Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Besvar
Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af ICON » 21. jan 2014, 13:29

Hvad er det egentlig der gør, at en PD-dyse bliver dårlig - er det typisk noget elektrisk, eller noget mekanisk, og hvorfor er det normalt, at bare er én dyse bliver dårlig?
Kan man redde dysen der halter ved at få den ultralydsrenset, eller kræver det en mere omfattende renovering?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af kristian » 21. jan 2014, 19:02

Dem jeg har skiftet har enten fået elektrisk fejl eller så har de leveret dså lidt brændstof af den ikke har kunnet gå på den cyl
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af ICON » 21. jan 2014, 22:57

kristian skrev:Dem jeg har skiftet har enten fået elektrisk fejl eller så har de leveret dså lidt brændstof af den ikke har kunnet gå på den cyl
Og hvad er årsagen typisk, hvis de leverer for lidt?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af Sorens2 » 21. jan 2014, 23:22

Sod. Motorolie i dieselen.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af ICON » 22. jan 2014, 09:04

Sorens2 skrev:Sod. Motorolie i dieselen.
Så det er fordi dysen "kokser" til?

Det undrer mig så bare, at man jævnligt ser biler, hvor det er én dyse der er blevet dårlig. Man skulle jo umiddelbart tro, at alle dyserne var udsat for nogenlunde det samme!?!
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af csl » 23. jan 2014, 12:39

Min dyse på Cyl. 3 var rådden. Det fandt jeg ud af efter skift at tandempumpe/turbo/ledningsnet og gløderør.

Jeg er nu meget flittig til at åbne for dieselfiltret for at kontrollere for snask og skifter hellere en gang for meget end en gang for lidt.


Jeg fik efterfølgende skiftet på aktion hos VW på cyl. 1,2 og 4. Jeg har en Passat 2,0 16V, PD, 140 hk, 2006´er.

/Claus
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af skyrider » 23. jan 2014, 15:13

csl skrev:Min dyse på Cyl. 3 var rådden. Det fandt jeg ud af efter skift at tandempumpe/turbo/ledningsnet og gløderør.

Jeg er nu meget flittig til at åbne for dieselfiltret for at kontrollere for snask og skifter hellere en gang for meget end en gang for lidt.


Jeg fik efterfølgende skiftet på aktion hos VW på cyl. 1,2 og 4. Jeg har en Passat 2,0 16V, PD, 140 hk, 2006´er.

/Claus
på din bil, er det piezo styret dyser og de holder heller ikke for godt...
______________________________________________
Mvh.

csl
Nyt medlem
Indlæg: 375
Tilmeldt: 3. jul 2010, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4300
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af csl » 23. jan 2014, 18:27

Nej. Jeg har fået af vide at Piezo dyser er på 170 hk modellen.
/Claus
(Skoda Octavia, 1,4 TSI 150 HK, Kombi, 2016)

skyrider
Medlem
Indlæg: 1394
Tilmeldt: 16. apr 2009, 12:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Hvorfor bliver nogle PD-elementer dårlige/dør

Indlæg af skyrider » 23. jan 2014, 19:53

csl skrev:Nej. Jeg har fået af vide at Piezo dyser er på 170 hk modellen.
Jeg er ret sikkert på din er med piezo og balancemodul, som også er svag i blyanten, hvad er motorkoden ?
______________________________________________
Mvh.

Besvar

Tilbage til "Motor"