Kædeproblemer på 2.0tsi
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Kædeproblemer på 2.0tsi
Hej hjælpende folk;)
Har overvejet en del at købe den nye leon cupra. Men er lidt forelsket i en golf 6 R også bla på grund af 4x4
Ved VW har haft en del problemer med deres kæder i 1.4 tsi motorerne og vil derfor hører jer om dette problem også gælder 2.0 tsi motoren som ligger i denne model eller GTI'en for den sags skyld?
Ellers er det vel en god solid motor som tfsi'en?
På forhånd tak:)
Har overvejet en del at købe den nye leon cupra. Men er lidt forelsket i en golf 6 R også bla på grund af 4x4
Ved VW har haft en del problemer med deres kæder i 1.4 tsi motorerne og vil derfor hører jer om dette problem også gælder 2.0 tsi motoren som ligger i denne model eller GTI'en for den sags skyld?
Ellers er det vel en god solid motor som tfsi'en?
På forhånd tak:)
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.
Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.
Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
kimhemm skrev:Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem
Ahhhh...... Gør den nu også det.....???
Min 6'er gti er ihvertfald med kæde
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Kædeproblemer på 2.0tsi
Hvis jeg ikke husker helt galt har G6 GTI TSI motor, mens G6 R har den "gamle" TFSI fra G5 GTI edition 30.norn skrev:kimhemm skrev:Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem
Ahhhh...... Gør den nu også det.....???
Min 6'er gti er ihvertfald med kæde
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Ok , så skal jeg ikke kloge mer i det....qasq skrev:Hvis jeg ikke husker helt galt har G6 GTI TSI motor, mens G6 R har den "gamle" TFSI fra G5 GTI edition 30.norn skrev:kimhemm skrev:Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem
Ahhhh...... Gør den nu også det.....???
Min 6'er gti er ihvertfald med kæde
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Super! Tak for svaret:)qasq skrev:Hvis jeg ikke husker helt galt har G6 GTI TSI motor, mens G6 R har den "gamle" TFSI fra G5 GTI edition 30.norn skrev:kimhemm skrev:Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem
Ahhhh...... Gør den nu også det.....???
Min 6'er gti er ihvertfald med kæde
Tør sku ikke rigtig at rode mig ud i de kædeproblemer som jeg syntes der tit snakkes om.
-
- Medlem
- Indlæg: 1333
- Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Der er vel ikke større problemer med kæden på en 2.0 TSI end der er på kæden i en 2.0 TFSI mellem indsugnings knasten og udstødnings knasten? Så det er nok ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Ja okay:) Er tydeligvis ikke mekaniker så der er meget jeg ikke lige umiddelbart har forstand på. Men hvorfor både køre med tandrem og kæde? Syns bare aldrig jeg har hørt eller læst om fejl på kæde i tfsi. Syns bare når man søger på tsi så vælter det frem med kædeproblemer.C-hansen skrev:Der er vel ikke større problemer med kæden på en 2.0 TSI end der er på kæden i en 2.0 TFSI mellem indsugnings knasten og udstødnings knasten? Så det er nok ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om
-
- Medlem
- Indlæg: 1081
- Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vanløse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 21 times
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
De plejer nu at æde motoren når det skerC-hansen skrev:Der er vel ikke større problemer med kæden på en 2.0 TSI end der er på kæden i en 2.0 TFSI mellem indsugnings knasten og udstødnings knasten? Så det er nok ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om
På TFSI er det jo mere bare et lyd problem som folk bliver opmærksomme på, hvorimod TSI en dag ikke vil starte fordi kædestrammer er kaput og man lige har været med til at køre alle 16 ventiler mod stemplerne
Kædestrammeren på TSI er dog revideret flere gange og den model som er på markedet nu ser noget mere robust ud i låse mekanismen
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles
- MKay
- Medlem
- Indlæg: 540
- Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 10 times
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
2,0 tfsi har ikke "kædeproblemer".
Læs som at den måske nok kunne bøvle med en kedelig lyd på nogle årgange. Men at i forhold til glæden ved motoren og reparationsprisen er det ikke et problem.
Golf 6 R har tfsi motoren fra Golf GTI 5, hvor den kører med kæde og tandrem.
Læs som at den måske nok kunne bøvle med en kedelig lyd på nogle årgange. Men at i forhold til glæden ved motoren og reparationsprisen er det ikke et problem.
Golf 6 R har tfsi motoren fra Golf GTI 5, hvor den kører med kæde og tandrem.
Skoda Octavia 3
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Golf VI GTI kører med TSI motoren der med et KO4 kit laver 360-365 HK og 540-550 NM på standard benzin systemLennarth skrev:Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.
Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Golf VI R kører med den gamle TFSI motor og kan på standard motor lave 360-370 HK dog skal man huske at udstødningen er lidt dyrere til dem og man skal have opgraderet benzinpumpen sammen med lidt andre dele for at kommer derop
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Okay? Lyder sjovt hvis en R skal have opgraderet sit benzin system for at lave ca samme effekt som en GTi som kan køre på original system...kimhemm skrev:Golf VI GTI kører med TSI motoren der med et KO4 kit laver 360-365 HK og 540-550 NM på standard benzin systemLennarth skrev:Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.
Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Golf VI R kører med den gamle TFSI motor og kan på standard motor lave 360-370 HK dog skal man huske at udstødningen er lidt dyrere til dem og man skal have opgraderet benzinpumpen sammen med lidt andre dele for at kommer derop
Men så voldsom en ombygning vil jeg ikke lave. Chip forrør og indsugning. Og ja så kan det jo være med tiden at mere vil have mere men sådan er det jo altid:)
-
- Medlem
- Indlæg: 1149
- Tilmeldt: 20. nov 2010, 13:10
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Det er bare høj tryks pumpen som skal skiftes eller opgraderes for at lave de hk.. Og det opgraderings stumperne fra autotech koster 3500,- Så det er en forholdsvis billig upgrade.. Og det skulle give rigtig godt..Lennarth skrev:Okay? Lyder sjovt hvis en R skal have opgraderet sit benzin system for at lave ca samme effekt som en GTi som kan køre på original system...kimhemm skrev:Golf VI GTI kører med TSI motoren der med et KO4 kit laver 360-365 HK og 540-550 NM på standard benzin systemLennarth skrev:Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.
Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Golf VI R kører med den gamle TFSI motor og kan på standard motor lave 360-370 HK dog skal man huske at udstødningen er lidt dyrere til dem og man skal have opgraderet benzinpumpen sammen med lidt andre dele for at kommer derop
Men så voldsom en ombygning vil jeg ikke lave. Chip forrør og indsugning. Og ja så kan det jo være med tiden at mere vil have mere men sådan er det jo altid:)
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Det er som Dennis også skriver "kun" en benzinpumpe der skal skiftes, og hvis man vil tune på en TFSI vil jeg næsten sige at udover bare en chiptuning så skal man også tage pumpen med. Så snart med skifter forrør så har de rigtig godt af en pumpe også så man får nok benzin at lege medLennarth skrev:Okay? Lyder sjovt hvis en R skal have opgraderet sit benzin system for at lave ca samme effekt som en GTi som kan køre på original system...kimhemm skrev:Golf VI GTI kører med TSI motoren der med et KO4 kit laver 360-365 HK og 540-550 NM på standard benzin systemLennarth skrev:Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.
Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Golf VI R kører med den gamle TFSI motor og kan på standard motor lave 360-370 HK dog skal man huske at udstødningen er lidt dyrere til dem og man skal have opgraderet benzinpumpen sammen med lidt andre dele for at kommer derop
Men så voldsom en ombygning vil jeg ikke lave. Chip forrør og indsugning. Og ja så kan det jo være med tiden at mere vil have mere men sådan er det jo altid:)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 1333
- Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Ja okay forkert formuleret af mig Efterfølgerne af problemet er vidt forskellige men jeg har ikke hørt om nogle 2.0 tsi med problemer endnu efter de har lavet om på kæde strammeren efter 2009hansen123 skrev:De plejer nu at æde motoren når det skerC-hansen skrev:Der er vel ikke større problemer med kæden på en 2.0 TSI end der er på kæden i en 2.0 TFSI mellem indsugnings knasten og udstødnings knasten? Så det er nok ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om
På TFSI er det jo mere bare et lyd problem som folk bliver opmærksomme på, hvorimod TSI en dag ikke vil starte fordi kædestrammer er kaput og man lige har været med til at køre alle 16 ventiler mod stemplerne
Kædestrammeren på TSI er dog revideret flere gange og den model som er på markedet nu ser noget mere robust ud i låse mekanismen
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 62
- Tilmeldt: 26. okt 2013, 00:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Kæde problemet eksistere også for VI GTI
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=262793.0
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=262793.0
VW Golf VI GTI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 130
- Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Kædeproblemer på 2.0tsi
Tak! Det var nok til at give mig en beslutning. Min bil står tit stille i flere dage til en uge før den køre igen. Såååå nej tak til skift af motor:)awan skrev:Kæde problemet eksistere også for VI GTI
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=262793.0