Partikkelfilter
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10868
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1898 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Partikkelfilter
Det har jeg heller aldrig set.
Min 1,9 tdi bemærker jeg ikke lave regen, og det oser slet ikke.
Min gamle 170 tdi pd kunne jeg nemt mærke, når den gjorde det, lettere nedsat trækkraft og en anelse urolig - men INGEN os bagud.
Min 1,9 tdi bemærker jeg ikke lave regen, og det oser slet ikke.
Min gamle 170 tdi pd kunne jeg nemt mærke, når den gjorde det, lettere nedsat trækkraft og en anelse urolig - men INGEN os bagud.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- Shiva-urup
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bredballe
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Partikkelfilter
Nu har jeg snart kørt 8000 km i min G6 2.0 TDI, og har aldrig bemærket at den har regenereret.
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Partikkelfilter
Det er ikke meningen at man skal opdage at den regenererer.Shiva-urup skrev:Nu har jeg snart kørt 8000 km i min G6 2.0 TDI, og har aldrig bemærket at den har regenereret.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Jeg opdagede det også kun ved min blæser kørte hver gang jeg stoppede bilen.... Plus den går meget kort på literen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 29. okt 2009, 11:21
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Partikkelfilter
Min ændrer både dsg skiftemønster, lyder hult og lugter svedent ud langs siden af bilen. Efter deacceleration, hvor man så acc. igen, leverer den store mængder blå røg! Samtidig lyder det, når den er helt oppe i temp, som om der er sand i turbo lejet, når man fjerner foden fra speederen under acc. Ved stilstand arbejder køle blæsere jævnt derudaf, selv om motoren slukkes, for at køle sagerne ned igen ..
Bortset fra røgen, så har den lydt og opført sig sådan fra dag 1! SMC Gladsaxe har sagt, ved flere lejligheder, at der intet usædvaneligt er ved at den kan ryge blåt under DPF regenerering. Har slået mig til tåls med det, og da der tilsyneladende ingen fejl er at udlæse, og motoren ellers kører og lyder perfekt og levere det den skal, så ser jeg ingen årsag til at gøre yderligere. Tilsætter ret ofte dyserens og det virker til at motoren er helt på toppen.
Den bruger yderst lidt olie ca en halv ltr LL olie imellem service interval på 30tkm, hvilket den har gjort fra ny stand. Så det er åbenbart ikke motorolie den brænder af ved regen.
Lidt OT... nogen som har oplevet et typisk Mercedes problem - diesel i motorolie vha utætte dyser i topstykket? Dvs motorolie standen øges lige så stille og roligt, indtil smørerevnen er for dårlig, og motoren knække sig..
Bortset fra røgen, så har den lydt og opført sig sådan fra dag 1! SMC Gladsaxe har sagt, ved flere lejligheder, at der intet usædvaneligt er ved at den kan ryge blåt under DPF regenerering. Har slået mig til tåls med det, og da der tilsyneladende ingen fejl er at udlæse, og motoren ellers kører og lyder perfekt og levere det den skal, så ser jeg ingen årsag til at gøre yderligere. Tilsætter ret ofte dyserens og det virker til at motoren er helt på toppen.
Den bruger yderst lidt olie ca en halv ltr LL olie imellem service interval på 30tkm, hvilket den har gjort fra ny stand. Så det er åbenbart ikke motorolie den brænder af ved regen.
Lidt OT... nogen som har oplevet et typisk Mercedes problem - diesel i motorolie vha utætte dyser i topstykket? Dvs motorolie standen øges lige så stille og roligt, indtil smørerevnen er for dårlig, og motoren knække sig..
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Partikkelfilter
Når den laver regen så lægger den diesel så sent ind i forbrændingscyklussen at det ikke når at futte af. Det giver så en dejlig masse røg.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- Shiva-urup
- Nyt medlem
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bredballe
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Partikkelfilter
Okay, jamen det er jo godt nok så. Blot fordi jeg kan se her at der er flere der har forskellige oplevelser af hvad deres bil gør når den regenererer, og jeg har ikke oplevet et eneste af disse.Uffe skrev:Det er ikke meningen at man skal opdage at den regenererer.Shiva-urup skrev:Nu har jeg snart kørt 8000 km i min G6 2.0 TDI, og har aldrig bemærket at den har regenereret.
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 29. okt 2009, 11:21
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Partikkelfilter
Tror det i høj grad afhænger af ens brug af bilen. Pendler man lange stræk, vil bilen 9 ud af 10 gange regenerer på motor/landevej, hvor man intet mærker. Meget stop and go bykørsel vil derimod afsløre regen..
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: Partikkelfilter
Typisk Mercedes problem? Nu har jeg været 10år ved Mercedes og har ALDRIG set det problem så det vist ikke et typisk Mercedes problem. Det eneste tidspunkt dem kan øge motorolie standen med diesel er når der er fejl på DPF systemet og den så regenerere konstant så vil der slippe diesel ved siden af stemplerne og så øger den oliestandendonaudi skrev:
Lidt OT... nogen som har oplevet et typisk Mercedes problem - diesel i motorolie vha utætte dyser i topstykket? Dvs motorolie standen øges lige så stille og roligt, indtil smørerevnen er for dårlig, og motoren knække sig..
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikkelfilter
Det var forkatalysator i partikkelfilter der er lavet i platinium metal der var brændt ud så den kunne ikke varme filter op til bilen godkendte en rensning.... Partikkelfilter fejlede sol sådan ik noget og var kun ca halv fyldt men mistænker 2t olie for at have ødelagt de ædelmetaller i den forkat så den ikke virkede mere jeg kører ihvertfald ik med det igen....