Golf 4, 2002, 1,9 Tdi

Besvar
famriis
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. mar 2014, 14:33
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 4, 2002, 1,9 Tdi

Indlæg af famriis » 15. apr 2014, 10:09

Hej
har motor atd, 180000 km, synet for 3 uger siden med røggas 0,45 og 0,52.
Siden er den begyndt at ryge ret meget især i mellemgasområdet.
Alle vacumslanger og egr ventil er skiftet + dyserens i tanken.
Har ikke hjulpet.
Vcds viser ingen fejl.

Har på det seneste hørt at tandremshjulet på krumtappen kan gå løs, således at den æder af
not og feder.
Kan det virkelig passe ?
Tandrem skiftet ved 160000 km.

Kan det være røret mellem udstødning og egr, som har en revne ?
Har undersøgt røret uden at finde revner.
Nogen der evt kan komme med løsningsforslag ?
Mvh

famriis
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. mar 2014, 14:33
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4, 2002, 1,9 Tdi

Indlæg af famriis » 15. apr 2014, 16:50

Hej igen
opgaven er løst: et knækket spændebånd til slangen på ladeluftkøleren.
Lokaliseret p gr a af "lufthvæsen" ved ca 2100 omdr/min.
God påske

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Golf 4, 2002, 1,9 Tdi

Indlæg af Uffe » 15. apr 2014, 23:08

Det var godt du fandt fejlen og skrev herinde :) Tak for det!

Der er i øvrigt ikke problemer med en ATD og remhjul på krumtappen så vidt jeg ved - det var de gamle fordelerpumpe TDI'er der fik det problem, oftest efter 400.000km. Her var symptomerne typisk dårlig start men OK kørsel.

Min ATD gik knap 400.000km så gik en dyse til.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Besvar

Tilbage til "Motor"