VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Hej
Jeg har en VW Passat 1.9 TDI fra 2002.
Den har været en tur forbi RH Motorsport for at blive justeret ind efter at der er kommet en upgrade turbo på, effekt 150HK/355NM.
Jeg har kørt over 10.000km med dette nye setup UDEN problemer, men inden for de sidste 14 dage har jeg haft problemer med at motoren lige pludselig går ud.
Jeg ved ikke rigtigt hvad der sker, det er som om at den løber tør for diesel, den hakker lidt og så dør den bare.
Den er utrolig svær at få igang igen, men begge gange har jeg kunnet få den igang igen ved at blive ved med at dreje nøgler og bare køre på starteren. Efter den er startet er der slet ikke flere problemer, og den køre bare som den skal.
Jeg har kigget med mit VAG program "VCDS" via ODB stikket og der er overhovedet ingen fejlkoder.
Er der nogen der ved hvad det evt kunne være ???
Måske et tilstoppet dieselfiler, eller defekt dieselpumpe ???
Skal på skiferie snart, så jeg kunne godt tænke mig at få det løst inden
Mvh
Sune
Jeg har en VW Passat 1.9 TDI fra 2002.
Den har været en tur forbi RH Motorsport for at blive justeret ind efter at der er kommet en upgrade turbo på, effekt 150HK/355NM.
Jeg har kørt over 10.000km med dette nye setup UDEN problemer, men inden for de sidste 14 dage har jeg haft problemer med at motoren lige pludselig går ud.
Jeg ved ikke rigtigt hvad der sker, det er som om at den løber tør for diesel, den hakker lidt og så dør den bare.
Den er utrolig svær at få igang igen, men begge gange har jeg kunnet få den igang igen ved at blive ved med at dreje nøgler og bare køre på starteren. Efter den er startet er der slet ikke flere problemer, og den køre bare som den skal.
Jeg har kigget med mit VAG program "VCDS" via ODB stikket og der er overhovedet ingen fejlkoder.
Er der nogen der ved hvad det evt kunne være ???
Måske et tilstoppet dieselfiler, eller defekt dieselpumpe ???
Skal på skiferie snart, så jeg kunne godt tænke mig at få det løst inden
Mvh
Sune
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Hej,
Som du selv skriver, så er dieselfilteret et rigtig godt (og nemt) sted at starte.
Som du selv skriver, så er dieselfilteret et rigtig godt (og nemt) sted at starte.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Ja, men er der andre der har oplevet det før på samme motor. Denne motor ligger jo i et hav af biler af forskellige mærker.
Sune
Sune
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 20. jul 2009, 13:33
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
jeg havde noget ligende på min gammle 90HK.
jeg kunne komme kørende og så gik den ud lyste kort i glødelampen og så startede den igen ?
til sidst havde jeg meget svært ved at strte den.
det viste sig at være det relæ der styre diseltilføringen (kender det ikke præcist)
det kostede ca.50 kr
jeg kunne komme kørende og så gik den ud lyste kort i glødelampen og så startede den igen ?
til sidst havde jeg meget svært ved at strte den.
det viste sig at være det relæ der styre diseltilføringen (kender det ikke præcist)
det kostede ca.50 kr
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Hej
Har igen i dag været ude for, at bilen går i står 3-4 gange, og har været meget svær at starte igen.
Når jeg holder stille og gasser lidt op, så er det lige som om jeg kan høre at det løber noget væske ude i motorrummet, ligesom en radiator man tænder for.
Er der nogen det har prøvet det før ??
Det der relæ 109, hvor sidder der og hvordan kommer man til det, evt nogen der kunne smide et link eller billed ?
Skal på skiferie i morgen, så det er lidt nedreven
Har igen i dag været ude for, at bilen går i står 3-4 gange, og har været meget svær at starte igen.
Når jeg holder stille og gasser lidt op, så er det lige som om jeg kan høre at det løber noget væske ude i motorrummet, ligesom en radiator man tænder for.
Er der nogen det har prøvet det før ??
Det der relæ 109, hvor sidder der og hvordan kommer man til det, evt nogen der kunne smide et link eller billed ?
Skal på skiferie i morgen, så det er lidt nedreven
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Kan det være dieselpumpen i tanken (Lift Pump) der ikke kan levere nok diesel, så der kommer luft i systemet ? Jeg ved at nogen opgradere denne pumpe i forbindelse med tuning
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
-
- Medlem
- Indlæg: 1268
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 22 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Både pumpen i tanken og tandempumpen.
En kollega havde samme problem. Begge dele skiftet og nu kører den igen.
Pumpen i tanken kan du hurtig tjekke.
En 0.5L flaske skal hurtig blive fyldt ved tænding i få sek.
En kollega havde samme problem. Begge dele skiftet og nu kører den igen.
Pumpen i tanken kan du hurtig tjekke.
En 0.5L flaske skal hurtig blive fyldt ved tænding i få sek.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Hej igen
Bilen har været til mekanikeren for at få skiftet tandremmen og vandpumpen. Efter de havde skiftet det, lod de bilen stå i tomgang. Efter et lille stykke tid gik motoren ud af sig selv. Den hakkede lidt i det, begyndte at gå på tre cylinder for til sidst at gå ud. Bagefter prøvede de at starte den, men det kunne de ikke, efter mange forsøg var der ikke mere strøm på batteriet, fik en lader på og fik den igang igen. Problemet er, at den går i stå når den er kold og står i tomgang, derefter er den mega svær at få igang igen. Hvis man holder omdrejningerne oppe over tomgangen, så kan man godt holde den kørende, og når først bilen er varm er der ingen problemer og så køre den helt normalt.
Mekanikeren kan ikke finde fejlen.
Har tjekket med pumpen i tanken, den fungere som den skal, dieselfilteret er også skiftet.
Er der nogen der evt har nogen ide om hvad det kan være ?
Mvh
Sune
Bilen har været til mekanikeren for at få skiftet tandremmen og vandpumpen. Efter de havde skiftet det, lod de bilen stå i tomgang. Efter et lille stykke tid gik motoren ud af sig selv. Den hakkede lidt i det, begyndte at gå på tre cylinder for til sidst at gå ud. Bagefter prøvede de at starte den, men det kunne de ikke, efter mange forsøg var der ikke mere strøm på batteriet, fik en lader på og fik den igang igen. Problemet er, at den går i stå når den er kold og står i tomgang, derefter er den mega svær at få igang igen. Hvis man holder omdrejningerne oppe over tomgangen, så kan man godt holde den kørende, og når først bilen er varm er der ingen problemer og så køre den helt normalt.
Mekanikeren kan ikke finde fejlen.
Har tjekket med pumpen i tanken, den fungere som den skal, dieselfilteret er også skiftet.
Er der nogen der evt har nogen ide om hvad det kan være ?
Mvh
Sune
- BCBC
- Medlem
- Indlæg: 840
- Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 12 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Du skal have VCDS på udlæse fejlkoder. Dernæst kigge i måleblokke når du får liv i den så du kan se hvad der sker når den går ud. Fik du skiftet relæ 109?
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Kan det være nogen dysser der har set bedre dage måske?
"Hvor blev min signatur af?"
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2838
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
hvis du piller slangen af på brændstoffilter og lader tænding være på i 30 sek, hvor diesel kommer der så op, brug evt en halvliterflaske eller 2
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
- runes
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 6. sep 2011, 12:47
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: WD Tuning
- Geografisk sted: Haderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Hvordan ser tandremmens knast forstilling ud?
WD Tuning - https://www.facebook.com/Wdtuning
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Har lige fået skiftet tandrem og vandpumpe. Motoren går stadivæk ud, hvis den står i tomgang. Jeg synes, at den går mere ujævn nu når det er blevet koldere i vejret, det er lige som om, at den ikke køre på alle cylinder, får den lidt gas, bliver den jævn igen i motorgangen, men igen, lige så snart motoren er varm, er der ingenting i vejen. Tænkte om der sider nogle følere/relæ der ikke giver de rigtige signaler når motoren er kold ?
Har ikke fået skiftet relæ 109, har forespurgt mekanikeren, men de mener at der ikke sidder et 109 relæ på denne årgang, og jeg kan heller ikke finde et relæ med det nummer på.
Har haft VCDS software/PC på, men der er ingen fejlkoder.
Er der nogle motorblokke eller andre ting jeg kan tjekke om værdierne er rigtige ?
Hvad med tomgangen, kan jeg jurstere den lidt op eller skal den ligge fast på et specielt omdrejningstal ?
Kan det betale sig at lave en motorrens med BellAdd serviceRens 2D ?
Har ikke fået skiftet relæ 109, har forespurgt mekanikeren, men de mener at der ikke sidder et 109 relæ på denne årgang, og jeg kan heller ikke finde et relæ med det nummer på.
Har haft VCDS software/PC på, men der er ingen fejlkoder.
Er der nogle motorblokke eller andre ting jeg kan tjekke om værdierne er rigtige ?
Hvad med tomgangen, kan jeg jurstere den lidt op eller skal den ligge fast på et specielt omdrejningstal ?
Kan det betale sig at lave en motorrens med BellAdd serviceRens 2D ?
-
- Medlem
- Indlæg: 978
- Tilmeldt: 1. okt 2010, 21:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Hva med gløderørene? Vi har jo koldt vejr pt..
Og du siger på kold motor?
Og du siger på kold motor?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Gløderørene virker, den starter fint, men går ud efter et stykke tid, 5-10 i tomgang.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 305
- Tilmeldt: 11. maj 2012, 23:00
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
jeg ville give den dyserens med BellAdds Injector Cleaner 12v
en rens af dyser kan afdække om det blot er snavs - jeg har tidligere haft dieselbiler med underlig opførsel - enten har rensen løst problemet helt eller fjernet det ene af 2-3 problemer.
EGR er slettet eller er den helt ok ?
Ledningsnet til dyser er ok ?
en rens af dyser kan afdække om det blot er snavs - jeg har tidligere haft dieselbiler med underlig opførsel - enten har rensen løst problemet helt eller fjernet det ene af 2-3 problemer.
EGR er slettet eller er den helt ok ?
Ledningsnet til dyser er ok ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
RH motorsport har tunet den for 1,5 år siden, der har de lukket helt for EGR ventilen. Mht ledningskablet, så går jeg ud fra at det er okay, det er jo kun når motoren er kold at den går ujævn og går i stå.
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Km stand på din motor?
Alex
Alex
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
350.000 km, skift af turbo ved 320.000 km
Har kigget på BellAdd, der er rigtig mange forskellige typer af rens, hvilken nogle ville være bedst ?
Er der nogle værdier jeg kan tjekke med VCDS ?
Har kigget på BellAdd, der er rigtig mange forskellige typer af rens, hvilken nogle ville være bedst ?
Er der nogle værdier jeg kan tjekke med VCDS ?
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Du kan godt skifte dit ledningsnet til dine dysser,med den stand.....
Så har du elimineret den mulighed ..
Har du evt prøvet din bil med std program for at udelukke fejl i map?
Nettet koster cirka 50 euro...
Så har du elimineret den mulighed ..
Har du evt prøvet din bil med std program for at udelukke fejl i map?
Nettet koster cirka 50 euro...
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Nej, det har jeg ikke prøvet. Hvor køber man ledningsnettet til de 50 Euro ? Prøver det når jeg har fået fingrene i det
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Det er original vare ,så det er hos vw
Handler du har hjemme koster det vel omkring 500 og skal du kun handle den del er besparelsen mht forsendelse måske for lille...
Jeg bruger ahw shop.de .
Handler du har hjemme koster det vel omkring 500 og skal du kun handle den del er besparelsen mht forsendelse måske for lille...
Jeg bruger ahw shop.de .
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
kan ikke finde det på den side du anbefaler, kan du skrive et link
Er der andre der ved hvor det evt også kan købes henne på nettet ?
Er der andre der ved hvor det evt også kan købes henne på nettet ?
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Darkside har det også
Ahw skaffer det du skal blot bestille det hos dem via en mail ordre ,det er en fordel for dig hvis du kan tysk ..
Alex
Ahw skaffer det du skal blot bestille det hos dem via en mail ordre ,det er en fordel for dig hvis du kan tysk ..
Alex
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Hejsa,
Hvis dyse-ledningsnettet er fejlramt, lægger motorstyreenheden som oftest en fejl på det.
Hvis relæ 109 (eller 601 hvis relæet vender på hovedet) fejler, lægger andre styreenheder i bilen som oftest en fejl om manglende kommunikation med motorstyreenheden.
Fuld VCDS log inden du skifter komponenter i blinde?
/C
Hvis dyse-ledningsnettet er fejlramt, lægger motorstyreenheden som oftest en fejl på det.
Hvis relæ 109 (eller 601 hvis relæet vender på hovedet) fejler, lægger andre styreenheder i bilen som oftest en fejl om manglende kommunikation med motorstyreenheden.
Fuld VCDS log inden du skifter komponenter i blinde?
/C
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Hvordan laver jeg en fuld VCDS log ?
Hvor finder jeg Relæ 109 / Relæ 601 henne ?
Hvis der ikke står disse numre på, hvordan finder jeg så det ?
De steder jeg har læst op Relæ 109 fejl, der beskriver folk, at glødelampen kunne begynde at lyse imens de kørte, det er ikke det problem jeg har.
Jeg har læst fejlkoder ud via VCDS og har fået denne fejl på motoren:
16688 - Cylinder 4
P0304 - 35-10 - Forbrændingsudsættere registreret - Periodisk
Jeg har også udlæst blok 23, på alle 4 cylinder:
18:46:20 Måleblok 023: BIP (Begin of Injection Period) afvigelse - Skiftetider
-17.0 Cylinder 1 x
-12.0 Cylinder 2 x
-5.0 Cylinder 3 x
-22.0 Cylinder 4 x
Er der andre måleblokke jeg skal måle.
Den er målt med varm motor, jeg tror målingerne ser anderledes ud når den er kold.
Sidder der Relæ der styre dieseltilføringen når motoren er kold, ligesom en gammeldags choker ?
Hvor finder jeg Relæ 109 / Relæ 601 henne ?
Hvis der ikke står disse numre på, hvordan finder jeg så det ?
De steder jeg har læst op Relæ 109 fejl, der beskriver folk, at glødelampen kunne begynde at lyse imens de kørte, det er ikke det problem jeg har.
Jeg har læst fejlkoder ud via VCDS og har fået denne fejl på motoren:
16688 - Cylinder 4
P0304 - 35-10 - Forbrændingsudsættere registreret - Periodisk
Jeg har også udlæst blok 23, på alle 4 cylinder:
18:46:20 Måleblok 023: BIP (Begin of Injection Period) afvigelse - Skiftetider
-17.0 Cylinder 1 x
-12.0 Cylinder 2 x
-5.0 Cylinder 3 x
-22.0 Cylinder 4 x
Er der andre måleblokke jeg skal måle.
Den er målt med varm motor, jeg tror målingerne ser anderledes ud når den er kold.
Sidder der Relæ der styre dieseltilføringen når motoren er kold, ligesom en gammeldags choker ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Har haft panelerne af foran under rattet og der er ingen relæ 109/601.
Har lavet en måling på måleblok 13-18-23.
Når motoren er kold så er talene helt i orden, efter et par minutter så er tallet på cylinder 4 blevet dårligere, men lige så snart motoren er blevet varm er alle tal fine, dvs at de er som de skal være. (+-2,5)
Når motoren er kold starter den fin, efter et par minutter går den ujævn, jeg kan høre, at der er et relæ der klikker og det er lige som om omdrejningerne går lidt op og ned i takt med at relæet klikker.
Har læst at det evt kan være pakningerne ved dyserne der ikke kan holde tæt, men burde problemet så ikke være der hele tiden også når motoren er blevet varm ?
Kan ledningsnettet til dyserne have indflydelse på problemet ?, men igen hvorfor forsvinder det så ,når motoreren bliver varm ?
Mvh
Sune
Har lavet en måling på måleblok 13-18-23.
Når motoren er kold så er talene helt i orden, efter et par minutter så er tallet på cylinder 4 blevet dårligere, men lige så snart motoren er blevet varm er alle tal fine, dvs at de er som de skal være. (+-2,5)
Når motoren er kold starter den fin, efter et par minutter går den ujævn, jeg kan høre, at der er et relæ der klikker og det er lige som om omdrejningerne går lidt op og ned i takt med at relæet klikker.
Har læst at det evt kan være pakningerne ved dyserne der ikke kan holde tæt, men burde problemet så ikke være der hele tiden også når motoren er blevet varm ?
Kan ledningsnettet til dyserne have indflydelse på problemet ?, men igen hvorfor forsvinder det så ,når motoreren bliver varm ?
Mvh
Sune
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brøndby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: VW Passat 1.9 TDI - motor går ud
Har fået skiftet parkninger på/ved alle dysserne og nu køre motoren som den plejer, så status var/er, defekte gummi pakninger/o-ringe.
Mvh
Sune
Mvh
Sune