Fejl på indsugningsmanifold samt lambdasonde 1 - superb

Besvar
donaudi
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 29. okt 2009, 11:21
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Fejl på indsugningsmanifold samt lambdasonde 1 - superb

Indlæg af donaudi » 9. feb 2014, 04:08

Hej!

Min 2010 skoda superb 2.0tdi 170hk dsg kombi, 270tkm, er så småt begyndt at ha brug for lidt kærlighed :-)

Den har lige meldt fejl på indsugnings manifold bank1, cyl 1 og som sidegevinst lambda sonde 1 fejlværdi.

Det er ikke en hel masse gange, men ca 1 gang for hver 200km. Det kommer typisk når man tager gassen fra den på vej væk fra en motorvej o.lign med vedvarende belastning.


Bilen kører i snit ca 250 km blandet kørsel om dagen, så tilkoksning er nok ikke det der er problemet. Hælder ligeledes ofte dyserens på (ca hver 4 tankfuld), for at holde dyser og turbo etc i rimeligt "form"..

Hælder lidt til at det er den kendte 2015 fejl, dvs sekundær spjæld motor der laver problemet. Har læst at lambdasonde 1 har en forventet levetid på 250tk, så måske det var en god ide at skifte den til at starte med, før indsugnings manifolden bliver skiftet? kunne det være lambdasonden som er synderen?

Indsugningsmanifolden tager jo noget tid at skifte, og er ikke helt billig!

Hvis man selv ville skifte den, er teknisk omkring adskillelse og påmontering (tilspændings momenter etc) ikke noget man typisk ville finde vha. et købt login på erwin.de og trække alle info -> printe dem ud før rep?

Besvar

Tilbage til "Motor"