Ujævn tomgang ved koldstart R32 årg 2004

Besvar
lundal
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. feb 2013, 19:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Ujævn tomgang ved koldstart R32 årg 2004

Indlæg af lundal » 15. feb 2014, 16:02

Vw Caravelle årg 1997 med R32 BFH årg 2004 motor

et underligt problem ... min motor er begyndt at gå meget dårligt i tomgang ved koldstart ....ligesom den ikke tænder på alle cylindere , men når den bliver varm er der intet ... VCDS viser ikke nogen fejl ....nogen forslag ?

lundal
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. feb 2013, 19:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re:meget Ujævn tomgang ved koldstart R32 årg 2004

Indlæg af lundal » 23. feb 2014, 22:14

er jeg helt alene her ?? *G*

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ujævn tomgang ved koldstart R32 årg 2004

Indlæg af Kimb » 24. feb 2014, 10:26

Den motor havde store problemer med tændspoler, og det kan give sig udslag i det du oplever. VW har igennem en årrække haft en aktion på de tændspoler. Hvis den stadig køre på 1. generations tændspoler, ville jeg hvis jeg var dig, få noget gjort ved det ret hurtigt, og indtil da køre rundt med en skum-slukker, for de kan faktisk bryde i brand ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

lundal
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. feb 2013, 19:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ujævn tomgang ved koldstart R32 årg 2004

Indlæg af lundal » 24. feb 2014, 17:16

Kimb skrev:Den motor havde store problemer med tændspoler, og det kan give sig udslag i det du oplever. VW har igennem en årrække haft en aktion på de tændspoler. Hvis den stadig køre på 1. generations tændspoler, ville jeg hvis jeg var dig, få noget gjort ved det ret hurtigt, og indtil da køre rundt med en skum-slukker, for de kan faktisk bryde i brand ;)
Hej Kim , tak for dit svar. Tændspoler ,LM,rør,vacum,opdatering af software, er skiftet /opdateret.
så jeg er lidt i vildrede :?

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ujævn tomgang ved koldstart R32 årg 2004

Indlæg af Kimb » 26. feb 2014, 09:32

Hvis man surfer lidt på nettet med tomgangsproblemer på en R32 motor når den er kold, så nævnes der mange steder, at det kan være et beskidt gasspjæld der kan være årsagen, og at det skal tages af og renses og efterfølgende grundjusteres med tester. Der nævnes også dårlig temperaturføler - den der fortæller motorstyringen hvor varm motoren er, så den får den rigtige blanding.

De temperaturfølere dør over tid, og kan derfor give sig udslag i de mærkeligste problemer omkring startproblemer og tomgangsproblemer. Du skal nok have fundet en med VCDS, hvis du ikke selv har det ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

lundal
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. feb 2013, 19:18
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ujævn tomgang ved koldstart R32 årg 2004

Indlæg af lundal » 28. feb 2014, 21:11

Kimb skrev:Hvis man surfer lidt på nettet med tomgangsproblemer på en R32 motor når den er kold, så nævnes der mange steder, at det kan være et beskidt gasspjæld der kan være årsagen, og at det skal tages af og renses og efterfølgende grundjusteres med tester. Der nævnes også dårlig temperaturføler - den der fortæller motorstyringen hvor varm motoren er, så den får den rigtige blanding.

De temperaturfølere dør over tid, og kan derfor give sig udslag i de mærkeligste problemer omkring startproblemer og tomgangsproblemer. Du skal nok have fundet en med VCDS, hvis du ikke selv har det ;)
Har tjekket det med min VCDS, og den melder ingen fejl andet end sekundær luftpumpe relæ og udstødnings spjæld (vacum ventil til bagerste potte for bedre flow) og måler jeg på temp. sensor viser den 88-90 grader ved driftsvarm motor

Besvar

Tilbage til "Motor"