Skoda Octavia Fejl. Kører Mærkeligt

Besvar
bjoernk
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. apr 2014, 17:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skoda Octavia Fejl. Kører Mærkeligt

Indlæg af bjoernk » 28. apr 2014, 17:51

Hej allesammen!

Jeg har søgt forummet uden held på at finde nogen med samme oplevelse som mig.

Det handler om en skoda octavia 2.0 tdi 2007. Der lige har rundet ca 230000

i påsken begyndte den pludseligt imens vi kørte at blinke i "gløderør" lampen under kørsel.. Den gør det ikke konstant men måske 75% af køre tiden blinker den... Jeg kunne ingen rigtigt ændring mærke i kørsel. Næste morgen lyste "udstødningskompenent" her mærkede jeg intet før vi havde kørt længe... Der begyndte den på følgende.. Ved 5/6 gear komstant fart ca 80/90 og man så langsomt ville accelere.. Begyndt den at hakke kraftigt i motor gang.. Den har fået en udlæsning af en mekaniker som bare nulstillede og sagde jeg skulle sige til hvis det kom frem igen.. Han gættede lamdasonden (staves).. Nu testede jeg den her til afgen efter danen havde kørt i skole og hjem... Nnu ligegyldigt gear.. Holde du jævn fart i kort tid og så trykkere speederen i bund går der ca 1-2 sekunder før den så bare rykker som helt normalt.. Men den har aldrig tøvet.. Hvad i alverden kan det være? Glødelampe blinker under kørsel.! Udstødningskomponent lyser konstant og yders mærkelig motor gang?? Mvh bjørn karlsen

Brugeravatar
BCBC
Medlem
Indlæg: 840
Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Octavia Fejl. Kører Mærkeligt

Indlæg af BCBC » 28. apr 2014, 17:59

Tror du er nødt til at få udlæst fejl, hvis vi skal prøve at hjælpe. Mekanikeren har jo slette fejlkoderne, så det bliver rent gætværk :D

Du kan evt. prøve om du kan finde en der vil hjælpe i nærheden af dig.
Brug nedenstående link:

http://www.vagcars.dk/phpbb/vcds.php

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia Fejl. Kører Mærkeligt

Indlæg af Uffe » 28. apr 2014, 18:51

Jeg elsker at gætte!

EGR ventil defekt - eller mekanik i turboladeren tilsodet. Det kan forklare hvorfor den tøver, hvis den ikke kan skubbe til geometrien for at lave turbotryk.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Besvar

Tilbage til "Motor"