Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Hej Alle
Jeg har en vw lupo fra 2000 med en 1,4 16v motor i og i går da jeg kørte på motorvejen, begyndte den lige pludselig at gå på 2 cylinder.
Den melder ingen fejl og har prøvet at skiftet tændspole og tændkabler men stadig ingen gnist på de 2 cylinder, nogen der har en god ide om hvad der kan være sket??
Mvh Thomas
Jeg har en vw lupo fra 2000 med en 1,4 16v motor i og i går da jeg kørte på motorvejen, begyndte den lige pludselig at gå på 2 cylinder.
Den melder ingen fejl og har prøvet at skiftet tændspole og tændkabler men stadig ingen gnist på de 2 cylinder, nogen der har en god ide om hvad der kan være sket??
Mvh Thomas
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Her lige lidt.... Desvære udelukker det ene det andet
Hvis det er cylinder 1 og 4 eller cylinder 2 og 3 så er det ret sikkert et tændningsproblem...
Hvis det er to cylindre ved siden af hindanden så er det også den mulighed at toppakningen er blæst i stykker der hvor cylindrene er tættest på hindanden
Hvis det er cylinder 1 og 4 eller cylinder 2 og 3 så er det ret sikkert et tændningsproblem...
Hvis det er to cylindre ved siden af hindanden så er det også den mulighed at toppakningen er blæst i stykker der hvor cylindrene er tættest på hindanden
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Det er cylinder 1 og 2, men der er ingen gnist på tændrørerne. Og ville kompressionen ikke være uens så?, der er helt normal kompression på alle 4.
Mistænker lidt det er styreboksen??
Mistænker lidt det er styreboksen??
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3991
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Har du prøvet at bytte tændrørene rundt? Nej, der er kun en motorstyreenhed
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Har den enkelt stående tændspoler til hvert tændrør
Eller har den en tændspole også med kabler ud til tændrørene...???
Eller har den en tændspole også med kabler ud til tændrørene...???
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Hejsa, vi har prøvet at bytte dem rundt og også nye i, men hjalp ikke. Det er den model med en tændspole og kabler ud til hver tændrør. Motoren er en AHW.
Vi har prøvet 2 nye tændspoler og har bestilt en original nu for at prøve. Men tror måske nok det er den styreboks og den er ikke nem at finde den model.
Vi har prøvet 2 nye tændspoler og har bestilt en original nu for at prøve. Men tror måske nok det er den styreboks og den er ikke nem at finde den model.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Det er ikke hverken styreboks eller tændspolen.....
Den kører efter princippet med spildt gnist.....
Dvs. Tændspolen er faktiskt to tændspoler
Den ene side er til cylinder 1 og 4 og den anden side er til 2 og 3
Den gnister altid på 2 cylindre ad gangen
Så når den gnister for at antænde på cylinder 1 så gnister den samtidig på cylinder dog er denne cylinder i udstødningstakten og derfor er gnisten spildt.
Du kan prøve at bytte rundt på tændkablerne
1 og 4 kan du bytte med hindanden og 2 og 3 kan du bytte med hindanden
Så se om det stadig er de samme cylindre der mangler
Den kører efter princippet med spildt gnist.....
Dvs. Tændspolen er faktiskt to tændspoler
Den ene side er til cylinder 1 og 4 og den anden side er til 2 og 3
Den gnister altid på 2 cylindre ad gangen
Så når den gnister for at antænde på cylinder 1 så gnister den samtidig på cylinder dog er denne cylinder i udstødningstakten og derfor er gnisten spildt.
Du kan prøve at bytte rundt på tændkablerne
1 og 4 kan du bytte med hindanden og 2 og 3 kan du bytte med hindanden
Så se om det stadig er de samme cylindre der mangler
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
det er så ikke helt rigtig at gnisten er spildt, da man på motorcykel netop køre med wasted spark som gør at motoren bliver mere omdrejningsvillig.norn skrev:Det er ikke hverken styreboks eller tændspolen.....
Den kører efter princippet med spildt gnist.....
Dvs. Tændspolen er faktiskt to tændspoler
Den ene side er til cylinder 1 og 4 og den anden side er til 2 og 3
Den gnister altid på 2 cylindre ad gangen
Så når den gnister for at antænde på cylinder 1 så gnister den samtidig på cylinder dog er denne cylinder i udstødningstakten og derfor er gnisten spildt.
Du kan prøve at bytte rundt på tændkablerne
1 og 4 kan du bytte med hindanden og 2 og 3 kan du bytte med hindanden
Så se om det stadig er de samme cylindre der mangler
det der sker er at tænder en gang mere for at være helt sikker på at kammeret er helt rent og klar til ny brændstof, og når man tænder mens udstødsventilen er åben giver det er lille mer tryk i udstødningen
det er noget man også bruger ved tuning uden tryk på
så lærte du lidt i dag køre norn
VH:
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Nåja undskyld , jeg havde lige glemt at det var en toptunet lupo 2541hk og 4657nm
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Vw lupo 1,4 16v går på 2 cylinder.
Hvad er der så galt, mener i?? Og den er helt standard, he he