Tandrem Polo 9n
- TomH
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 00:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Horsens area
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Tandrem Polo 9n
Hej, og tak for tegningerne. Jeg ved ikke lige hvor lang tid det vil tage at fremstille modholdsværktøj, men en time skal der nok gå. Jeg havde tænkt mig bare at lave to gevindhuller hvor tappene sidder, og så skrue nogle unbrako skruer i, men jeg kan godt se at de tappe der er på billedet er drejet exentriske, så har man lidt at justere med. Men hvilken fuktion har de to unbrako bolte på billedet ?
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Spørgsmål 1: Hvad er overskriften på kolonne 2 (hvor der ex. står 240.000 km i stedet for 120.000 km)?Sprint20 skrev:Efter behov
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1391776336242.jpg[/attachment]
Spørgsmål 2: Ville det være forkert at antage, at hvis samme motor (afhængig af årgang) findes med forskellige skifteintervaller på tandremmen, og et nyt tandremssæt er det samme for begge årgange, at så vil der, principielt, ikke være noget i vejen for, at benytte samme skifteinterval?
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
[attachment=-1]uploadfromtaptalk1392883128050.jpg[/attachment]
Intervallerne for diesel motorer.
Og jo. Det ville ikke være til skade, at gå hen og skifte fast istedet for variabel.
Intervallerne for diesel motorer.
Og jo. Det ville ikke være til skade, at gå hen og skifte fast istedet for variabel.
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Måske spurgte jeg forkert, eller også er jeg bare lidt langsom i optrækketSprint20 skrev:[attachment=-1]uploadfromtaptalk1392883128050.jpg[/attachment]
Intervallerne for diesel motorer.
Og jo. Det ville ikke være til skade, at gå hen og skifte fast istedet for variabel.
Hvorfor skriver de ved ex. ATD >2004 både 120.000 km og 240.000 km v. skifteintervallet for tandremmen?
- Sprint20
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1658
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 12:49
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Ahh... rem, strammerhjul og medløber hjul. [attachment=-1]uploadfromtaptalk1392885867291.jpg[/attachment]
VH. Rasmus.
BMW i3 REx 2013
BMW i3 REx 2013
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tandrem Polo 9n
Tandremssæt m vandpumpe til 1208kr - det får du nok ikke ret meget billigere...
http://www.mister-auto.dk/da/tandremssk ... g3096.html
Tjek lige at motorkode etc passer!
http://www.mister-auto.dk/da/tandremssk ... g3096.html
Tjek lige at motorkode etc passer!
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Igen et dumt spørgsmål: Hvilken er idle roller, og hvilken er tension roller:Sprint20 skrev:Ahh... rem, strammerhjul og medløber hjul. [attachment=-1]uploadfromtaptalk1392885867291.jpg[/attachment]
Senest rettet af ICON 20. feb 2014, 10:02, rettet i alt 1 gang.
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Det ene interval er for almindelige mennesker, den anden er for Chuck Norris.ICON skrev: Måske spurgte jeg forkert, eller også er jeg bare lidt langsom i optrækket
Hvorfor skriver de ved ex. ATD >2004 både 120.000 km og 240.000 km v. skifteintervallet for tandremmen?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- TomH
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 00:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Horsens area
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Tandrem Polo 9n
Uffe skrev:Tandremssæt m vandpumpe til 1208kr - det får du nok ikke ret meget billigere...
http://www.mister-auto.dk/da/tandremssk ... g3096.html
Tjek lige at motorkode etc passer!
Har lige købt dette sæt http://www.ebay.de/itm/181308813186?ssP ... 1497.l2649
ca. 1100,-kr incl. fragt. fandt også dette sæt, men uden vandpumpe https://www.atp-autoteile.de/KFZTeile/item_0_23871.htm
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Han er jo hard core republikaner, så han kører vel kun i gas-guzzlerUffe skrev:Det ene interval er for almindelige mennesker, den anden er for Chuck Norris.ICON skrev: Måske spurgte jeg forkert, eller også er jeg bare lidt langsom i optrækket
Hvorfor skriver de ved ex. ATD >2004 både 120.000 km og 240.000 km v. skifteintervallet for tandremmen?
Jeg sad bare den anden dag, og funderede over, at tandrem og vandpumpe tilsyneladende er identiske på min årgang TDI (2001) og en 2005. Men en >2004 kører 120.000 km interval, og en <2004 kører 90.000 km interval. Så må forskellen jo ligge i medløber og strammere (på min er der 2 i modsætning til >2002, men keg kan stadig ikke se logikken i forhold til, hvorfor man ændrer på udskifteintervallerne på de seneste udgaver).
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Arr en ATD er da for fan en ATD?ICON skrev: Han er jo hard core republikaner, så han kører vel kun i gas-guzzler
Jeg sad bare den anden dag, og funderede over, at tandrem og vandpumpe tilsyneladende er identiske på min årgang TDI (2001) og en 2005. Men en >2004 kører 120.000 km interval, og en <2004 kører 90.000 km interval. Så må forskellen jo ligge i medløber og strammere (på min er der 2 i modsætning til >2002, men keg kan stadig ikke se logikken i forhold til, hvorfor man ændrer på udskifteintervallerne på de seneste udgaver).
Du får vel det samme antal medløberhjul på en 2005 som en 2001? Er du sikker på at det er forskelligt?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
De første kører jo også med en hydraulisk strammer, som man gik væk fra efter 10.2001:Uffe skrev:Arr en ATD er da for fan en ATD?ICON skrev: Han er jo hard core republikaner, så han kører vel kun i gas-guzzler
Jeg sad bare den anden dag, og funderede over, at tandrem og vandpumpe tilsyneladende er identiske på min årgang TDI (2001) og en 2005. Men en >2004 kører 120.000 km interval, og en <2004 kører 90.000 km interval. Så må forskellen jo ligge i medløber og strammere (på min er der 2 i modsætning til >2002, men keg kan stadig ikke se logikken i forhold til, hvorfor man ændrer på udskifteintervallerne på de seneste udgaver).
Du får vel det samme antal medløberhjul på en 2005 som en 2001? Er du sikker på at det er forskelligt?
Men jeg kan ikke finde nogen umiddelbar forskel på sættet til en 2002-2004 og en 2004-, selvom intervallet ændrer sig.
- TomH
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 00:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Horsens area
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
ICON skrev:Han er jo hard core republikaner, så han kører vel kun i gas-guzzlerUffe skrev:Det ene interval er for almindelige mennesker, den anden er for Chuck Norris.ICON skrev: Måske spurgte jeg forkert, eller også er jeg bare lidt langsom i optrækket
Hvorfor skriver de ved ex. ATD >2004 både 120.000 km og 240.000 km v. skifteintervallet for tandremmen?
Jeg sad bare den anden dag, og funderede over, at tandrem og vandpumpe tilsyneladende er identiske på min årgang TDI (2001) og en 2005. Men en >2004 kører 120.000 km interval, og en <2004 kører 90.000 km interval. Så må forskellen jo ligge i medløber og strammere (på min er der 2 i modsætning til >2002, men keg kan stadig ikke se logikken i forhold til, hvorfor man ændrer på udskifteintervallerne på de seneste udgaver).
Nu ved jeg ikke lige hvordan remmen løber på en TDI, men intervallerne har noget at gøre med hvor hårdt remmen er belastet hvis det er med pumpedyse så er intervallerne kortere.... noget en mekanikker har fortalt mig
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Ja tak, det fandt jeg ud afICON skrev: De første kører jo også med en hydraulisk strammer, som man gik væk fra efter 10.2001:
Min er med hydraulisk strammer, men den jeg fik bestilt var den uden hydraulisk strammer. Så måtte vi jo genbruge den gamle. Men den havde jo ikke kørt så mange km så pyt.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Sv: Tandrem Polo 9n
Men alle de i tabellen nævnte er jo pumpedyse, og som nævnt, så ser jeg ikke umiddelbart nogen forskel i delene på dem som kører 90.000 km interval, og dem der kører 120.000 km interval (pånær førnævnte med hydraulisk strammer), derfor min undrenTomH skrev:ICON skrev:Han er jo hard core republikaner, så han kører vel kun i gas-guzzlerUffe skrev: Det ene interval er for almindelige mennesker, den anden er for Chuck Norris.
Jeg sad bare den anden dag, og funderede over, at tandrem og vandpumpe tilsyneladende er identiske på min årgang TDI (2001) og en 2005. Men en >2004 kører 120.000 km interval, og en <2004 kører 90.000 km interval. Så må forskellen jo ligge i medløber og strammere (på min er der 2 i modsætning til >2002, men keg kan stadig ikke se logikken i forhold til, hvorfor man ændrer på udskifteintervallerne på de seneste udgaver).
Nu ved jeg ikke lige hvordan remmen løber på en TDI, men intervallerne har noget at gøre med hvor hårdt remmen er belastet hvis det er med pumpedyse så er intervallerne kortere.... noget en mekanikker har fortalt mig
Den følger netop heller ikke med i alle sæt, så min første tanke var egentlig også, at man måske ikke skiftede den hver gangUffe skrev:Ja tak, det fandt jeg ud afICON skrev: De første kører jo også med en hydraulisk strammer, som man gik væk fra efter 10.2001:
Min er med hydraulisk strammer, men den jeg fik bestilt var den uden hydraulisk strammer. Så måtte vi jo genbruge den gamle. Men den havde jo ikke kørt så mange km så pyt.
Fik dog min skiftet sidste gang, men måske man kan spare den næste gang (vi mangler en gnier-smiley)...
- FabiaAUB
- Nyt medlem
- Indlæg: 138
- Tilmeldt: 20. feb 2012, 21:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tandrem Polo 9n
De er til at spænde på krumtapstandhjulet hvor remmen sidder. Det er når og hvis at du skifter bolten.TomH skrev:Hej, og tak for tegningerne. Jeg ved ikke lige hvor lang tid det vil tage at fremstille modholdsværktøj, men en time skal der nok gå. Jeg havde tænkt mig bare at lave to gevindhuller hvor tappene sidder, og så skrue nogle unbrako skruer i, men jeg kan godt se at de tappe der er på billedet er drejet exentriske, så har man lidt at justere med. Men hvilken fuktion har de to unbrako bolte på billedet ?
- TomH
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 00:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Horsens area
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Tandrem Polo 9n
Eehhh Fabia, der var vidst noget jeg ikke forstod, mener du hvis jeg vil have den bolt af som sidder på enden af krumtappen hvor tandremshjulet og remskiven til generatoren sidder ?? altså hvis du mente tandremshjulet på knastakslen, så kunne jeg bedre forstå at de unbrako bolte ville passe der !FabiaAUB skrev:De er til at spænde på krumtapstandhjulet hvor remmen sidder. Det er når og hvis at du skifter bolten.TomH skrev:Hej, og tak for tegningerne. Jeg ved ikke lige hvor lang tid det vil tage at fremstille modholdsværktøj, men en time skal der nok gå. Jeg havde tænkt mig bare at lave to gevindhuller hvor tappene sidder, og så skrue nogle unbrako skruer i, men jeg kan godt se at de tappe der er på billedet er drejet exentriske, så har man lidt at justere med. Men hvilken fuktion har de to unbrako bolte på billedet ?
- TomH
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 57
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 00:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Horsens area
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: Tandrem Polo 9n
Kender du/andre diameteren på de tappe på modholdsværktøjet som skal passe ind i remskiven ved demontering ??TomH skrev:Eehhh Fabia, der var vidst noget jeg ikke forstod, mener du hvis jeg vil have den bolt af som sidder på enden af krumtappen hvor tandremshjulet og remskiven til generatoren sidder ?? altså hvis du mente tandremshjulet på knastakslen, så kunne jeg bedre forstå at de unbrako bolte ville passe der !FabiaAUB skrev:De er til at spænde på krumtapstandhjulet hvor remmen sidder. Det er når og hvis at du skifter bolten.TomH skrev:Hej, og tak for tegningerne. Jeg ved ikke lige hvor lang tid det vil tage at fremstille modholdsværktøj, men en time skal der nok gå. Jeg havde tænkt mig bare at lave to gevindhuller hvor tappene sidder, og så skrue nogle unbrako skruer i, men jeg kan godt se at de tappe der er på billedet er drejet exentriske, så har man lidt at justere med. Men hvilken fuktion har de to unbrako bolte på billedet ?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 10. sep 2009, 07:02
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tandrem Polo 9n
Interval på 70.000 km foreskrives. Men jeg har netop fået det foretaget efter 100.000 km.