Kædeproblemer på 2.0tsi

Besvar
Lennarth
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af Lennarth » 4. jun 2014, 22:05

Hej hjælpende folk;)

Har overvejet en del at købe den nye leon cupra. Men er lidt forelsket i en golf 6 R også bla på grund af 4x4
Ved VW har haft en del problemer med deres kæder i 1.4 tsi motorerne og vil derfor hører jer om dette problem også gælder 2.0 tsi motoren som ligger i denne model eller GTI'en for den sags skyld?
Ellers er det vel en god solid motor som tfsi'en?

På forhånd tak:)

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af kimhemm » 4. jun 2014, 23:34

Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Lennarth
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af Lennarth » 5. jun 2014, 13:18

Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.

Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af norn » 5. jun 2014, 13:56

kimhemm skrev:Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem

Ahhhh...... Gør den nu også det.....???

Min 6'er gti er ihvertfald med kæde
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af qasq » 5. jun 2014, 14:02

norn skrev:
kimhemm skrev:Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem

Ahhhh...... Gør den nu også det.....???

Min 6'er gti er ihvertfald med kæde
Hvis jeg ikke husker helt galt har G6 GTI TSI motor, mens G6 R har den "gamle" TFSI fra G5 GTI edition 30.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af norn » 5. jun 2014, 14:03

qasq skrev:
norn skrev:
kimhemm skrev:Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem

Ahhhh...... Gør den nu også det.....???

Min 6'er gti er ihvertfald med kæde
Hvis jeg ikke husker helt galt har G6 GTI TSI motor, mens G6 R har den "gamle" TFSI fra G5 GTI edition 30.
Ok , så skal jeg ikke kloge mer i det....
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Lennarth
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af Lennarth » 5. jun 2014, 14:12

qasq skrev:
norn skrev:
kimhemm skrev:Golf VI R kører med en TFSI motor med tandrem

Ahhhh...... Gør den nu også det.....???

Min 6'er gti er ihvertfald med kæde
Hvis jeg ikke husker helt galt har G6 GTI TSI motor, mens G6 R har den "gamle" TFSI fra G5 GTI edition 30.
Super! Tak for svaret:)
Tør sku ikke rigtig at rode mig ud i de kædeproblemer som jeg syntes der tit snakkes om.

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af C-hansen » 5. jun 2014, 14:24

Der er vel ikke større problemer med kæden på en 2.0 TSI end der er på kæden i en 2.0 TFSI mellem indsugnings knasten og udstødnings knasten? Så det er nok ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om :)
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

Lennarth
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af Lennarth » 5. jun 2014, 16:50

C-hansen skrev:Der er vel ikke større problemer med kæden på en 2.0 TSI end der er på kæden i en 2.0 TFSI mellem indsugnings knasten og udstødnings knasten? Så det er nok ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om :)
Ja okay:) Er tydeligvis ikke mekaniker så der er meget jeg ikke lige umiddelbart har forstand på. Men hvorfor både køre med tandrem og kæde? Syns bare aldrig jeg har hørt eller læst om fejl på kæde i tfsi. Syns bare når man søger på tsi så vælter det frem med kædeproblemer.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af hansen123 » 5. jun 2014, 17:50

C-hansen skrev:Der er vel ikke større problemer med kæden på en 2.0 TSI end der er på kæden i en 2.0 TFSI mellem indsugnings knasten og udstødnings knasten? Så det er nok ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om :)
De plejer nu at æde motoren når det sker :lol:

På TFSI er det jo mere bare et lyd problem som folk bliver opmærksomme på, hvorimod TSI en dag ikke vil starte fordi kædestrammer er kaput og man lige har været med til at køre alle 16 ventiler mod stemplerne :roll:

Kædestrammeren på TSI er dog revideret flere gange og den model som er på markedet nu ser noget mere robust ud i låse mekanismen
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af MKay » 5. jun 2014, 18:26

2,0 tfsi har ikke "kædeproblemer".
Læs som at den måske nok kunne bøvle med en kedelig lyd på nogle årgange. Men at i forhold til glæden ved motoren og reparationsprisen er det ikke et problem.


Golf 6 R har tfsi motoren fra Golf GTI 5, hvor den kører med kæde og tandrem.
Skoda Octavia 3

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af kimhemm » 5. jun 2014, 19:47

Lennarth skrev:Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.

Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Golf VI GTI kører med TSI motoren der med et KO4 kit laver 360-365 HK og 540-550 NM på standard benzin system

Golf VI R kører med den gamle TFSI motor og kan på standard motor lave 360-370 HK dog skal man huske at udstødningen er lidt dyrere til dem og man skal have opgraderet benzinpumpen sammen med lidt andre dele for at kommer derop
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Lennarth
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af Lennarth » 5. jun 2014, 21:04

kimhemm skrev:
Lennarth skrev:Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.

Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Golf VI GTI kører med TSI motoren der med et KO4 kit laver 360-365 HK og 540-550 NM på standard benzin system

Golf VI R kører med den gamle TFSI motor og kan på standard motor lave 360-370 HK dog skal man huske at udstødningen er lidt dyrere til dem og man skal have opgraderet benzinpumpen sammen med lidt andre dele for at kommer derop
Okay? Lyder sjovt hvis en R skal have opgraderet sit benzin system for at lave ca samme effekt som en GTi som kan køre på original system...
Men så voldsom en ombygning vil jeg ikke lave. Chip forrør og indsugning. Og ja så kan det jo være med tiden at mere vil have mere men sådan er det jo altid:)

Dennis 84
Medlem
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 20. nov 2010, 13:10
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af Dennis 84 » 5. jun 2014, 21:21

Lennarth skrev:
kimhemm skrev:
Lennarth skrev:Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.

Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Golf VI GTI kører med TSI motoren der med et KO4 kit laver 360-365 HK og 540-550 NM på standard benzin system

Golf VI R kører med den gamle TFSI motor og kan på standard motor lave 360-370 HK dog skal man huske at udstødningen er lidt dyrere til dem og man skal have opgraderet benzinpumpen sammen med lidt andre dele for at kommer derop
Okay? Lyder sjovt hvis en R skal have opgraderet sit benzin system for at lave ca samme effekt som en GTi som kan køre på original system...
Men så voldsom en ombygning vil jeg ikke lave. Chip forrør og indsugning. Og ja så kan det jo være med tiden at mere vil have mere men sådan er det jo altid:)
Det er bare høj tryks pumpen som skal skiftes eller opgraderes for at lave de hk.. Og det opgraderings stumperne fra autotech koster 3500,- Så det er en forholdsvis billig upgrade.. Og det skulle give rigtig godt..

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af kimhemm » 5. jun 2014, 21:43

Lennarth skrev:
kimhemm skrev:
Lennarth skrev:Ok tak:)
Så må det vel også være det samme på VI gti da det vel ca er samme motor med undtagelse af turbo mm.

Vil gerne op og ramme de 350 hk så kan ligeså godt købe en R da det nok vil lande i ca samme pris. Plus jeg her også får træk på alle 4:)
Golf VI GTI kører med TSI motoren der med et KO4 kit laver 360-365 HK og 540-550 NM på standard benzin system

Golf VI R kører med den gamle TFSI motor og kan på standard motor lave 360-370 HK dog skal man huske at udstødningen er lidt dyrere til dem og man skal have opgraderet benzinpumpen sammen med lidt andre dele for at kommer derop
Okay? Lyder sjovt hvis en R skal have opgraderet sit benzin system for at lave ca samme effekt som en GTi som kan køre på original system...
Men så voldsom en ombygning vil jeg ikke lave. Chip forrør og indsugning. Og ja så kan det jo være med tiden at mere vil have mere men sådan er det jo altid:)
Det er som Dennis også skriver "kun" en benzinpumpe der skal skiftes, og hvis man vil tune på en TFSI vil jeg næsten sige at udover bare en chiptuning så skal man også tage pumpen med. Så snart med skifter forrør så har de rigtig godt af en pumpe også så man får nok benzin at lege med
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

C-hansen
Medlem
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 16. maj 2011, 15:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af C-hansen » 5. jun 2014, 22:46

hansen123 skrev:
C-hansen skrev:Der er vel ikke større problemer med kæden på en 2.0 TSI end der er på kæden i en 2.0 TFSI mellem indsugnings knasten og udstødnings knasten? Så det er nok ikke noget du behøver at bekymre dig så meget om :)
De plejer nu at æde motoren når det sker :lol:

På TFSI er det jo mere bare et lyd problem som folk bliver opmærksomme på, hvorimod TSI en dag ikke vil starte fordi kædestrammer er kaput og man lige har været med til at køre alle 16 ventiler mod stemplerne :roll:

Kædestrammeren på TSI er dog revideret flere gange og den model som er på markedet nu ser noget mere robust ud i låse mekanismen
Ja okay forkert formuleret af mig :mrgreen: Efterfølgerne af problemet er vidt forskellige men jeg har ikke hørt om nogle 2.0 tsi med problemer endnu efter de har lavet om på kæde strammeren efter 2009
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'

awan
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 26. okt 2013, 00:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af awan » 6. jun 2014, 08:17

Kæde problemet eksistere også for VI GTI
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=262793.0
VW Golf VI GTI

Lennarth
Nyt medlem
Indlæg: 130
Tilmeldt: 29. apr 2013, 21:29
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Kædeproblemer på 2.0tsi

Indlæg af Lennarth » 6. jun 2014, 09:00

awan skrev:Kæde problemet eksistere også for VI GTI
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=262793.0
Tak! Det var nok til at give mig en beslutning. Min bil står tit stille i flere dage til en uge før den køre igen. Såååå nej tak til skift af motor:)

Besvar

Tilbage til "Motor"