Oile Lampe Blinker

Besvar
FrankWPetersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2014, 19:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Oile Lampe Blinker

Indlæg af FrankWPetersen » 16. feb 2014, 15:50

Jeg har for nyligt fået fingerne i en flot og velholdt passat 3b 1,8t fra 1999, men da jeg kørte stolt fra fyn med min "nye" bil, nåede jeg kun til betalings anlægget før min oile lampe begyndte at blinke og hyle, det har den så blevet ved med siden der er en periodisk fejl, den gør det på må og få nogen gange kan jeg køre langt uden problemer og anden gange når jeg ikke ud af min indkørsel, den kan også finde på at hyle en gang og blinke 4-5 gange også stopper den igen for den tur, andre gange forsætter den hele turen.

Har spurt flere steder men får mange forskellige svar (så som oile føler, oile si, oile pumpe, jeg har ikke kikket på nogen af de ting i nu da jeg håber der er en der kan sige med lidt mere sikkerhed hvad det kan være inden jeg splitter hele bilen ad) så nu prøver jeg at se om der er en vw guro her inde, som kan hjælpe mig med mit problem. Så jeg kan finde og få fejlen væk en gang for alle.

Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh
en forvirret passat ejer.

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af Nicolaisen » 16. feb 2014, 16:52

Umiddelbart virker du ikke så glad for bilen, når bare køre videre i en bil med blinkende og hylende olietryk lampe. Har du målt olietrykket? De har en svaghed med sien ved oliepumpen.

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af Andreas K » 16. feb 2014, 17:09

mit bud er også en tilstoppet oliesi !
De sidste par stykker jeg har haft skiftet si på, har haft meget tilstoppede oliesi.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

FrankWPetersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2014, 19:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af FrankWPetersen » 16. feb 2014, 17:14

Jo jeg er meget glad for min bil jeg har bare ikke den luksus at lade den holde stille :( men det jeg høre fra dig og rigtig mange andre er at det må være oile sien den er gal med, det er åbenbart en stor svaghed ved den bil, jeg giver mig i kast med oile sien i morgen, er der nogen rigtig/forkert måde at gør det på ? Skal den have en ny eller kan man rengøre den ?

Mvh
frank

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af Nicolaisen » 16. feb 2014, 17:21

Jeg mener en ny si koster 150 kr. ved VW. Så der skal ikke bruges særlig lang tid på at rense den gamle.

FrankWPetersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2014, 19:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af FrankWPetersen » 16. feb 2014, 17:29

Kanon mange tak for jeres hjælp, jeg ringer og bestiller et nyt oile filter i morgen, håber virkelig det er det problem så jeg slipper for den larm og blinken i bilen... :d igen tak for jeres hurtige svar og hjælp

mvh
frank

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af Nicolaisen » 16. feb 2014, 17:32

Olie filter? Hvornår er der sidst skiftet olie da? Tror du skal have sien istedet for.

FrankWPetersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2014, 19:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af FrankWPetersen » 16. feb 2014, 17:42

Olie + filter blev skiftet for en uge siden.

men ja havde jeg vist der var så store problemer med sien i de biler ville jeg nok ha skiftet den i stedet for filter, men pyt den får nyt oile + filter og oile si i morgen. Der er ingen service bog til min bil hvad er dit råd til oile kvalitet ? Den køre på 10w-40 lige pt tænker at skifte til 5w-30 i stedet er det en god ide ?

Mvh
Frank

Brugeravatar
Nicolaisen
Aktiv medlem
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af Nicolaisen » 16. feb 2014, 17:55

FrankWPetersen skrev:Olie + filter blev skiftet for en uge siden.

men ja havde jeg vist der var så store problemer med sien i de biler ville jeg nok ha skiftet den i stedet for filter, men pyt den får nyt oile + filter og oile si i morgen. Der er ingen service bog til min bil hvad er dit råd til oile kvalitet ? Den køre på 10w-40 lige pt tænker at skifte til 5w-30 i stedet er det en god ide ?

Mvh
Frank
Ja okay. Du kan også godt prøve en 5w40

FrankWPetersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2014, 19:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af FrankWPetersen » 16. feb 2014, 17:59

Ok det prøver jeg, igen mange tak for jeres hjælp og svar så jeg kan blive ekstra glad for min bil :-)

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af Jesper Rasmussen » 16. feb 2014, 19:36

Det der menes med at du ikke er særligt glad for din bil er at det virker temmeligt letsindigt bare at køre videre i en bil hvor der periodisk ikke er noget olietryk på motoren...

Når olitrykslampen lyser første gang så stopper man og får sendt bilen på værkstedet.

Som andre skriver så er sien temmeligt sikkert godt stoppet til og skal skiftes. Har du erfaring med at reparere motorer ? Det er ikke bare lige at skifte sien.

FrankWPetersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. feb 2014, 19:34
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Oile Lampe Blinker

Indlæg af FrankWPetersen » 16. feb 2014, 19:58

Jeg ved godt hvad de mente jeg er også vildt glad for min bil og ville aldrig ha kørt videre hvis det ikke lige var for at den begyndte at lyse mens jeg lå i 5 vognbane på broen og den stoppede lige efter jeg var kommet gennem betalings anlægget.

Erfaringer vil jeg ikke sige men jeg har da skiftet en del girkasser og koblinger og lavet motor skift en et par biler, så mener selv at jeg burde kunne skifte en oile si men hvis alt fejler så er det godt der er opfundet et værksted :-)

Besvar

Tilbage til "Motor"