1.4 Tsi Kæde-raslen

Besvar
dsdsdk
Nyt medlem
Indlæg: 244
Tilmeldt: 4. dec 2013, 01:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

1.4 Tsi Kæde-raslen

Indlæg af dsdsdk » 11. dec 2013, 17:04

Hej vag'ere!

I morges da jeg startede bilen lavede den en omgang relativt høj kæderaslen i 1-2 sek. Er det noget at være bekymret over?

Der er lige nogle ting som skal nævnes..

Den lavede det ikke da jeg startede i eftermiddags.
I går pillede jeg batteriet fra for at oplade det fuldt ud. I den forbindelse skulle steering adaptation indkodes, hvilket resulterede i en køretur på 2 x 6 meter (frem og bak).
Jeg har ikke hørt antydning af denne lyd før.

Kan kæden være endt i en uheldig position?

1.4 tsi bmy 140, by2006, my2007.

Brugeravatar
hestech
Medlem
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4 Tsi Kæde-raslen

Indlæg af hestech » 11. dec 2013, 18:00


dsdsdk
Nyt medlem
Indlæg: 244
Tilmeldt: 4. dec 2013, 01:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 Tsi Kæde-raslen

Indlæg af dsdsdk » 11. dec 2013, 21:09

Tak for link. Det er jo interessant læsning og gav nogle gode googles. Beslutningen må være at hvis den gør det igen, skal der laves noget. Jeg har svært ved at vurdere om batteri frakobling og micro-køretur har nogen sammentræf med lyden.

Jeg har læst pdf'en og fandt dette:
Should the high pressure pump may be responsible for noise , please check whether enough fuel for cold starting
is available from the low pressure region . If so, please take no further repair attempts.

Kan en micro-køretur med kold motor være skyld i manglende tryk ved næste start?

Fandt også dette:
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... n-start-up
Hvor der skrives:
its a brief build up of fuel pressure and causes no issue however it does give the impression the engine has a mechanical fault, no repair is advised as this is a knock on effect of the delivery pressure from initial cold start or
Brief malfunction of the camshaft positioner, if this is the case then the postioner requires replacement.

Det er lidt omvendt (højt vs lavt tryk) af beskrivelsen i pdf'en, dog med samme resultat, raslen. Her tænker jeg så om en micro-køretur med kold motor kan være skyld i højt tryk ved næste start.

Sidst, men ikke mindst, fandt jeg dette hvor video'en lyder ret meget som det jeg hørte.
http://www.sciroccocentral.co.uk/forum/ ... 25&t=11007
(se post evt. #1 + #2)
Her skrives om problem med en Camshaft Adjuster Solenoid ventil som hænger grundet snavset olie. Min olie er helt ny, men var jo kold da den blev cirkuleret og er måske ikke løbet ordentligt af ventilen?

Besvar

Tilbage til "Motor"