Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Besvar
Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 1. dec 2013, 10:52

Hvordan er det lige det er med dem, hvor meget må de afstikke fra hinanden?
Bilen har gået 150.000

Har følgende målinger på min.
Vedhæftede filer
dyser.png
dyser.png (121.04 KiB) Vist 806 gange
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Sorens2 » 1. dec 2013, 11:04

Ser fint ud.
Så længe de ikke er over 1
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 1. dec 2013, 11:13

Sorens2 skrev:Ser fint ud.
Så længe de ikke er over 1

Super, tak for svar :-)
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 1. dec 2013, 11:37

Ved iøvrigt ikke om det ændrer sig, hvis bilen er vsrm.
Det her er på kold motor med maks er par minutters tomgang.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Sorens2 » 1. dec 2013, 11:40

Altid efterse den med varme værdier.
Kig også lige blok 4/4
Den skal være 0 kw ellers skal tandremmen justeres.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 1. dec 2013, 11:47

Sorens2 skrev:Altid efterse den med varme værdier.
Kig også lige blok 4/4
Den skal være 0 kw ellers skal tandremmen justeres.
Ok, tjekker lige senere :)

Den er -1,0
Har lige fået skiftet tandrem for 3000 km siden
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af norn » 1. dec 2013, 11:56

Peder skrev:
Den er -1,0
Har lige fået skiftet tandrem for 3000 km siden

Det er fint nok.....



Har du nogle problemer med bilen , eller hvorfor er du begyndt at spekulere i dyser
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 1. dec 2013, 12:05

norn skrev:
Peder skrev:
Den er -1,0
Har lige fået skiftet tandrem for 3000 km siden

Det er fint nok.....



Har du nogle problemer med bilen , eller hvorfor er du begyndt at spekulere i dyser

Fremsynethed på hvad der skulle komme af større reparationer for 2014, skal køre mange kilometer, så rart at vide om den kan klare det, eller der skal skiftes dyser, turbo, dpf osv..
Men alt ser vist fint ud :)
38 gram aske, hvor den kun har lavet 10-11 gram i mit ejerskab på et år og 51000 km.
Og så de dyseværdier.
Har også lavet en graf over forespørgsel på tryk vs. Hvad turboen reelt gør, det så også voldsomt fint ud. Heller ikke oplevet fejlprogram.

Har nogle tilbagevendende el problemer, med noget canbus fejl, men det er stadig så sporadisk at jeg ikke kan sende den på værksted, da de kan risikere at skulle have den i flere måneder..
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 1. dec 2013, 13:10

Dyseværdier er lidt anderledes, når motor er godt varm.
Men stadig inden for det Søren siger, så jeg er rolig.
Vedhæftede filer
dyser-dpf-tandrem.png
dyser-dpf-tandrem.png (116.13 KiB) Vist 748 gange
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Uffe » 1. dec 2013, 22:02

Jeg forventer det samme af min fabia, som du gør Peder.

Det giver færre bekymringer hvis man blot håber på det bedste. Sæt lidt penge til side til de nødvendige reparationer, så kan du ikke gøre mere.

Det gælder om at få minimal bekymring og maksimal gode oplevelser ud af livet. Jeg er ikke selv for god til at minimere bekymringer, men det går den rigtige vej :)
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Gubbi » 1. dec 2013, 23:57

Giv den BellAdd dyserens i tanken med mellemrum.

Olieskift max 15000 km, gerne for hver 10000 km.

Så har du en ven for livet i den 1.9 TDI.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af norn » 2. dec 2013, 05:48

En seat skal jo i forvejen ha skiftet olie for hver 15.000km , så det gir vel næsten sig selv

Og ja ellers kører det sku i al evig tid
Lige med untagelse af hvis knastakslen ryger sig en tur
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Gubbi » 2. dec 2013, 08:28

norn skrev:En seat skal jo i forvejen ha skiftet olie for hver 15.000km , så det gir vel næsten sig selv

Og ja ellers kører det sku i al evig tid
Lige med untagelse af hvis knastakslen ryger sig en tur

Enig, blot en venlig reminder. Det er fordi jeg er rendt ind i flere Seat ejere, som mener, at deres motor og olie er magen til det, som VW kører med og de skal kun skifte for hver 30.000 km, så det gør de også i deres Seat.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 2. dec 2013, 11:03

Gubbi skrev:Giv den BellAdd dyserens i tanken med mellemrum.

Olieskift max 15000 km, gerne for hver 10000 km.

Så har du en ven for livet i den 1.9 TDI.

Gubs
Den får skiftet olie for hver 15.000, men måske man skulle sætte det ned til 10.000?
Synes dog at skifte olie 5-6 gange årligt er meget :-) Så er det lidt skønnere med 3-4 gange.

Den får belladd i tanken for hver service (ca.) og har fået en i indsugningen da egr blev slået fra for 50.000 km siden.

Brændstoffilter bliver efterset ved olieservice, så jeg har styr på hvordan tandempumpen har det - men kan også sammenholde dette med udsving i dpf værdier (hvis de skulle stige meget pludseligt) og ændrede dyseværdier.

Jeg er ikke paranoid, men omvendt har vi ikke pisse mange penge lige nu, så det gælder om at holde udstyret i live og i pæn form, og tage det i opløbet - fremfor store katastrofer! :-)


Takker for jeres svar.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Gubbi » 2. dec 2013, 12:50

Fortsæt i samme stil, så har du en god ven i din Seat.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af ICON » 2. dec 2013, 17:08

Uffe skrev:Jeg forventer det samme af min fabia, som du gør Peder.

Det giver færre bekymringer hvis man blot håber på det bedste. Sæt lidt penge til side til de nødvendige reparationer, så kan du ikke gøre mere.

Det gælder om at få minimal bekymring og maksimal gode oplevelser ud af livet. Jeg er ikke selv for god til at minimere bekymringer, men det går den rigtige vej :)
Har du kontrolleret dine dyseværdier for nylig Uffe? Vores Fabia'er har jo nogenlunde kørt lige langt, og jeg synes én af mine dyser er lidt off (0,68-0,76 som jeg lige husker det), dog ikke noget der mærkes til daglig. Kunne være sjovt, at sammenligne med en anden, der har omtrent samme km på dyserne :)
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Uffe » 2. dec 2013, 20:45

ICON skrev: Har du kontrolleret dine dyseværdier for nylig Uffe? Vores Fabia'er har jo nogenlunde kørt lige langt, og jeg synes én af mine dyser er lidt off (0,68-0,76 som jeg lige husker det), dog ikke noget der mærkes til daglig. Kunne være sjovt, at sammenligne med en anden, der har omtrent samme km på dyserne :)
Ja, mekanikeren sagde at det var fine i sommers. Jeg har ikke fået værdierne oplyst, dem må du selv komme forbi og udlæse :mrgreen:
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af ICON » 3. dec 2013, 08:26

Uffe skrev:
ICON skrev: Har du kontrolleret dine dyseværdier for nylig Uffe? Vores Fabia'er har jo nogenlunde kørt lige langt, og jeg synes én af mine dyser er lidt off (0,68-0,76 som jeg lige husker det), dog ikke noget der mærkes til daglig. Kunne være sjovt, at sammenligne med en anden, der har omtrent samme km på dyserne :)
Ja, mekanikeren sagde at det var fine i sommers. Jeg har ikke fået værdierne oplyst, dem må du selv komme forbi og udlæse :mrgreen:
Arhh, en ingeniør kan da ikke tage andet end hard numbers for gode varer... ;)
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 3. dec 2013, 08:30

ICON skrev:
Uffe skrev:
ICON skrev: Har du kontrolleret dine dyseværdier for nylig Uffe? Vores Fabia'er har jo nogenlunde kørt lige langt, og jeg synes én af mine dyser er lidt off (0,68-0,76 som jeg lige husker det), dog ikke noget der mærkes til daglig. Kunne være sjovt, at sammenligne med en anden, der har omtrent samme km på dyserne :)
Ja, mekanikeren sagde at det var fine i sommers. Jeg har ikke fået værdierne oplyst, dem må du selv komme forbi og udlæse :mrgreen:
Arhh, en ingeniør kan da ikke tage andet end hard numbers for gode varer... ;)

Skulle til at sige det samme :-D
Få nu købt det kabel Uffe
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Uffe » 3. dec 2013, 08:41

Jeg arbejder dagligt med fejlfinding - jeg bruger bare min sjette sans til at se om dyserne er OK.

:mrgreen:

Jeg har faktisk Gredens kabel liggende, det er ikke utænkeligt at den kan udlæse værdierne. Men det er utænkeligt at jeg får tid til det i denne uge.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Uffe » 3. dec 2013, 08:49

Peder skrev: Jeg er ikke paranoid, men omvendt har vi ikke pisse mange penge lige nu, så det gælder om at holde udstyret i live og i pæn form, og tage det i opløbet - fremfor store katastrofer! :-)


Takker for jeres svar.
En 1.9tdi skal nok holde. Min har så mange dårligdomme at de går ud mod hinanden og holder den kørende. Reparerer jeg een ting så ødelægges balancen og så har jeg balladen.

Der er tegn på at svinghjulet er defekt, sædevarme i førersædet virker ikke, elopvarmede sidespejle virker ikke, toppakningen er defekt, udstødningen er der hul på, undervognen knirker når jeg kører over fartbump, når jeg kører i en rundkørsel skurrer det fra forhjulet (lyder som hjulleje), aircondition anlægget er utæt, den ruster ved skærmkanterne alle på nær een, der drypper vand ned i bagagerummet fra bagklap, jeg synes den lugter sært at diesel fra motorrummet, jeg har mistanke om at den skyder lidt olie op af påfyldningshullet (men håber det er en sløset mekaniker der har spildt lidt).
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 3. dec 2013, 09:19

Uffe skrev:
Peder skrev: Jeg er ikke paranoid, men omvendt har vi ikke pisse mange penge lige nu, så det gælder om at holde udstyret i live og i pæn form, og tage det i opløbet - fremfor store katastrofer! :-)


Takker for jeres svar.
En 1.9tdi skal nok holde. Min har så mange dårligdomme at de går ud mod hinanden og holder den kørende. Reparerer jeg een ting så ødelægges balancen og så har jeg balladen.

Der er tegn på at svinghjulet er defekt, sædevarme i førersædet virker ikke, elopvarmede sidespejle virker ikke, toppakningen er defekt, udstødningen er der hul på, undervognen knirker når jeg kører over fartbump, når jeg kører i en rundkørsel skurrer det fra forhjulet (lyder som hjulleje), aircondition anlægget er utæt, den ruster ved skærmkanterne alle på nær een, der drypper vand ned i bagagerummet fra bagklap, jeg synes den lugter sært at diesel fra motorrummet, jeg har mistanke om at den skyder lidt olie op af påfyldningshullet (men håber det er en sløset mekaniker der har spildt lidt).

Haha - det er selvfølgelig også en teori. Hvis den holder stik, så bliver det pludseligt noget billigere at holde vogntøjet kørende.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Uffe » 21. jan 2014, 19:42

ICON skrev:
Uffe skrev:Jeg forventer det samme af min fabia, som du gør Peder.

Det giver færre bekymringer hvis man blot håber på det bedste. Sæt lidt penge til side til de nødvendige reparationer, så kan du ikke gøre mere.

Det gælder om at få minimal bekymring og maksimal gode oplevelser ud af livet. Jeg er ikke selv for god til at minimere bekymringer, men det går den rigtige vej :)
Har du kontrolleret dine dyseværdier for nylig Uffe? Vores Fabia'er har jo nogenlunde kørt lige langt, og jeg synes én af mine dyser er lidt off (0,68-0,76 som jeg lige husker det), dog ikke noget der mærkes til daglig. Kunne være sjovt, at sammenligne med en anden, der har omtrent samme km på dyserne :)
I går blev de kontrolleret ved ~390.000km.

Mellem +0,19 til -0,12 lå mine fire på. Nogle var på + eller - 0,07 også.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af ICON » 21. jan 2014, 20:15

Det er da fine værdier :)
Det tyder jo på, at dyserne, som sådan, ikke slides som følge af mange km. Men hvad mon så grunden er til, at man jævnligt hører om biler, der skal have skiftet ét eller flere pumpedyse-elementer, nogle endda før de runder 100.000 km?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Uffe » 21. jan 2014, 20:53

ICON skrev:Det er da fine værdier :)
Det tyder jo på, at dyserne, som sådan, ikke slides som følge af mange km. Men hvad mon så grunden er til, at man jævnligt hører om biler, der skal have skiftet ét eller flere pumpedyse-elementer, nogle endda før de runder 100.000 km?
Jeg skal ikke kunne sige det - men jeg vil gætte på at defekte tandempumper eller ringe oliekvalitet kan være årsagen. Det går galt for dysen hvis knasten bliver slidt som følge af ringe olie. Det var der lidt problemer med i starten.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Peder » 22. jan 2014, 14:51

Hvorfor er mine så skod? Den runder 160.000 her om en uges tid.. LORT
Var din motor varm Uffe?

Eller er det mit klamme partikelfilter der laver lort for alt....
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Dyseværdier 1,9 tdi pumpedüse

Indlæg af Uffe » 22. jan 2014, 20:17

Peder skrev:Hvorfor er mine så skod? Den runder 160.000 her om en uges tid.. LORT
Var din motor varm Uffe?

Eller er det mit klamme partikelfilter der laver lort for alt....
Jo jo min motor var skam varm, i hvert fald nogenlunde varm. Den havde kørt en god tur men havde stået af et par omgange måske 30 minutter i alt.

Jeg har jo også EGR delete på min.

Men dine værdier er fine! Husk på SorenS2s kommentar!
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Besvar

Tilbage til "Motor"