er det ikke 1 for hver 100hk??????? det har det ihvertfald været
VH:
Håndgribelige beviser med virkningen af Bell Add 2D
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 6. nov 2012, 22:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Håndgribelige beviser med virkningen af Bell Add 2D
Turboen hyler lidt efter optimeringen. Det gjorde den ikke inden, men om det er Bell Add rens, EGR mod eller optimeringen der er skyld i det, ved jeg ikke.Uffe skrev:Jeg har kigget lidt på kurverne, og jeg er kommet frem til en teori som måske er værd at tage med herinde.
Jeg har postet indlægget her:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 78#p881078
Jeg tror ikke turbo'en er blevet renset. Kig på kurverne, de rammer hinanden ved høj RPM (>3500) hvor turbo'en normalvis drosles ned (ændrer VNT vinkel) for at undgå overboost. Er manifolden indsnævret af sod giver den større modtryk, men når turbo'en når langt nok op i omdrejninger kan den kompensere ved at trykke hårdt nok. Det overskud har den ikke før 3500 rpm i dette tilfælde.
Hertil skal jeg lige huske at indskyde at det ser ud til at belladd renser indsugningen for sod og giver turbo'en mindre arbejde for at danne tryk til manifolden!
Har kørt 2k km siden uden problemer og kører næsten det samme pr. liter som før, men det er svært at lade være med at bruge de mange kræfter en gang imellem (ved overhalinger, kører ellers pænt).
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 6. nov 2012, 22:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Håndgribelige beviser med virkningen af Bell Add 2D
De gode før-tal (HK&NM) skyldtes måske at jeg har kørt med "Nano additiv til dieselmotorer" (xsnano) fra Landberg.
Bilen er fra 08/2006, jeg købte den som 3. ejer i 08.2009 og har brugt Bell Add Diesel addditiv siden da. Har også prøvet Liqui Moly Super Diesel, men kunne ikke mærke forskel (den koster 9€ i Flensborg og rækker til 2000 km, dvs den skal gives på en gang i modsætning til Bell Add).
Bilen er fra 08/2006, jeg købte den som 3. ejer i 08.2009 og har brugt Bell Add Diesel addditiv siden da. Har også prøvet Liqui Moly Super Diesel, men kunne ikke mærke forskel (den koster 9€ i Flensborg og rækker til 2000 km, dvs den skal gives på en gang i modsætning til Bell Add).
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Håndgribelige beviser med virkningen af Bell Add 2D
Jeg tror den hyler fordi der kommer mere luft igennem...epko skrev: Turboen hyler lidt efter optimeringen. Det gjorde den ikke inden, men om det er Bell Add rens, EGR mod eller optimeringen der er skyld i det, ved jeg ikke.
Har kørt 2k km siden uden problemer og kører næsten det samme pr. liter som før, men det er svært at lade være med at bruge de mange kræfter en gang imellem (ved overhalinger, kører ellers pænt).
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- Brizz
- Medlem
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: 22. feb 2014, 09:03
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 9760 Vrå
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Håndgribelige beviser med virkningen af Bell Add 2D
Længere oppe i tråden skriver du :Sorens2 skrev:Jeg sælger ikke Bell Add.
Ergo må reklamen være for mig.
Bed hende skrive mig en PB hvis der er noget jeg gør forkert.
Har de det så selv med hen på dit værksted ?Sorens2 skrev: Altid en hel 2D.
Kunderne betaler jo for det
BRIZZ
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG
2009 Skoda Octavia Combi 1,8 TSI 180 Elegance DSG7
2021 Seat Mii Electric
2008 Honda CB 1000R
1997 Mercedes E50 AMG
- Ghettoadam
- Medlem
- Indlæg: 679
- Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tallmountain
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 33 times
Re: Håndgribelige beviser med virkningen af Bell Add 2D
Har brugt det på flere gamle diesel biler, som ikke bestod syn, hvor tallet gerne lå op til 7, og efter behandlingen kom helt ned på under 1, gerne i området 0.5 - 0.7.