Motorfejl transporter T5

Besvar
Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Motorfejl transporter T5

Indlæg af kristian » 2. jun 2014, 18:40

Nogen der har set denne fejl før?
Ka ik lige fokusere ind på hvad der gør det.
Fejlen kommer kun under regenering af filter
ImageUploadedByTapatalk1401730833.191171.jpg
ImageUploadedByTapatalk1401730833.191171.jpg (253.99 KiB) Vist 372 gange
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af Swobber » 3. jun 2014, 04:50

Er den chippet?
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af kristian » 3. jun 2014, 07:25

Ved det ikke
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af Swobber » 4. jun 2014, 08:45

Umiddelbart er EGR afblænding/fejl det eneste der kan give for højt luft flow.
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af kristian » 4. jun 2014, 09:02

Egr åbner fint nok
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af Uffe » 4. jun 2014, 10:30

Fejl på stopspjæld på indsugningen. Jeg mener den skal klemme lidt til når der regenereres...

Er det ikke elektronisk?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af kristian » 4. jun 2014, 10:51

Det er nyt
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af Uffe » 4. jun 2014, 11:37

Kan du se om den følger sit setpunkt på spjældet med VCDS?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af kristian » 4. jun 2014, 11:55

Ja spjæld arbejder som det skal
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af Uffe » 4. jun 2014, 12:46

Så de to eksterne dimser (EGR, stopspjæld) der påvirker luftflow er OK.

Så er der vel kun turbo VNT tilbage at tjekke? Knast ser OK ud?

For at få mere luft gennem motoren så kan jeg næsten kun se at turbo kan give for meget sug til at stopspjældet/EGR får luftmængden til at falde langt nok ned.

Hvis der ikke sidder en regulator på stopspjældet så går spjældet bare til en pre-defineret position angivet af styringen - men hvis turbo så suger lidt for hårdt så kommer der for meget luft igennem alligevel. Ikke at jeg forstår at man vil undvære en regulator ... men nok om mig!
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Motorfejl transporter T5

Indlæg af Uffe » 16. jun 2014, 07:28

Hva' så kristian, fandt i løsningen?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Besvar

Tilbage til "Motor"