Hej VAG folk.
Jeg har for nylig erhvervet mig en VR6'er, der smider følgende fejl når jeg udlæser på den med motor tændt:
00515 - Hallgiver (G40)
30-00 - afbrydelse eller kortslutning til plus
Det jeg lige har kunnet finde frem til, er at det er den føler der sidder på knastaksel.. Er det en normal kendt fejl at den føler går til, og at den så bare skal skiftes og vupti, så kører det igen.. og er det nemt? Eller er det et synonym for et eller andet andet problem som motoren har?
Det er ikke så længe siden der kom ny tændspole på bilen.. har den en forbindelse til den? Kan det også have noget at gøre med at en gang imellem når jeg kører med den belastning af motoren der skal til for at holde en hastighed på 80 km/t, så hakker den lidt i det.. lidt ligesom om der er "klumper" i benzinen?
Alle svar er velkomne - jeg er helt ny i VR6 verdenen
Hallgiver (G40) fejl - VR6 motorkode AAA
-
- Medlem
- Indlæg: 627
- Tilmeldt: 11. jun 2013, 16:48
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mannerup, 4320 lejre
- Has thanked: 0
- Been thanked: 32 times
Re: Hallgiver (G40) fejl - VR6 motorkode AAA
hvis du har et multimeter kan du måle signalerne der kommer ud af sensoren men jeg har skiftet et par stykker G40 dog på nyere motorer så tror næsten 100 på det er den
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 32
- Tilmeldt: 6. jun 2011, 20:42
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tårs, nordjylland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Hallgiver (G40) fejl - VR6 motorkode AAA
Kan retursignalet godt måles med et normalt multimeter, eller skal der et scope til? Kan det evt. Klares med VCDS?
Club GOLF Danmark medlem