Hej.
Vi er på udkig efter en begynderbil til knægten og er faldet over en seat Ibiza årg 2001 med en 1.4 mpi motor.
Er der nogen der har erfaring med sådan en vild maskine
1.4 mpi godt/skidt
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 424
- Tilmeldt: 10. maj 2011, 20:03
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1.4 mpi godt/skidt
Jeg har en fabia med den motor. Lyt efter tikkende ventiler og tjek toppakningen, ellers har vi ikke haft noget bøvl med vores der har kørt 200 t.km.
Volvo V60 D4 Inscription, Auto, Onxy black, Maroon læder mv.
Smadret Dec 2018 Skoda Octavia - Style 2.0 TDI DSG - Bolero - Sportssæder - 18` alaris - Sunset - mv.
Solgt Juni. 2011 - VW Golf VI 5 dr. VAN - 2,0 TDI - 140 HK/320NM Highline, RCD 510 DAB, inkl. Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, DK-Pakke, Vinterpakke, Sort pearl. km 130.000
2003 - Fabia Combi - 1,4 mpi - mit ganz alles, hmm p-sensor, varme i sæderne mv. (Konebilen)
Smadret Dec 2018 Skoda Octavia - Style 2.0 TDI DSG - Bolero - Sportssæder - 18` alaris - Sunset - mv.
Solgt Juni. 2011 - VW Golf VI 5 dr. VAN - 2,0 TDI - 140 HK/320NM Highline, RCD 510 DAB, inkl. Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, DK-Pakke, Vinterpakke, Sort pearl. km 130.000
2003 - Fabia Combi - 1,4 mpi - mit ganz alles, hmm p-sensor, varme i sæderne mv. (Konebilen)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: 1.4 mpi godt/skidt
En Fabia 1,4, der tikker i ventilerne og har haft en defekt toppakning er med stor sandsynlighed ikke en VW-motor, men en Skoda stødstangs-maskine.
Den i Ibiza er sandsynligvis en VW 1,4 / /75 HK.
De to har INTET med hinanden at gøre.
Den i Ibiza er sandsynligvis en VW 1,4 / /75 HK.
De to har INTET med hinanden at gøre.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: 1.4 mpi godt/skidt
Det jeg er kommet frem til er at en en 1.4 med 75hk er en 16v og så står der 1.4 16v på motordækslet.erlingvj skrev:En Fabia 1,4, der tikker i ventilerne og har haft en defekt toppakning er med stor sandsynlighed ikke en VW-motor, men en Skoda stødstangs-maskine.
Den i Ibiza er sandsynligvis en VW 1,4 / /75 HK.
De to har INTET med hinanden at gøre.
Der står MPI på motordækslet, og ifølge bilmodel.dk skulle den have 60hk
Bilen er en mk2 facelift
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.4 mpi godt/skidt
1.4 MPI i en Ibiza er motorkode ABD eller AEX, med overliggende knastaksel og 2 ventiler pr. cylinder.
http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Ibiza ... ications_2
Skoda Fabia 1,4 MPI er de sidste krampetrækninger af Skodas egen stødkæp motor fra 60'erne.
http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Ibiza ... ications_2
Skoda Fabia 1,4 MPI er de sidste krampetrækninger af Skodas egen stødkæp motor fra 60'erne.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 29. sep 2009, 07:18
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1.4 mpi godt/skidt
Har haft en bruget Ibiza fra 2000 1.4 MPI 60 HK. fra 175.000 til 235.000km blev solgt sidste sommer nysynet og omreg. til 15500kr
Der var lige skiftet tandrem incl. vandpumpe da jeg købte.
Ud over Olie og filtre
Mapsensor
Tændkabler incl. tændrør.
Bundstykketændingslås
vandkøler
Bremser bag komplet
Bremser for komplet
De kan have tendens til at fryse i åndesystemet om vinteren. og smide olien. Se / lugt efter oliespild.
Motorcoveret er også luftfilterkasse incl. spjæld til temperatur regulering af indsugningsluft. Hvis denne regulering ikke virker. og den kun tager kold luft om vinteren vil den fryse i åndesystemet.
Luftfilter kassen er dyr. Jeg fjernede resterne af spjældet, og blokerede snøvsen til kold luft om vinteren.
Min hed AKK i motorkode
Glemte lige. Ibizaen gik ca. 15km/L og føltes ok kvik. I forhold til fx. UP! som var mulig afløser.
Der var lige skiftet tandrem incl. vandpumpe da jeg købte.
Ud over Olie og filtre
Mapsensor
Tændkabler incl. tændrør.
Bundstykketændingslås
vandkøler
Bremser bag komplet
Bremser for komplet
De kan have tendens til at fryse i åndesystemet om vinteren. og smide olien. Se / lugt efter oliespild.
Motorcoveret er også luftfilterkasse incl. spjæld til temperatur regulering af indsugningsluft. Hvis denne regulering ikke virker. og den kun tager kold luft om vinteren vil den fryse i åndesystemet.
Luftfilter kassen er dyr. Jeg fjernede resterne af spjældet, og blokerede snøvsen til kold luft om vinteren.
Min hed AKK i motorkode
Glemte lige. Ibizaen gik ca. 15km/L og føltes ok kvik. I forhold til fx. UP! som var mulig afløser.
Biler:
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
VW Golf VI 2.0 CR TDI 140
VW Polo 6C 1.2 TSI 110
VW Golf II G60 Syncro
1/3 Golf I
Tilsalg: http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116
Dropbox : https://www.dropbox.com/sh/6smx7biudyrars4/8S8vJC6692
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: 1.4 mpi godt/skidt
Det slog mig lige at jeg kunne jo lige slå nr pladen op hos en reservedele grossist.
motorkoden er AUD 60hk 8v og med tandrem, så det er jo nok en ok maskine der ligger i sådan en bil
motorkoden er AUD 60hk 8v og med tandrem, så det er jo nok en ok maskine der ligger i sådan en bil