Hej i forumet, så er det tid til mit første indlæg
jeg har for nyligt indkøbt en fin gammel sag i form af en audi 100 2.3e, af en enke, hvis mand desværre måtte stille træskoene.
Er dog stødt ind i et lille problem med denne, som, den ellers troværdige, sælger mener er begyndt efter flere måneders stilstand, tomgangen på denne bil er sindsvagt høj, ~2-2500rpm (kold/varm).
Men bilen køre ellers som en drøm, dog kan man godt mærke det er en gammel mand der har kørt den i 10år.
Jeg har indtil videre afprøvet tomgangsregulatoren, den virker, men om den virker tilstrækkeligt, aner jeg ikke.
Jeg har bidt mig mærke i at slangen på ''sugesiden'' ind til tom.regu, altså den der sidder fra manifold til tom.regu, i løbet af de første 10 sekunders tomgang bliver suget helt flad, går ud fra at dette ikke skal ske, men er tom.regu. Årsagen til den høje tomgang?
Har også fået rådet om at rengøre spjældhuset, dette bliver gjort senere idag.
Nogle som kender dette problem eller har nogle forslag til hvor skal starte med at lede efter fejlen?
Håber der er kloge audi mennesker til stede
Audi 100 2.3e, Meget Høj Tomang (løst)
- mikkel_d20
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 24. apr 2014, 12:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Audi 100 2.3e, Meget Høj Tomang (løst)
Senest rettet af mikkel_d20 25. apr 2014, 08:28, rettet i alt 1 gang.
- mikkel_d20
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 24. apr 2014, 12:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi 100 2.3e, Meget Høj Tomang?
Problemet er løst, det store spjæld sad urokkeligt fast i olie og snavs efter 10års gammelmands kørsel.
Tomgangregulator slangen der blev suget flad, skyldes en beskidt tom.regu, en hurtig rensning med benzin og bremserens løste dette problem.
Tomgangregulator slangen der blev suget flad, skyldes en beskidt tom.regu, en hurtig rensning med benzin og bremserens løste dette problem.