+ fra 2006
Jeg har PR koden 9M5 Auxiliary heater, det må vel betyde at jeg har et fyr og ikke brødrister/gløderør-løsningen - eller tager jeg helt fejl?
Jeg magter ikke at gå ud og kigge i bilen hvad der rent faktisk er monteret lige nu, det er koooldt udenfor
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Haderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Er de 50 grader lige efter du har startet bilen. for hvis det er så er der noget galt med mit system.Uffe skrev:Jeg tror det er omtrent 50 grader varmt det luft jeg mærker når brødristeren trækker læsset.Kyhl skrev:Hvor varm er jeres indblæsnings luft når brødristeren kører.
Synes ikke at min er rigtig varm, eller tager længe om at blive varm.
Kan man tjekke om det virker som det skal, evt måle hvor varm indblæsnings luften er/ skal være.
Det er en kæmpe forskel fra når motoren er oppe i temperatur, der er det vildt varmt.
Synes slet ikke mit kommer op i de grader, det bliver maks fis lunkent.
Kunne være rart hvis der lige er en der kunne komme med et link til ledningsdiagram over Brødristeren, så jeg lige kan tjekke om diverse relæer og sikringer virker.
M.V.H Kyhl
People make mistakes. I create disasters.
People make mistakes. I create disasters.
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Alhambra, Sharan og Galaxy diesel har altid minimum et tilskudsfyr. Er der p-varmer styres det på et display ved bakspejlet.jakhammer skrev:Hej alle
Jeg har en Seat Alhambra 1,9TDI 150hk+ fra 2006
Jeg har PR koden 9M5 Auxiliary heater, det må vel betyde at jeg har et fyr og ikke brødrister/gløderør-løsningen - eller tager jeg helt fejl?
Jeg magter ikke at gå ud og kigge i bilen hvad der rent faktisk er monteret lige nu, det er koooldt udenfor
9M5=tilskudsvarmer.
9M9=parkeringsvarmer.
-
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nykøbing Sj
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
SuperlækkertBlackfinger skrev:Alhambra, Sharan og Galaxy diesel har altid minimum et tilskudsfyr. Er der p-varmer styres det på et display ved bakspejlet.jakhammer skrev:Hej alle
Jeg har en Seat Alhambra 1,9TDI 150hk+ fra 2006
Jeg har PR koden 9M5 Auxiliary heater, det må vel betyde at jeg har et fyr og ikke brødrister/gløderør-løsningen - eller tager jeg helt fejl?
Jeg magter ikke at gå ud og kigge i bilen hvad der rent faktisk er monteret lige nu, det er koooldt udenfor
9M5=tilskudsvarmer.
9M9=parkeringsvarmer.
Har du nogen idé om hvor meget der skal til for at opgradere det til parleringsvarmer? Hvis det overhovedet kan lade sig gøre altså
Behøves ikke display inde i bilen, GSM-styring eller lign er rigeligt
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Det er nemt. Der findes billige opgraderingskits for eksempel på ebay. Til dem kan du tilslutte GSM modul.
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Nej nej, der går mindst 2-3 minutter før jeg kan mærke varme ud af indblæsningshullerne i bilen. Derefter stiger det lige så stille indtil ca. det føles lunt (5-6 minutters kørsel?). Den der temperaturangivelse jeg gav er nok ubrugelig da det bare er en tynd kødprobe jeg brugte til at måle den med (min pegefinger).Kyhl skrev: Er de 50 grader lige efter du har startet bilen. for hvis det er så er der noget galt med mit system.
Synes slet ikke mit kommer op i de grader, det bliver maks fis lunkent.
Kunne være rart hvis der lige er en der kunne komme med et link til ledningsdiagram over Brødristeren, så jeg lige kan tjekke om diverse relæer og sikringer virker.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nykøbing Sj
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Superfedt, jeg må se hvad jeg kan finde på Ebay
Mange tak for hjælpen
Mange tak for hjælpen
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:59
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Haderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Uffe skrev:Nej nej, der går mindst 2-3 minutter før jeg kan mærke varme ud af indblæsningshullerne i bilen. Derefter stiger det lige så stille indtil ca. det føles lunt (5-6 minutters kørsel?). Den der temperaturangivelse jeg gav er nok ubrugelig da det bare er en tynd kødprobe jeg brugte til at måle den med (min pegefinger).Kyhl skrev: Er de 50 grader lige efter du har startet bilen. for hvis det er så er der noget galt med mit system.
Synes slet ikke mit kommer op i de grader, det bliver maks fis lunkent.
Kunne være rart hvis der lige er en der kunne komme med et link til ledningsdiagram over Brødristeren, så jeg lige kan tjekke om diverse relæer og sikringer virker.
Okay, så er jeg mere rolig, det passer også med hvad jeg observere, så det tyder på at min Brødrister virker som den skal.
M.V.H Kyhl
People make mistakes. I create disasters.
People make mistakes. I create disasters.
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Brødristerens enkelte trin kan aktiveres med VCDS (i mit tilfælde et 10 Dollars VAG-COM kopikabel fra Aliexpress.com)
Ingen VAGger bør være uden et sådant kabel.
Ingen VAGger bør være uden et sådant kabel.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Hvor i VCDS gør du det?Fabia Combi skrev:Brødristerens enkelte trin kan aktiveres med VCDS (i mit tilfælde et 10 Dollars VAG-COM kopikabel fra Aliexpress.com)
Ingen VAGger bør være uden et sådant kabel.
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Vil jeg også gerne videICON skrev:Hvor i VCDS gør du det?Fabia Combi skrev:Brødristerens enkelte trin kan aktiveres med VCDS (i mit tilfælde et 10 Dollars VAG-COM kopikabel fra Aliexpress.com)
Ingen VAGger bør være uden et sådant kabel.
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
-
- Medlem
- Indlæg: 1333
- Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Min gamle A3er har de omtalte 3 gløderør på studsen. Den laver også hurtigt varme til kabinen men motor er meget længe om at blive varm
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Kan ikke kommunikere med mit Kinakabel i 7D..
Men har et par stykker der hedder aux heating..
Men formoder det er rigtig dieselfyr der menes..
Nogle der vil checke hvad min har:?
ZY32223
Men har et par stykker der hedder aux heating..
Men formoder det er rigtig dieselfyr der menes..
Nogle der vil checke hvad min har:?
ZY32223
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 43 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Du har en brødrister.wahlstrom skrev:Kan ikke kommunikere med mit Kinakabel i 7D..
Men har et par stykker der hedder aux heating..
Men formoder det er rigtig dieselfyr der menes..
Nogle der vil checke hvad min har:?
xxxxx
M Olsen
Mvh. M Olsen
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Ok, og det skal man kunne stille på??
Hvad kan stilles og med hvilke fordele..
I og med jeg ikke kan se 7D
Hvad kan stilles og med hvilke fordele..
I og med jeg ikke kan se 7D
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 21:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Hej
Jeg faldt lige over denne tråd.
Jeg har en Seat Toledo 1,9 tdi BCK fra 05. kørt 270000km
Den springer sikring 16 (10A) inde i bilen og der er ikke nogen lamper i instrumentet der virker.
Sætter jeg en ny sikring i og tænding på er der lys i det hele i 1 sekund også springer sikringen igen.
i instruktionsbogen står der sikring 16 er "varmerør til alle motorer(undtagen 2,0 liters FSI)
Den starter men går ud med det samme, men er jo nok fordi stårtspærre er i instrumentet og der ikke er forbindelse.
I ledningsdiagrammet står der at den hedder N51 intake manifold preheating element som går til sikring 16.
Hvor sidder denne/disse "gløderør"? hvis den model har sådan nogle som kortslutter???
Kan komme i kontakt med testeren i alt undtagen instrumentet selvfølgelig.
På forhånd tak
Jeg faldt lige over denne tråd.
Jeg har en Seat Toledo 1,9 tdi BCK fra 05. kørt 270000km
Den springer sikring 16 (10A) inde i bilen og der er ikke nogen lamper i instrumentet der virker.
Sætter jeg en ny sikring i og tænding på er der lys i det hele i 1 sekund også springer sikringen igen.
i instruktionsbogen står der sikring 16 er "varmerør til alle motorer(undtagen 2,0 liters FSI)
Den starter men går ud med det samme, men er jo nok fordi stårtspærre er i instrumentet og der ikke er forbindelse.
I ledningsdiagrammet står der at den hedder N51 intake manifold preheating element som går til sikring 16.
Hvor sidder denne/disse "gløderør"? hvis den model har sådan nogle som kortslutter???
Kan komme i kontakt med testeren i alt undtagen instrumentet selvfølgelig.
På forhånd tak
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Umiddelbart så lyder 10A så svagt at det absolut ikke kan trække noget der giver nogen betydelig varme af sig.
På min O2 sidder der en brødrister i indblæsningen til kabinen, den er på en 100A sikring der sidder i motorrummet. Jeg vil umiddelbart tro at en sikring til et lignende varmeanlæg i kølevæsken skal være mindst 40A for at have nogen virkning.
Men på din BKC tror jeg ikke at der er noget varmelegeme i kølevæsken, jeg tror i stedet du har en brødrister til indblæsningsluften.
På min O2 sidder der en brødrister i indblæsningen til kabinen, den er på en 100A sikring der sidder i motorrummet. Jeg vil umiddelbart tro at en sikring til et lignende varmeanlæg i kølevæsken skal være mindst 40A for at have nogen virkning.
Men på din BKC tror jeg ikke at der er noget varmelegeme i kølevæsken, jeg tror i stedet du har en brødrister til indblæsningsluften.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Hvilken måned?mln skrev:Sorry BKC motor
Kan se i tolerancedata at der er to muligheder.
-->4. 2005.
Indsugningsforvarmning (manifold).
01. 2005 --> 10. 2005
Varmeregulering, Højtrykskontakt, Sædevarme, Klimaanlæg, Instrument ECU.
11. 2005-->
Varmeregulering, Højtrykskontakt, Sædevarme, Klimaanlæg, Instrument ECU.
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 21:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
AP62418 16/11-05 så en 06 model
Ser ud som om den 10A går ind i instrumentet hvis jeg ikke tager helt fejl??
Altså selve instrumentet der kortslutter
Ser ud som om den 10A går ind i instrumentet hvis jeg ikke tager helt fejl??
Altså selve instrumentet der kortslutter
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Lige et par spørgsmål til denne her gamle tråd.
Har en kammerat som har erhvervet sig en fin Golf IV 1,9 tdi reg. nr. BD93790
Men den er meeeeget længe om at blive varm, i denne tid når den først 85-90 grader efter ca. 20 km.
Den har de omtalte 3 gløderør, men de virker tilsyneladende ikke. (Får ingen spænding)
Hvilke kriterier skal være tilstede for at de aktiveres?
Ude temperatur under en bestemt værdi ?
Kølevandstemperatur under en bestemt værdi ?
Motoromdrejninger ?
Generator belastning ?
Eller noget helt 5. ?
50 amp. sikring oven på batteriet er intakt, der er spænding frem til begge relæer mrk. 53 og 100.
Er der sikringer andre steder ?
Termostaten er ikke mistænkt, da køleren ikke bliver varm før motoren har nået normal temperatur.
Den har Climatronic, ved ikke om det har betydning.
Mvh.
Hans J. Larsen.
Har en kammerat som har erhvervet sig en fin Golf IV 1,9 tdi reg. nr. BD93790
Men den er meeeeget længe om at blive varm, i denne tid når den først 85-90 grader efter ca. 20 km.
Den har de omtalte 3 gløderør, men de virker tilsyneladende ikke. (Får ingen spænding)
Hvilke kriterier skal være tilstede for at de aktiveres?
Ude temperatur under en bestemt værdi ?
Kølevandstemperatur under en bestemt værdi ?
Motoromdrejninger ?
Generator belastning ?
Eller noget helt 5. ?
50 amp. sikring oven på batteriet er intakt, der er spænding frem til begge relæer mrk. 53 og 100.
Er der sikringer andre steder ?
Termostaten er ikke mistænkt, da køleren ikke bliver varm før motoren har nået normal temperatur.
Den har Climatronic, ved ikke om det har betydning.
Mvh.
Hans J. Larsen.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Har haft VCDS på, der er svarene på det meste.HJLarsen skrev: ↑30. nov 2018, 20:45Lige et par spørgsmål til denne her gamle tråd.
Har en kammerat som har erhvervet sig en fin Golf IV 1,9 tdi reg. nr. BD93790
Men den er meeeeget længe om at blive varm, i denne tid når den først 85-90 grader efter ca. 20 km.
Den har de omtalte 3 gløderør, men de virker tilsyneladende ikke. (Får ingen spænding)
Hvilke kriterier skal være tilstede for at de aktiveres?
Ude temperatur under en bestemt værdi ?
Kølevandstemperatur under en bestemt værdi ?
Motoromdrejninger ?
Generator belastning ?
Eller noget helt 5. ?
50 amp. sikring oven på batteriet er intakt, der er spænding frem til begge relæer mrk. 53 og 100.
Er der sikringer andre steder ?
Termostaten er ikke mistænkt, da køleren ikke bliver varm før motoren har nået normal temperatur.
Den har Climatronic, ved ikke om det har betydning.
Mvh.
Hans J. Larsen.
Kølevand < 70 grader
Ude temp. < 5 grader
Batterispænding > 9 volt
Motoromdr. > 875
Et af gløderørene var defekt. Det er nu skiftet.
Desværre er udetemp lige nu 7 grader, så en ny test må vente til temperaturen falder
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 28. dec 2019, 18:03
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Hej. Har kigget hele denne gamle tråd igennem...har fået mig en Touran 1,9 TDI fra 07. Og ja, de samme problemer, voldsom lang tid om at nå driftstemperatur. Så var min plan egentlig og tjekke termostaten. Indtil jeg skriver til min ven som har skruet i vw og Audi i mange år, for at høre hvor termostaten sidder fordi jeg vidste der var forskel på dem i forhold til årgang. Hvor han så nævner at alle touran’er har oliefyr, som han synes vil lige sku tjekke.
Og ganske rigtig, den lille vandpumpe til oliefyret var stået af, så det meldte den fejl for så fyret startede ikke.
Men min pointe er egentlig at han sagde at det kaldes en tilskudsvarmer på min(selvom det er original oliefyr), ganske enkel bare fordi at jeg ikke selv ku styre den og at den selv startede når vi kom under 5 grader. Tror måske nogen misforstår det lidt i denne tråd sådan som jeg ser det.
Her efter runder bilen drifttemperatur efter blot 10 min. i frostvejr....
Og ganske rigtig, den lille vandpumpe til oliefyret var stået af, så det meldte den fejl for så fyret startede ikke.
Men min pointe er egentlig at han sagde at det kaldes en tilskudsvarmer på min(selvom det er original oliefyr), ganske enkel bare fordi at jeg ikke selv ku styre den og at den selv startede når vi kom under 5 grader. Tror måske nogen misforstår det lidt i denne tråd sådan som jeg ser det.
Her efter runder bilen drifttemperatur efter blot 10 min. i frostvejr....
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13248
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster!Peter thomsen skrev: ↑29. dec 2019, 00:34Men min pointe er egentlig at han sagde at det kaldes en tilskudsvarmer på min(selvom det er original oliefyr), ganske enkel bare fordi at jeg ikke selv ku styre den og at den selv startede når vi kom under 5 grader. Tror måske nogen misforstår det lidt i denne tråd sådan som jeg ser det.
Kunne være nyttigt lige at få disse begreber helt på plads:
* tilskudsvarmer (tysk: Zusatzheizung) er et oliefyr man ikke selv kan styre. Det varmer kun kølevandet når motor kører og udetemp <5 gr
* parkeringsvarmer (tysk: Standheizung) er et oliefyr man selv kan starte/stoppe/programmere, og som altså også kan varme med slukket motor, samt styre blæser osv
Korrekt forstået ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1571
- Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 178 times
Re: Kører alle 1,9 TDI med tilskudsvarme i kølevandet?
Det er korrekt ifht mine tyskkundskaber.
Zusatzheizung findes så også både som elektriske varmelegemer i kølevandet og elektrisk "brødrister" i varmesystemet.
De 2 sidstnævnte nok pga det er betydeligt billigere at fremstille end et oliefyr som tilskudsvarmer.
Zusatzheizung findes så også både som elektriske varmelegemer i kølevandet og elektrisk "brødrister" i varmesystemet.
De 2 sidstnævnte nok pga det er betydeligt billigere at fremstille end et oliefyr som tilskudsvarmer.