Polo 9N 1,4 TDI; Motorbytte

Besvar
Brugeravatar
Horizonblue
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 12. feb 2012, 08:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Polo 9N 1,4 TDI; Motorbytte

Indlæg af Horizonblue » 12. dec 2013, 15:35

Motoren i min brors Polo 9N er kaput. Hans kæreste kørte på motorvejen, og pludselig begyndte den at lyde ret skidt. Den står på værksted lige nu, hvor det er konstateret at der er en ridse i en cylinder + flere ting som jeg ikke husker. Anyhow, det bliver en ret dyr reparation, så jeg havde tænkt mig at hjælpe ham med at lægge en anden brugt motor i den. Jeg har et værksted hvor vi kan stå og rode med det og den kan stå skilt ad i nogle dage, uden det betyder noget.

Jeg har selv skiftet motorer, af den gamle skole, altså uden elektronik. Men en nyere TDI motor har jeg ikke skiftet ud, men en gang skal jo være den første, og jeg er heller ikke bekymret for at gå i gang, mht til det rent mekaniske.

Så det jeg vil spørge efter er: hvilke elektriske problemer støder man ind i?

Er det nødvendigt at rode med VCDS for at få bilen startet igen, med den nye motor?

Jeg har ikke VCDS (endnu....)
Golf årg. 04/2006, 1.9 TDI 90 hk (BRU)

Porsche 924 årg. 1/1976

Jeep Grand Cherokee 4.0 årg. 09/1997

Per Grøn

Brugeravatar
BCBC
Medlem
Indlæg: 840
Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Polo 9N 1,4 TDI; Motorbytte

Indlæg af BCBC » 12. dec 2013, 15:50

I princippet er det plug and play, men jeg ville have en VCDS, i baghånden hvis det var mig. Der kan sagtens være en sensor der driller osv. Dernæst, så sørg for at den motor i får er nøjagtig den samme :D

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Polo 9N 1,4 TDI; Motorbytte

Indlæg af RIX » 12. dec 2013, 16:12

husk og skifte tandrem og vandpumpen inden montering,

ps. de motore er bare monster dyre selv brugt, kunne intet finde med rimeligt km under 10tkr ved hugere i dk.
endte med en kollega skaffede en fra polen der havde kørt cirka 90tkm, incl generator og klimapumpe ;)

VH.

Besvar

Tilbage til "Motor"