Skoda Octavia Combi 106 101 Hk 1999 Motor Problemer

Besvar
K-Poulsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26. jan 2014, 00:53
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skoda Octavia Combi 106 101 Hk 1999 Motor Problemer

Indlæg af K-Poulsen » 3. feb 2014, 20:25

For at gøre en lang historie kort

købte bilen for ca 1 år siden uden nogle former for garanti
gearkassen smed nitterne i kronhjulet på vej hjem fra syn hvor den lige var blevet godkendt .
Skiftede gearkasse fra donorbil som var en 1.6 75 hk derfor en lidt forkert gearing og forkert speedometer visning en det er til at leve med .
Kort tid efter begynde motor at gå mærkeligt . Som udviklede sig til svær at starte . Og stort olieforbrug . Motoren havde på det tidspunkt lige runder 300000 km
stempelringe hoved og plejl lejer tandrem vandpumpe ventilparaplyer blev skiftet og så gik den som en drøm igen

men for en lille mdr siden begyndte den at drille igen
bilen har her kørt ca 35000 km efter den helt store omgang

tager gas ufatteligt langsomt . Benzinforbrug meget højt . Svær at starte skal have fuld gas og kan så liiiige komme i gang . Ved motorvejs kørsel max 120 kmt med fuld gas og ujævn motor gang .kan have svært med at fange tomgange .kan stoppe motor og nogle gange går den perfekt igen . Ved udlæsning af fejlkoder med vcds fik vi fejlmelding g28 krumtap føler
efter skift af denne . Får vi stadig g28 . Har skiftet krumtaps føler . Knastaksen føler . Lambdasonde . Indsprøjtningsdyser .luftmængde måler . Gasspjæld og lavet grundindstilling . Havde læst et sted der skal være 5 volt til krumtaps føler hviket der ikke er . Skift af com med tilhørende kodning .derefter stadig ingen spænding til g28 og går stadig dårligt .

Bruger ikke olie eller vand
kan lave det meste selv og har altid lavet mine egne biler
men med denne her gir jeg snart op

kørt skoda i mange år
startede med en helt ny favorit som blev 14 år . Så en godt brugt felicia .kørt i den i 6 år . Og nu octavia . Og aldrig har jeg haft så mange problemer som efter jeg fik octaviaen


er der nogle der har en ide hvor jeg skal fortsætte med at lede efter fejlen

er ved at give op og sætte bilen til billigt til salg

Besvar

Tilbage til "Motor"