1,6 motorkode BTS kædeproblem?

Besvar
Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

1,6 motorkode BTS kædeproblem?

Indlæg af Carsten Nielsen » 13. maj 2014, 14:57

Når jeg søger på nettet er det mest 1,2 og specielt 1,4 tsi der omtales og til dels også den 3 benede 1,2.

Hvad med 1,6 16v 105 hk med kæde, motorkode BTS :?: Er det fordi den ikke er så udbredt at den ikke er omtalt med kædeproblemer eller er den knap så fejlbehæftet :?:

Jeg skal ud at kigge på en Fabia 2 med omtalte motor. Bilen har kørt 170 kkm ialt. Men motoren er skiftet af Skoda ved 70 kkm. Man kunne jo gætte på det er pga. noget snavs med kæden.
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Evolon
Medlem
Indlæg: 651
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjallerup
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?

Indlæg af Evolon » 13. maj 2014, 15:09

Det er en meget stabil motor; Vi ser aldrig problemer med bts motorerne. :)

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?

Indlæg af clausvp » 13. maj 2014, 18:34

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... &hilit=BTS

Jeg mangler stadig en opfølgning fra ejeren......

Lad være med at parkere i gear! Kæden kan hoppe!

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?

Indlæg af Carsten Nielsen » 15. maj 2014, 15:46

Hmmm, den fejl du linker til lyder til at være noget med olietrykket. Defekt oliepumpe, stoppet oliesi... eller noget. Hvad med at få målt olietrykket?

Nå, fik prøvet bilen igår. Motor, drivlinie og undervogn virker fuldstændig frisk på trods af 170 kkm. Bilen var ikke helt kold men lunken da jeg kom så en koldstart er ikke prøvet. Der var ikke en lyd fra kæden på noget tidspunkt under start, tomgang eller kørsel. Kun dysernes tikken kunne høres.

De par småting jeg fandt: Bagerste kalibre er trætte i håndbremsefunktion (byt-til-nyt), larmende skoddæk, hak i handskerumslåg (ses på billede) og manglende hattehylde.

I servicehæftet står der "motor udskiftet" ved 70 kkm service. Har idag ringet til det autoriserede værksted der har udført service. Der var ingen store beløb brugt på bilen. Det der stod ved pågældende service var noget med at aircon ikke virker, så det var nok nærmere køleblæser motor eller lignende der var skiftet.

Nu er så spørgsmålet. Tør man købe en bil med kæde der har kørt 170 kkm med 35 kkm mellem olieskift? Den har ikke været serviceret til tiden (ca. 35 kkm mellem olieskift), udvendigt havde den en del småridser ind til grunderen (fine hvide ridser). Kabinen var sendt til prof. rens af nuværende ejer, da den lugtede af våd hund indeni og var beskidt. Nu er den ok fin, dog med lidt småmærker. Lidt spøjst at første ejer har købt en vogn med masser af udstyr og behandlet den som et svin.

Nå ja, det er denne her: http://www.dba.dk/skoda-fabia-16-16v-sp ... 007786059/
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?

Indlæg af Gubbi » 15. maj 2014, 17:06

Carsten Nielsen skrev:Hmmm, den fejl du linker til lyder til at være noget med olietrykket. Defekt oliepumpe, stoppet oliesi... eller noget. Hvad med at få målt olietrykket?

Nå, fik prøvet bilen igår. Motor, drivlinie og undervogn virker fuldstændig frisk på trods af 170 kkm. Bilen var ikke helt kold men lunken da jeg kom så en koldstart er ikke prøvet. Der var ikke en lyd fra kæden på noget tidspunkt under start, tomgang eller kørsel. Kun dysernes tikken kunne høres.

De par småting jeg fandt: Bagerste kalibre er trætte i håndbremsefunktion (byt-til-nyt), larmende skoddæk, hak i handskerumslåg (ses på billede) og manglende hattehylde.

I servicehæftet står der "motor udskiftet" ved 70 kkm service. Har idag ringet til det autoriserede værksted der har udført service. Der var ingen store beløb brugt på bilen. Det der stod ved pågældende service var noget med at aircon ikke virker, så det var nok nærmere køleblæser motor eller lignende der var skiftet.

Nu er så spørgsmålet. Tør man købe en bil med kæde der har kørt 170 kkm med 35 kkm mellem olieskift? Den har ikke været serviceret til tiden (ca. 35 kkm mellem olieskift), udvendigt havde den en del småridser ind til grunderen (fine hvide ridser). Kabinen var sendt til prof. rens af nuværende ejer, da den lugtede af våd hund indeni og var beskidt. Nu er den ok fin, dog med lidt småmærker. Lidt spøjst at første ejer har købt en vogn med masser af udstyr og behandlet den som et svin.

Nå ja, det er denne her: http://www.dba.dk/skoda-fabia-16-16v-sp ... 007786059/

Nej, den ville jeg ikke købe.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1062
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: 1,6 motorkode BTS kædeproblem?

Indlæg af Carsten Nielsen » 26. maj 2014, 09:02

Lige en opdatering: Sælger blev noget slukøret da jeg fortalte ham at der ikke er skiftet motor ifølge værkstedet. Han ville ikke sælge den for 40k, som er mit bud (egentlig vil jeg ikke have den, men hvis nu man fik den meget billigt, såå...)

Overvejer lidt om det er en alternativ måde at lave kilometerfusk på? Ikke at jeg vil gøre det, men mere at man skal være på vagt.

Har lige idag snakket med Peter Frandsen (lille lokal Audi mekaniker). Han fraråder BTS motoren. I hans lille værksted har han 5 kunder der har fået skiftet motor pga. kæden. Kædestyreskinnerne i plast kan finde på at gå i stykker pludseligt uden noget varsel med kædeskramlen el. lign.
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Besvar

Tilbage til "Motor"