Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 23. nov 2013, 16:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Hej alle sammen!
Jeg har et temmelig træls problem med start af bilen, når den er varm. Ved koldstart er der ingen problemer.
Når bilen er varm skal starteren løbe temmelig længe før den starter. Det hjælper dog at træde lidt på speederen - så starter den lidt lettere, men stadig dårligere end normalt.
Jeg kan ikke udlæse nogen fejl med min fejludlæser men har alligevel valgt at udskifte omdrejningsføleren på krumtappen samt kølevands-temperaturføleren. Det har ikke hjulet. Der er nyt batteri på.
Mon der er nogen, der har en lys ide? Har hørt noget om at det kan være brændstof-temperatur-føleren, men den viser ikke fejl. Overvejer dog at skifte den uanset - med mindre der er nogen her der har en anden ide
På forhånd tak for hjælpen!
Hilsen Anders
Jeg har et temmelig træls problem med start af bilen, når den er varm. Ved koldstart er der ingen problemer.
Når bilen er varm skal starteren løbe temmelig længe før den starter. Det hjælper dog at træde lidt på speederen - så starter den lidt lettere, men stadig dårligere end normalt.
Jeg kan ikke udlæse nogen fejl med min fejludlæser men har alligevel valgt at udskifte omdrejningsføleren på krumtappen samt kølevands-temperaturføleren. Det har ikke hjulet. Der er nyt batteri på.
Mon der er nogen, der har en lys ide? Har hørt noget om at det kan være brændstof-temperatur-føleren, men den viser ikke fejl. Overvejer dog at skifte den uanset - med mindre der er nogen her der har en anden ide
På forhånd tak for hjælpen!
Hilsen Anders
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Hvordan står knasten i forhold til krumtappen
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Jeg fik ændret det i forbindelse med Tuning af bilen. Thomas Landberg ændrede omdrejningstallet for varm motor i filen. Cartrends kan også ligge filen i på Sjælland.
BMW E61 535D
- sven
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 13. aug 2010, 13:52
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nørre Alslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Ny starter eller ændre omdrejnings tallet i bilens computer.
Mvh. Sven
Seat Toledo 1,9 tdi 2008
Seat Toledo 1,9 tdi 2008
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 23. nov 2013, 16:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Hej Thomas!Fabia Thomas skrev:Hvordan står knasten i forhold til krumtappen
Det ved jeg ikke. Hvordan undersøger man det?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 23. nov 2013, 16:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Svarer det bare til en normal softwareopdatering som kan klares på et skoda-værksted?Steen_T skrev:Jeg fik ændret det i forbindelse med Tuning af bilen. Thomas Landberg ændrede omdrejningstallet for varm motor i filen. Cartrends kan også ligge filen i på Sjælland.
- Steen_T
- Nyt medlem
- Indlæg: 430
- Tilmeldt: 5. nov 2010, 20:35
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Ja men Skoda ændre ikke noget. De sælger bare en ny starter og så kan den levere de 280 omdrejninger i et år eller 2Anders Vestergaard skrev:Svarer det bare til en normal softwareopdatering som kan klares på et skoda-værksted?Steen_T skrev:Jeg fik ændret det i forbindelse med Tuning af bilen. Thomas Landberg ændrede omdrejningstallet for varm motor i filen. Cartrends kan også ligge filen i på Sjælland.
BMW E61 535D
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Knasten kan du chek med vagcom
Søren s2 har skrevet noget om det her inde forr et på md siden
Søren s2 har skrevet noget om det her inde forr et på md siden
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 23. nov 2013, 16:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Glemte lige at skrive at bilen også er gået i stå nogle gange, når den gik i tomgang. Det kan fx være ved udkoblet motor i et kryds. Det dør bare helt uprovokeret. Jeg ved ikke om der er en sammenhæng, men måske...
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Jeg kan se du har en emne om din servostyring også, prøv lige at se om dit ledningsnet fra motorstyring til batteri er pakket tæt ind i tape eller om der er luft mellem tapen så luft kan udtørre evt vand i ledningsnettet.
Alle de fejl du har kan forklares med et ringe ledningsnet.
Alle de fejl du har kan forklares med et ringe ledningsnet.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 23. nov 2013, 16:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Hold da op hvor interessant! Det skal jeg da kigge på! Tak for dit tip! Tænk hvis hele skidtet kunne løses på en gang. Er det bedst hvis det er pakket tæt sammen? (Bare hvis jeg skal pakke det sammen efterfølgende).Uffe skrev:Jeg kan se du har en emne om din servostyring også, prøv lige at se om dit ledningsnet fra motorstyring til batteri er pakket tæt ind i tape eller om der er luft mellem tapen så luft kan udtørre evt vand i ledningsnettet.
Alle de fejl du har kan forklares med et ringe ledningsnet.
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Problemer med varmstart Fabia TDI 1.9
Beklager det dårlige løsningsforslag.Anders Vestergaard skrev: Hold da op hvor interessant! Det skal jeg da kigge på! Tak for dit tip! Tænk hvis hele skidtet kunne løses på en gang. Er det bedst hvis det er pakket tæt sammen? (Bare hvis jeg skal pakke det sammen efterfølgende).
Det er meningen at ledningsnettet skal kunne ånde. Det havde man en serviceaktion på i sin tid på bilerne. Ikke alle biler er lavet. Mit eget var ikke lavet, og en efterårsmorgen efter et par dages regn, fik jeg samtlige fejllamper aktiveret en efter en på vej til arbejde. Bl.a døde speedometeret, servostyring og ABS bremser. Bilen kunne ikke starte umiddelbart herefter. Nogle timer senere lysnede vejret og først her fik jeg liv i bilen igen.
Jeg har på min egen sat ledningsnettet sammen i 5 bundter med en strip om hvert bundt, samt en strip til at holde bundt-strippene til hinanden, på den måde får jeg meget luft ned til ledningsnettet da den strip mellem bundterne sørger for at bundterne ikke rører hinanden. Det er sat på 2 steder langs ledningsnettet lige under luftfilterkassen - det er lige under luftfilterkassen at det kritiske punkt er.
På vore elskede fabia'er har man været så snild at lave afvandingen fra luftkassen til at dryppe lige ned i ledningsnettet. Dvs. der er altid vand der. Hvis ledningsnettet så ikke kan ånde, så irrer ledningerne lige så stille og roligt, men også isolationsmaterialet bliver skørt, og giver anledning til krybestrømme der giver fejl i motorstyringen.
Siden jeg har gjort det, så har jeg ikke haft fejl på motorstyringen pga. ledningsnet.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.