Golf 3 1,8 Knast Og Topstykke Hvilke?

Besvar
Madshk
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. jan 2014, 11:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 3 1,8 Knast Og Topstykke Hvilke?

Indlæg af Madshk » 26. jan 2014, 12:06

Detter er mit første opslag i et forum.

I forbindelse med at jeg er ved at sætte kompressor på min golf 3 1,8 75 hk
vil jeg gerne have et andet topstykke på eller anden knast.
Hvilke topstykker ville kunne passe, så jeg stadig kan køre med den originale monopoint indsprøjtning? Ville gerne have 16 ventiller istedet for 8.

Hvis dette ikke kan lade sig gøre rimlig enkelt. Hvilken knast vil så passe i? Tænker lidt på en fra en golf 3 gti
hvis jeg kun skifter knast, vil jeg sætte anden toppakning i fra en g60

glæder mig til at få nogen svar, og tak på forhånd :d

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Golf 3 1,8 Knast Og Topstykke Hvilke?

Indlæg af svan » 26. jan 2014, 16:11

monopoint og 16 ventiler, det er tæt på den mest vanvittige ide jeg længe har hørt, du vil øge motorens mulighed for at hive vejret, for derefter at kvæle den i indsugningen, glem det, jeg ville nok enten smide den kompressor på standard motoren, og alternativt bygge noget programmerbar sprøjt på den, det monohalløj er ikke super velegnet til tuning, husker jeg ikke galt løber den tør for saft ved omkring de 140 hk.

svan

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Golf 3 1,8 Knast Og Topstykke Hvilke?

Indlæg af tief und breit » 26. jan 2014, 17:14

En top fra en 1.8 8v abs motor med 90hk. Også en kompressor på så for du nok en 160hk. Også smider du en g60 stålpakning i så burde det nok kunne holde :) Mener du kan smide dobbelt pakning i for at ændre kompression på din motor...

Før hen var det meget "moderne" at sætte en kontakt under speederen = Når du giver fuld hane aktivere du din kompressor..

Kanon projekt der ikke giver det vilde ud over en fed lyd :D

Madshk
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. jan 2014, 11:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 1,8 Knast Og Topstykke Hvilke?

Indlæg af Madshk » 26. jan 2014, 17:40

tief und breit skrev:en top fra en 1.8 8v abs motor med 90hk. Også en kompressor på så for du nok en 160hk. Også smider du en g60 stålpakning i så burde det nok kunne holde :) mener du kan smide dobbelt pakning i for at ændre <span class="g6aar1c52cj" id="g6aar1c52cj_5">kompression</span> på din motor...

Før hen var det meget "moderne" at sætte en kontakt under speederen = når du giver fuld hane aktivere du din kompressor..

Kanon projekt der ikke giver det vilde ud over en fed lyd :d
du siger den kan få 160 hk, men du siger også det kun giver en fed lyd.
Hmm. Fra 75 hk til 160 det kan da kun være mærk bar, og ikke kun give bedre lyd

Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Golf 3 1,8 Knast Og Topstykke Hvilke?

Indlæg af tief und breit » 26. jan 2014, 22:13

Nu er 160 jo ikke det helt vilde vel :) Men self en fin forøgelse men en racer er det ikke

Besvar

Tilbage til "Motor"