Fejlsøgning på luftmassemåler
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 06:15
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Fejlsøgning på luftmassemåler
Hey
Kan man måle noget på sådan en eller er det bare at udskifte den og håbe at det virker...??
Kan man måle noget på sådan en eller er det bare at udskifte den og håbe at det virker...??
Mvh:
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
- Moose
- Medlem
- Indlæg: 865
- Tilmeldt: 20. jan 2010, 21:42
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Fejlsøgning på luftmassemåler
Jeg er ret overbevist om at du kan se data fra den, med VCDS, og der står nok også en vejledning i programmet, for hvordan data bør være, under visse forhold.
Jeg har selv haft held med at rense min, da jeg er for nærig til at købe en ny, men det kræver at man ved lidt om hvad man foretager sig, da det er en ret delikat/skrøbelig sag, indvendig.
Jeg har selv haft held med at rense min, da jeg er for nærig til at købe en ny, men det kræver at man ved lidt om hvad man foretager sig, da det er en ret delikat/skrøbelig sag, indvendig.
Audi A3 8L - 1,6 AEH
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Fejlsøgning på luftmassemåler
self kan man udmåle den hvad er dit problem??
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Fejlsøgning på luftmassemåler
Hvis du ved at din bil har fx 200 hk, så laver du en måling på LMM med VCDS.
Den vil vise et peak på xxx g/s (gram i sekundet)
Så dividerer du xxx med 0,8 og så skulle du gerne ramme ca 200
Det vil sjældent være 100% nøjagtigt, men er tallene helt ved siden af, så kunne det tyde på en defekt/snavset LMM.
CRC laver en spray til rens af LMM.
Det er helt simpelt..
Afmonter og spul den rigtig godt igennem med væsken (brug rigeligt. 1/3 - 1/2 dåse) lad den tørre nogle minutter, og monter den igen.
Foretag ny måling og se om det har hjulpet.
Det kan evt spare dig de 12-1300,- en ny LMM koster.
Den vil vise et peak på xxx g/s (gram i sekundet)
Så dividerer du xxx med 0,8 og så skulle du gerne ramme ca 200
Det vil sjældent være 100% nøjagtigt, men er tallene helt ved siden af, så kunne det tyde på en defekt/snavset LMM.
CRC laver en spray til rens af LMM.
Det er helt simpelt..
Afmonter og spul den rigtig godt igennem med væsken (brug rigeligt. 1/3 - 1/2 dåse) lad den tørre nogle minutter, og monter den igen.
Foretag ny måling og se om det har hjulpet.
Det kan evt spare dig de 12-1300,- en ny LMM koster.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Sv: Fejlsøgning på luftmassemåler
Eller du kan udlæse data fra MAF'en imens du laver et pull igennem hele omdrejningsområdet og så plotte værdierne i en graf - det skal gerne være en rimelig jævn kurve du får ud, hvis den har savtakker eller anden støj er måleren kaput.. Det var sådan jeg fik diagnosen på min, bilen trak skidt og i ryk.. Troede først det var ladetrykket den var gal med og ladetryks kurven lignede da også lort, men da MAF kurven var magen til ladetryk kurven måtte fejlen jo ligge der da den sidder først i fødekædenSHG skrev:Hvis du ved at din bil har fx 200 hk, så laver du en måling på LMM med VCDS.
Den vil vise et peak på xxx g/s (gram i sekundet)
Så dividerer du xxx med 0,8 og så skulle du gerne ramme ca 200
Det vil sjældent være 100% nøjagtigt, men er tallene helt ved siden af, så kunne det tyde på en defekt/snavset LMM.
CRC laver en spray til rens af LMM.
Det er helt simpelt..
Afmonter og spul den rigtig godt igennem med væsken (brug rigeligt. 1/3 - 1/2 dåse) lad den tørre nogle minutter, og monter den igen.
Foretag ny måling og se om det har hjulpet.
Det kan evt spare dig de 12-1300,- en ny LMM koster.
Medlem siden: 2003/05/14
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Fejlsøgning på luftmassemåler
Jeg prøvede lige at logge min egen LMM (øverst)
Sammenholdt med rpm og boost (nederst)
Kurven er jo ikke super smooth..
Er min sensor ved at være færdig?
Sammenholdt med rpm og boost (nederst)
Kurven er jo ikke super smooth..
Er min sensor ved at være færdig?
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Fejlsøgning på luftmassemåler
hvor mange mg/slag giver din lmm den skal give ca 950 mg/slag måden at teste den på er 3 gear fra ca 1900 o/min når du passere 3000 o/min skal den give ca 950 mg/slag det ligner en turbo fejl i stedet den spooler alt for langsomt hvis du spørger mig men lav den test i 3 gear både med test af ladtrykket og lmm værdier...
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Fejlsøgning på luftmassemåler
Der kom ny sensor på i dag, og nu er det trælse dyk i kurven væk.
Bilen leverer osse mere sprødt!
Begge målinger er lavet på samme strækning fra 2000 rpm i 4 gear.
Bilen leverer osse mere sprødt!
Begge målinger er lavet på samme strækning fra 2000 rpm i 4 gear.
- SHG
- Medlem
- Indlæg: 1234
- Tilmeldt: 11. dec 2009, 22:17
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Fejlsøgning på luftmassemåler
Tror den spooler fint.
Specified og actual boost mødes ved ~2700 rpm. Det er vist meget normalt på en K04 mølle?
Den kører i hvert fald pisse godt
Specified og actual boost mødes ved ~2700 rpm. Det er vist meget normalt på en K04 mølle?
Den kører i hvert fald pisse godt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 23. maj 2015, 20:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Fejlsøgning På Luftmassemåler
Den der regnestykke med at gange med 0.8 lyder smart. Kan men bruge den på benzin biler både med og uden turbo ?