Min gamle G2 1.8 RP har haft et par udsættere det sidste stykke tid. vil gerne næsten gå ud ved lyskryds, og til tider har den bare sendt en sort sky afsted og lugtet RIGTIG meget af benzin !
I går da jeg så kører hjem gennem byen vil den bare slet ikke tage gassen, og lyder som om der er sat spjældhuse eller weber på den. Den giver en meget agressiv lyd som om den for al for meget luft og ingen benzin.
Er der nogen der har set denne fejl før ?
Pisse Golf2 RP monopoint !
- Skyggen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1587
- Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Pisse Golf2 RP monopoint !
tjek flangen ved monopoint, den er med garanti mørnet og piv utæt
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Pisse Golf2 RP monopoint !
Er den med katalysator?
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
- Muggs
- Medlem
- Indlæg: 566
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mørke
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Pisse Golf2 RP monopoint !
Ja det er da bare unfair at en bil der er 22-27 år gammel går i stykker... Sikke da noget lort!
Som Skyggen siger, så tjek gummiflangen mellem monopointen og manifolden. Den kan rod til meget bøvl, hvis den er revnet. Den er heldigvis rigtig nem at skifte, hvis det er.
Som Skyggen siger, så tjek gummiflangen mellem monopointen og manifolden. Den kan rod til meget bøvl, hvis den er revnet. Den er heldigvis rigtig nem at skifte, hvis det er.
Skoda Fabia Combi Sport 1,6 TDi - 11/2010 - Med lidt Landberg trylleri..
-
- Medlem
- Indlæg: 1192
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kerteminde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Pisse Golf2 RP monopoint !
min kone havde en Passat 35i med PR motor ´89 for nogle år siden - den lavede helt det samme - fandt faktisk aldrig fejlen men den kørte bedre hvis jeg pillede stikket af til lampdasonden men det hjalp intet at skifte selve sonden
Passaten var en mærkelig hybrid - den havde som skrevet lampdasonde men ingen katalysator - ved ikke om det er anderledes med en Golf 2
Flangen under monopointen er som de andre skriver altid et godt bud og det er svært a se om den er utæt- koster ikke meget så prøv at smide en anden på
Regards
Viggo
Passaten var en mærkelig hybrid - den havde som skrevet lampdasonde men ingen katalysator - ved ikke om det er anderledes med en Golf 2
Flangen under monopointen er som de andre skriver altid et godt bud og det er svært a se om den er utæt- koster ikke meget så prøv at smide en anden på
Regards
Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 11
- Tilmeldt: 13. jun 2010, 14:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Pisse Golf2 RP monopoint !
Ups... glemte at skrive at den fik ny flange for 3-4 md siden !!
Men ja den er med KAT, og jeg tænker om det kan være den der er klappet sammen ?!?
Har også fået det råd at tjekke om det kan være ledninger til spjældpotmeter der er gået, men ved ikke hvad værdierne skal på hvad ledninger ??
Martin
Men ja den er med KAT, og jeg tænker om det kan være den der er klappet sammen ?!?
Har også fået det råd at tjekke om det kan være ledninger til spjældpotmeter der er gået, men ved ikke hvad værdierne skal på hvad ledninger ??
Martin
Golf er noget man kører, ikke spiller !!
- Safari
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 11. okt 2009, 16:46
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nyborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Pisse Golf2 RP monopoint !
Jeg har lige fået min Golf 2 med monopoint til at køre godt, det tog mig 14 dage og succeen fik jeg først da jeg slavisk tjekkede fejlkoder og rettede fejlene en for en.
Du kan have en defekt indsugningslufttemperatursensor.
Den microlille dims der sidder på toppen af dysen.
Min kørte kun 4-6km/l benzin pga den fejl. Og stank af sod og benzin.
Jeg skiftede toppen af karburatoren, altså skiven med monopoint dysen, benzintilførslen (forsigtig der, der er tryk på slangerne, så læg en klud omkring til at fange sprøjt), og den der temp sensor.
Nå ja, den blå sensor i kølevandet, var også defekt, så den fortalte hårdnakket motorstyringen at kølevandet fra koldt som is.....
Først da jeg fik repareret en knækket ledning ned til speederpotentiometeret, ville den tage gassen uden at kny.
Og da jeg fik fjernet fejlen på lambda sonden, så trækker den nu også godt i mellemgasområdet.
Alle 3 fejl konstateres ved udlæsning af fejlkoder, så tag fat i dem.
Den blå kølevandssensor har vist ingen fejl. Men den arbejder som en modstand imellem 2-3Kohm. Så fat dit mutimeter og mål kold/varm tilstand. Eller køb en ny ved thansen....
Får du først styr på at udlæse/fjerne fejlkoderne, så er den monopoint ting nu dejlig nem at gå til.
Simple sensorer og simpel mekanik.
Jens
Se min tråd:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=94339 der er også gode henvisninger.
og min guide til udlæsning af koder med et multimeter.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=94765
Du kan have en defekt indsugningslufttemperatursensor.
Den microlille dims der sidder på toppen af dysen.
Min kørte kun 4-6km/l benzin pga den fejl. Og stank af sod og benzin.
Jeg skiftede toppen af karburatoren, altså skiven med monopoint dysen, benzintilførslen (forsigtig der, der er tryk på slangerne, så læg en klud omkring til at fange sprøjt), og den der temp sensor.
Nå ja, den blå sensor i kølevandet, var også defekt, så den fortalte hårdnakket motorstyringen at kølevandet fra koldt som is.....
Først da jeg fik repareret en knækket ledning ned til speederpotentiometeret, ville den tage gassen uden at kny.
Og da jeg fik fjernet fejlen på lambda sonden, så trækker den nu også godt i mellemgasområdet.
Alle 3 fejl konstateres ved udlæsning af fejlkoder, så tag fat i dem.
Den blå kølevandssensor har vist ingen fejl. Men den arbejder som en modstand imellem 2-3Kohm. Så fat dit mutimeter og mål kold/varm tilstand. Eller køb en ny ved thansen....
Får du først styr på at udlæse/fjerne fejlkoderne, så er den monopoint ting nu dejlig nem at gå til.
Simple sensorer og simpel mekanik.
Jens
Se min tråd:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=94339 der er også gode henvisninger.
og min guide til udlæsning af koder med et multimeter.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=94765
Hilsen
Jens B. Pedersen
Golf 2, 1,8 1991
Jens B. Pedersen
Golf 2, 1,8 1991