Jeg har brug for nogle gode råd fra nogle eksperter her. Jeg har skiftet min turbo idag efter at ha haft overtryks fejl i et godt stykke tid nu, men nu efter at have smidt en sprit ny på køre den mærkeligt.
Den trækker meget mere smooth end den gjorde før, men periodisk laver den nogle hak som om den mister trykket. Det er som regel i forbindelse med gearskifte.
Jeg kontrollerede vaccumslangen og den så umiddelbart fin ud, og jeg prøver og tænke hele forløbet igennem igen og igen, men kan ikke rigtig se hvad jeg skulle ha gjort galt.
Det skal siges at den ikke har lavet lignende fejl før turboskiftet.
Er der nogen der har prøvet noget lignende efter et turboskift?
Det er en Altea 06 2.0 TDI DSG bkd chippet til omkring 160hk og 350nm.
Turboen er fra tyste ATP.
Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
- MrBallack
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
Altea TDI DSG Sport-up 06
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
- Uffe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4099
- Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bryrup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
Har du lavet noget VCDS log af turbotrykket siden skiftet?
N75 ventilen der hiver i VNT delen i turboen kan jo sådan set også trænge til en udskiftning...
N75 ventilen der hiver i VNT delen i turboen kan jo sådan set også trænge til en udskiftning...
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- MrBallack
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
Det skal jeg prøve!
Altea TDI DSG Sport-up 06
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
- MrBallack
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
Har været ude og køre her til morgen, og kan kun fremprovokere fejlen når bilen er ved at være varm. Fejlen kommer i form af ét lille ryk under accelerationen, hvor det føles som om den mister trykket kortvarrigt.
Kan en defekt tandempumpe resultere i sådan et syntom? Har en tandempumpe liggende, men ville vente med at skifte den til jeg har et nyt filter.
Kan en defekt tandempumpe resultere i sådan et syntom? Har en tandempumpe liggende, men ville vente med at skifte den til jeg har et nyt filter.
Altea TDI DSG Sport-up 06
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2361
- Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 105 times
Re: Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
Smid lige VCDS på og se hvad den siger
Nuværende bil: BMW F11 530D
- MrBallack
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
Har først MÅSKE mulighed for at gøre det engang i næste uge desværre, med mindre der er nogen i oksbøl/esbjerg/varde området der er mand for at give en hjælpene hånd
Altea TDI DSG Sport-up 06
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1588
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 359 times
- Been thanked: 169 times
Re: Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
Kig på VCDS-kortet.MrBallack skrev:Har først MÅSKE mulighed for at gøre det engang i næste uge desværre, med mindre der er nogen i oksbøl/esbjerg/varde området der er mand for at give en hjælpene hånd
http://www.vagcars.dk/phpbb/vcds.php
Og smid en privat besked til vedkommende, så kan der være hjælp på vej
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance
- MrBallack
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 3. apr 2014, 17:31
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Problemer efter turboskift på 2.0 Tdi Dsg BKD
Tusind tak, det var lige præcis det kort jeg ledte efter!
Altea TDI DSG Sport-up 06
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar
Motorprojekt: 2.0 TDI 16V BKD, GTB2060VKLR, AMC topstykke, ARP Head Studs, OEM Toppakning (ooo), Smededet stemplet, Maxspeed H-profil rods, Firad 120% dysespidser, S3/Darkside intercooler, 4 bar MAP sensor, 3", Downpipe, EGT sensor med ur tilpasset i luftdysen.
Mangler stadig lidt, men den er ved at være klar