Skift af motor i caddy til pl/kr

Besvar
Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2062
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 496 times
Been thanked: 252 times

Skift af motor i caddy til pl/kr

Indlæg af donfetaful » 5. jan 2014, 18:38

Leger med tanken om at ligge en af ovenstående motorer i min caddy. Den nuværende er en ex fra Scirocco.

Hvor meget arbejde er der i at skifte til disse motorer?

Hvad omfatter det?

Skal man holde sig fra de 6 benede?
Kør og vær glad 🛻💨

pattmann
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skift af motor i caddy til pl/kr

Indlæg af pattmann » 5. jan 2014, 18:58

Det nemmeste er absolut at ligge en 4 cylinderet i, Golf 1/Caddy 1 karossen er ikke stærk nok til at bære en VR6, den bliver simpelthen for næsetung, så en frisk 1.8 16V maskine vil jeg mene er det bedste resultat, og det vil også være det nemmeste med gearkasse.

En KR motor er nok det nemmeste, men du skal nok finde på noget med tanken, da du udover selve benzinpumpen også skal bruge en forføde pumpe, men ellers så er det rimelig begrænset med ledninger til den motor, det nemmeste er selvfølgelig en komplet donor bil, hvor alle relæer og motorstyring er.
Altea FR tfsi.

Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2062
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 496 times
Been thanked: 252 times

Re: Skift af motor i caddy til pl/kr

Indlæg af donfetaful » 5. jan 2014, 19:42

Hvordan med ophæng, skal der laves nye? Kan disse købes?

Hvor erfaren elektriker skal man være for at skifte ledningsnet?
Kør og vær glad 🛻💨

pattmann
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:36
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skift af motor i caddy til pl/kr

Indlæg af pattmann » 5. jan 2014, 21:13

Du skal lave tandremdækslet om, for hullerne til ophængene er i blokken, men sidder anderledes, udstødning passer ikke på, men der kan købes banan manifolde der er lavet til 16V maskiner i 1'er karosser, de andre ophæng skal bruges fra en 1'er gearkasse, hvor jeg mener at indmaden fra en 2'er 16V passer i, ellers så kan du jo som en start bruge en almindelig gearkasse.

Det kræver ikke den store elektriker uddannelse, det er rimelig simpelt. K-anlægget bruger ikke mange ledninger for at levere benzin i rigelig mængder.
Altea FR tfsi.

Tidligere VAG biler: Typ 1G1 1.8, 191 16V, 155 GLS, 1H2 1.8, 86C "Hit", 32B 1.6D, 191 TD, 6V5 1.4, 1H2 "CLX", 3A2 2.0, 7M8 "Carat", 7M9 1.9 TDI, 1T1 1.9 TDI DSG.

Besvar

Tilbage til "Motor"