Partikkelfilter
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Partikkelfilter
Min g6 bliver ved prøve rense filter der er kun 99ml ud af 175 som max..... Den målte sodmængde falder ik når den renser og g450 er skiftet hvad kan det være.... Den melder ingen fejl
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Den bliver ikke varm nok i filteret når den renser, er der slet ingen ideer til hvad det kan være....
- Torben DH
- Nyt medlem
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: 26. jun 2008, 18:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Bording
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Du kører for morfar ud på motorvejen 3. Gear og så bare 15-20km der ud af så skal den nok regenerere
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Den regenererer fint men bliver kun 650 grader i filter og ikke 780 som den skal uanset hvor hårdt jeg kører
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Partikkelfilter
Hvorn er det nu de styrer det udstødningstemp?
Får den kun skudt indsprøjtningstidspunktet til senere, eller er der også luftspjæld der lukker delvist under regenerering ?
Får den kun skudt indsprøjtningstidspunktet til senere, eller er der også luftspjæld der lukker delvist under regenerering ?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Det ved jeg faktisk ikke.... Kan kun se den ikke opnår rette temp og får ikke renset nok
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Partikkelfilter
Kan det være temp føleren der er blevet skidt? Eller noget i målingen der går galt?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Alle tre følere, før og efter partikel og før turbo ligger på næsten samme temperatur... Så bør ikke kan være en føler og g450 diff tryk føler er skiftet og nulstillet..... Der er ingen fejl med tester men bilen er begyndt ryge blå nu når den bliver ved.... Jeg tør ikke køre i den og aner ikke hvad det kan skyldes når alt "ser" ud til være ok
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1890
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 212 times
Re: Partikkelfilter
Hvad motor er det ??
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7780
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Partikkelfilter
Har du blokeret egr ventilen....?????
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Ja men kun elektrisk.... Den har virket fint de sidste 40000 km med det men ik nu
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6808
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 68 times
Re: Partikkelfilter
der burde da være forskel og lavere temp jo længere væk fra turbo man kommer???elgiganten skrev:Alle tre følere, før og efter partikel og før turbo ligger på næsten samme temperatur... Så bør ikke kan være en føler og g450 diff tryk føler er skiftet og nulstillet..... Der er ingen fejl med tester men bilen er begyndt ryge blå nu når den bliver ved.... Jeg tør ikke køre i den og aner ikke hvad det kan skyldes når alt "ser" ud til være ok
VH:
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Den skal være omkring 800 grader før turbo, ca 650-700 før filter, og ca 50 varmere efter filter end før filteret pga forbrændingen i filteret. Og lukkespjældet bruges også til at styre temp i partikel filter.
Hvis den ikke når de temperaturer rimelig hurtigt, så begynder den ikke at regenererer, der er også et max tid på, på omkring 2000 sek, så stopper den selv igen.
Hvis den ikke når de temperaturer rimelig hurtigt, så begynder den ikke at regenererer, der er også et max tid på, på omkring 2000 sek, så stopper den selv igen.
Altea FR tfsi.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7780
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Partikkelfilter
Egr ventilen skal åbne under regenerering , ellers blir den ikke varm nok
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Partikkelfilter
Egr har til opgave at køle??
Eller skal jeg ha mine skolepenge retur?
Eller skal jeg ha mine skolepenge retur?
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Partikkelfilter
Jeg tror ikke EGR giver lavere forbrændingstemp.
For det første er der køler på den og lortet den lukker ind kan ikke brænde.
Kommer der kun ren luft ind mener jeg nu nok temp. stiger.
For det første er der køler på den og lortet den lukker ind kan ikke brænde.
Kommer der kun ren luft ind mener jeg nu nok temp. stiger.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1890
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 212 times
Re: Partikkelfilter
Er EGR ventilen lukket af, burde temp bliver højer. Men virker EGR ventil, altså hvis den lukker udstødingsgas ind i motor igen, burde temp bliver laver. Det er det den er til for jo. Kort sagt, den øde lægger forbrændingen så du for laver temp og minsker Nox.
Men som pattmann skiver, er du sikker på lukkespjældet virker rigtig ?? den styre mænge af luft der kommer ind, når den skal regenre så den ikke begynder og tag omdrejningen.
Men som pattmann skiver, er du sikker på lukkespjældet virker rigtig ?? den styre mænge af luft der kommer ind, når den skal regenre så den ikke begynder og tag omdrejningen.
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Partikkelfilter
Regenereringen er en dynamisk proces der starter når partiklerne i filteret begynder at brænde af. Det gør de så ved en vis temperatur, og VWs software har så en estimator der regner ud hvor længe den skal køre med høj temperatur for at få brændt partiklerne til aske. Herefter gætter den så på hvor mange g aske der er i filteret og justerer lidt med diff tryk måling etc.elgiganten skrev:Begynder den ikke regenerere før den er deroppe i temp...... Eller
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10848
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Partikkelfilter
Bruger den ikke netop EGR ventil til at HÆVE temperaturen med, også når motoren er kold - eller har jeg læst en and?
- kristian
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4512
- Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Partikkelfilter
Når motor er varm som den skal være for at regenerere. Så sænker Egr temp på forbrænding.
Hvis du har et bål der brænder fint og putter noget på der ikke kan brænde så falder temperaturen på bålet.
Hvis du har et bål der brænder fint og putter noget på der ikke kan brænde så falder temperaturen på bålet.
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Partikkelfilter
Du er så go til at forklare.kristian skrev:Når motor er varm som den skal være for at regenerere. Så sænker Egr temp på forbrænding.
Hvis du har et bål der brænder fint og putter noget på der ikke kan brænde så falder temperaturen på bålet.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1682
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg, 8830
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Partikkelfilter
i did it...kristian skrev:Kan også lave en tegning
- Vedhæftede filer
-
- VAG_tegn.jpg (29.39 KiB) Vist 446 gange
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 29. okt 2009, 11:21
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Partikkelfilter
På min 2010 superb 2.0tdi cbbb, knækkede Ege køler! Spjældet ( 85tkm)og lå oppe i Egr ventilen og klaprede periodisk. Ved fejlsøgning af denne klappen, måtte værkstedet give op efter et par timer, det lød akkurat som et løst udstødningsbeslag , men kun periodisk.
Lyden var der over de næste ca 20tkm, indtil at jeg tænkte på at se hvordan tilsodningen af Egr ventilen så ud. I Egr spjældet fandt jeg noget der lignede en halv bukket glat femmer, og da bilen var under garanti, skruede jeg egr tilbageførings røret på igen og gik til autoriseret værksted. De fandt ud af at det var Egr kølerspjældet som var revet midt over, og skiftede Egr køleren, hvilket ikke er sjavt jvf. De 2 mekanikere som havde fingeren i maskinrummet .
Efter denne affære, så ryger den kraftigt blå, ved regenering af ptf, og den har pt gået næsten 260tkm, uden at melde fejl på ptf. Systemet. Den regererer ca 1 gang pr. Tankfuld diesel, og alt ligger i blå røg bag bilen mens den gør det .
Så Måske, alt efter hvilken årgang /motor du har, kunne det være denne fejl? (Det er en kendt fejl i tyske vw forums)
Lyden var der over de næste ca 20tkm, indtil at jeg tænkte på at se hvordan tilsodningen af Egr ventilen så ud. I Egr spjældet fandt jeg noget der lignede en halv bukket glat femmer, og da bilen var under garanti, skruede jeg egr tilbageførings røret på igen og gik til autoriseret værksted. De fandt ud af at det var Egr kølerspjældet som var revet midt over, og skiftede Egr køleren, hvilket ikke er sjavt jvf. De 2 mekanikere som havde fingeren i maskinrummet .
Efter denne affære, så ryger den kraftigt blå, ved regenering af ptf, og den har pt gået næsten 260tkm, uden at melde fejl på ptf. Systemet. Den regererer ca 1 gang pr. Tankfuld diesel, og alt ligger i blå røg bag bilen mens den gør det .
Så Måske, alt efter hvilken årgang /motor du har, kunne det være denne fejl? (Det er en kendt fejl i tyske vw forums)
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Min har kun røget lidt blå hver 10000 km før men nu gør den det noget så fælt også..... Den er på sygehuset nu så afventer dommen på hvad det mon er