Ujævn Motorgang

Besvar
Torben W Nielsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18. jun 2014, 23:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ujævn Motorgang

Indlæg af Torben W Nielsen » 18. jun 2014, 23:41

Hej

håber virkelig i kan hjælpe.

Jeg har en vw passat fra 10-10-2006, 1.9 tdi, 105 hk pumpedyse 90 hk. Den har gået 191 k kilometer.

For to måneder siden ville jeg starte min bil, men den gik ud med det samme, så jeg sendte den på værksted i ribe hos villy veirup, hvor jeg havde købt bilen. Jeg fik af vide at der var gået en dyse som blev skiftet til 9000 kr.

Efter jeg havde modtaget bilen oplevede jeg at den ved start og var kold gik meget ringe, med lave om drejninger og røg en del. Når den blev varm gik den meget bedere, men jeg kunne stadig mærke den gik lidt ujævnt når den sejtrak, så jeg sendte den på værksted igen, hvor de kunne konstatere at der var lav kompression på den cylinder hvor de havde skiftet dyse.

De skiftede rundt på dyserne, men der var stadig lav kompression på cylinder 4.

Villy veirup fortalte at det måtte være en pejlestang men de var ikke sikre og de anbefaler nu at jeg skal ligge en anden motor i bilen, hvilket jeg ikke tror jeg kan få råd til.

Hvad skal jeg gøre?

Kan det virkelig være at pjelestangen blev bøjet da dysen gik?
Kan der ikke være andre årsager til den manglende kompression ( som stadig er inden for normen, men lav)?

Har i haft ligenden oplevelser hvor der efter dyseskift har været ujævn motor gang og røg ved koldstart og lidt "hakken" når den sejtrak ?

What to do ?

Håber i kan komme med nogle gode forslag.

Torben w nielsen
varde

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Ujævn Motorgang

Indlæg af Uffe » 20. jun 2014, 07:15

Dav Torben,

Gutterne er lidt stille herinde på dit indlæg. Jeg tror du skal have fat i en bedre overskrift. Fx noget i retning af "1.9tdi dårlig kompression efter dyseskift" eller lign.

Angående spørgsmålene, så vil jeg umiddelbart sige at det er lidt tosset at skifte hele motoren pga. dårlig kompression på en cylinder. Men det kan være de tager så meget i timen at det er billigere for dig at få hele motoren skiftet.

Et nyt-nyt stempel til sådan en svend koster ca. 1500kr fra Tyskland. Så hvis det bare er en bøjet plejlstang så ville jeg da prøve at få motor skilt ad og tjekket efter, og få monteret et nyt stempel. Der er naturligvis mange småting der skal skiftes når man først har fået krumtappen ud, fx strækbolte hist og pist. Men bare at lægge ny motor i virker umiddelbart lidt overilet.

Har værkstedet fortalt dig mere end du skriver herinde?

Hvad er motorkoden på motoren?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Besvar

Tilbage til "Motor"