Når jeg søger på nettet er det mest 1,2 og specielt 1,4 tsi der omtales og til dels også den 3 benede 1,2.
Hvad med 1,6 16v 105 hk med kæde, motorkode BTS Er det fordi den ikke er så udbredt at den ikke er omtalt med kædeproblemer eller er den knap så fejlbehæftet
Jeg skal ud at kigge på en Fabia 2 med omtalte motor. Bilen har kørt 170 kkm ialt. Men motoren er skiftet af Skoda ved 70 kkm. Man kunne jo gætte på det er pga. noget snavs med kæden.
1,6 motorkode BTS kædeproblem?
-
- Medlem
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Rudersdal
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 17 times
1,6 motorkode BTS kædeproblem?
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
-
- Medlem
- Indlæg: 651
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:57
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjallerup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?
Det er en meget stabil motor; Vi ser aldrig problemer med bts motorerne.
- clausvp
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3172
- Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... &hilit=BTS
Jeg mangler stadig en opfølgning fra ejeren......
Lad være med at parkere i gear! Kæden kan hoppe!
Jeg mangler stadig en opfølgning fra ejeren......
Lad være med at parkere i gear! Kæden kan hoppe!
-
- Medlem
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Rudersdal
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 17 times
Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?
Hmmm, den fejl du linker til lyder til at være noget med olietrykket. Defekt oliepumpe, stoppet oliesi... eller noget. Hvad med at få målt olietrykket?
Nå, fik prøvet bilen igår. Motor, drivlinie og undervogn virker fuldstændig frisk på trods af 170 kkm. Bilen var ikke helt kold men lunken da jeg kom så en koldstart er ikke prøvet. Der var ikke en lyd fra kæden på noget tidspunkt under start, tomgang eller kørsel. Kun dysernes tikken kunne høres.
De par småting jeg fandt: Bagerste kalibre er trætte i håndbremsefunktion (byt-til-nyt), larmende skoddæk, hak i handskerumslåg (ses på billede) og manglende hattehylde.
I servicehæftet står der "motor udskiftet" ved 70 kkm service. Har idag ringet til det autoriserede værksted der har udført service. Der var ingen store beløb brugt på bilen. Det der stod ved pågældende service var noget med at aircon ikke virker, så det var nok nærmere køleblæser motor eller lignende der var skiftet.
Nu er så spørgsmålet. Tør man købe en bil med kæde der har kørt 170 kkm med 35 kkm mellem olieskift? Den har ikke været serviceret til tiden (ca. 35 kkm mellem olieskift), udvendigt havde den en del småridser ind til grunderen (fine hvide ridser). Kabinen var sendt til prof. rens af nuværende ejer, da den lugtede af våd hund indeni og var beskidt. Nu er den ok fin, dog med lidt småmærker. Lidt spøjst at første ejer har købt en vogn med masser af udstyr og behandlet den som et svin.
Nå ja, det er denne her: http://www.dba.dk/skoda-fabia-16-16v-sp ... 007786059/
Nå, fik prøvet bilen igår. Motor, drivlinie og undervogn virker fuldstændig frisk på trods af 170 kkm. Bilen var ikke helt kold men lunken da jeg kom så en koldstart er ikke prøvet. Der var ikke en lyd fra kæden på noget tidspunkt under start, tomgang eller kørsel. Kun dysernes tikken kunne høres.
De par småting jeg fandt: Bagerste kalibre er trætte i håndbremsefunktion (byt-til-nyt), larmende skoddæk, hak i handskerumslåg (ses på billede) og manglende hattehylde.
I servicehæftet står der "motor udskiftet" ved 70 kkm service. Har idag ringet til det autoriserede værksted der har udført service. Der var ingen store beløb brugt på bilen. Det der stod ved pågældende service var noget med at aircon ikke virker, så det var nok nærmere køleblæser motor eller lignende der var skiftet.
Nu er så spørgsmålet. Tør man købe en bil med kæde der har kørt 170 kkm med 35 kkm mellem olieskift? Den har ikke været serviceret til tiden (ca. 35 kkm mellem olieskift), udvendigt havde den en del småridser ind til grunderen (fine hvide ridser). Kabinen var sendt til prof. rens af nuværende ejer, da den lugtede af våd hund indeni og var beskidt. Nu er den ok fin, dog med lidt småmærker. Lidt spøjst at første ejer har købt en vogn med masser af udstyr og behandlet den som et svin.
Nå ja, det er denne her: http://www.dba.dk/skoda-fabia-16-16v-sp ... 007786059/
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?
Carsten Nielsen skrev:Hmmm, den fejl du linker til lyder til at være noget med olietrykket. Defekt oliepumpe, stoppet oliesi... eller noget. Hvad med at få målt olietrykket?
Nå, fik prøvet bilen igår. Motor, drivlinie og undervogn virker fuldstændig frisk på trods af 170 kkm. Bilen var ikke helt kold men lunken da jeg kom så en koldstart er ikke prøvet. Der var ikke en lyd fra kæden på noget tidspunkt under start, tomgang eller kørsel. Kun dysernes tikken kunne høres.
De par småting jeg fandt: Bagerste kalibre er trætte i håndbremsefunktion (byt-til-nyt), larmende skoddæk, hak i handskerumslåg (ses på billede) og manglende hattehylde.
I servicehæftet står der "motor udskiftet" ved 70 kkm service. Har idag ringet til det autoriserede værksted der har udført service. Der var ingen store beløb brugt på bilen. Det der stod ved pågældende service var noget med at aircon ikke virker, så det var nok nærmere køleblæser motor eller lignende der var skiftet.
Nu er så spørgsmålet. Tør man købe en bil med kæde der har kørt 170 kkm med 35 kkm mellem olieskift? Den har ikke været serviceret til tiden (ca. 35 kkm mellem olieskift), udvendigt havde den en del småridser ind til grunderen (fine hvide ridser). Kabinen var sendt til prof. rens af nuværende ejer, da den lugtede af våd hund indeni og var beskidt. Nu er den ok fin, dog med lidt småmærker. Lidt spøjst at første ejer har købt en vogn med masser af udstyr og behandlet den som et svin.
Nå ja, det er denne her: http://www.dba.dk/skoda-fabia-16-16v-sp ... 007786059/
Nej, den ville jeg ikke købe.
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
-
- Medlem
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Rudersdal
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 17 times
Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?
Lige en opdatering: Sælger blev noget slukøret da jeg fortalte ham at der ikke er skiftet motor ifølge værkstedet. Han ville ikke sælge den for 40k, som er mit bud (egentlig vil jeg ikke have den, men hvis nu man fik den meget billigt, såå...)
Overvejer lidt om det er en alternativ måde at lave kilometerfusk på? Ikke at jeg vil gøre det, men mere at man skal være på vagt.
Har lige idag snakket med Peter Frandsen (lille lokal Audi mekaniker). Han fraråder BTS motoren. I hans lille værksted har han 5 kunder der har fået skiftet motor pga. kæden. Kædestyreskinnerne i plast kan finde på at gå i stykker pludseligt uden noget varsel med kædeskramlen el. lign.
Overvejer lidt om det er en alternativ måde at lave kilometerfusk på? Ikke at jeg vil gøre det, men mere at man skal være på vagt.
Har lige idag snakket med Peter Frandsen (lille lokal Audi mekaniker). Han fraråder BTS motoren. I hans lille værksted har han 5 kunder der har fået skiftet motor pga. kæden. Kædestyreskinnerne i plast kan finde på at gå i stykker pludseligt uden noget varsel med kædeskramlen el. lign.
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)