Jeg formoder at jeg skal indkøbe trem,medløberhjul,spænder,bolt,vandpumpe og de 2 drivremmre til aggregater .
Skal jeg også skifte kilerems spænder? Og hvad med svingningsdæmper?
Bilen har kørt 340 km
Vil jeg kunne skifte rem selv uden brug af det originale stille værktøj?
Har skiftet andre remme på bla Peugeot
Mvh Alex
Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 199
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:14
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: møn
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
låseanordning til krumtap og lås til knasthjul Hilsen Aageb
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
samt helst VCDS til at stille knast hjul bagefter.
ellers kan du jo køre til en bagefter, der kan gøre det, tager max 30min hvis man har noget værktøj til at flytte knasthjulet med. den skal helst ligge på 0grader mener det er over 3grader så kan bilen ikke starte.
Hvad årg. er den fra? for der er forskæld på spændehjulet til tandremmen mener før 02 er der sådan en lille hydralik fætter. fra03 mener jeg det er noget fjederværk i selve spændehjulet.
Købte også sådan et sæt låse værktøj på Ebay men det var kun den til knasthjulet der passede, den til krumtappen passe ikke ordentligt.
Så krumtappen hjulet mærkede jeg kun med en tuds.
Jeg pilledede fronten helt af, gad ikke stå som helt uprof og rode nede bag fronten, det giver meget mere plads.
ellers kan du jo køre til en bagefter, der kan gøre det, tager max 30min hvis man har noget værktøj til at flytte knasthjulet med. den skal helst ligge på 0grader mener det er over 3grader så kan bilen ikke starte.
Hvad årg. er den fra? for der er forskæld på spændehjulet til tandremmen mener før 02 er der sådan en lille hydralik fætter. fra03 mener jeg det er noget fjederværk i selve spændehjulet.
Købte også sådan et sæt låse værktøj på Ebay men det var kun den til knasthjulet der passede, den til krumtappen passe ikke ordentligt.
Så krumtappen hjulet mærkede jeg kun med en tuds.
Jeg pilledede fronten helt af, gad ikke stå som helt uprof og rode nede bag fronten, det giver meget mere plads.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
Årgang 04
Skal man også skifte kilerems spænder ?
Skal man også skifte kilerems spænder ?
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
Har ikke skiftet min "kileremsspænder"alex b jeppesen skrev:Årgang 04
Skal man også skifte kilerems spænder ?
Hvis den er fra 04 tror jeg den har "svingningsdæmper" indbygget i strammerhjulet, som du aligevel skifter sammen med tandremmen
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
Takker for brugbar Info
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
Det er ikke nødvendigt at skifte strammeren til kileremmen...
Medmindre den er slidt , og det er de altså nogle gange , en ny er ret dyr så man skifter heller ikke bare for at skifte
Der sidder også en strammer til den lille rem til clima compressoren , dn kan også være slidt
Medmindre den er slidt , og det er de altså nogle gange , en ny er ret dyr så man skifter heller ikke bare for at skifte
Der sidder også en strammer til den lille rem til clima compressoren , dn kan også være slidt
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Tandremsskift 3bg avf. Hvad skal skiftes
@norn ok
Sættet som jeg bestiller til at låse diverse hjul med består af 6 dele inklusiv 2 halvmåner som jeg formoder skal holde rem på takthjulene .
Formoder det er det korrekte sæt
Sættet som jeg bestiller til at låse diverse hjul med består af 6 dele inklusiv 2 halvmåner som jeg formoder skal holde rem på takthjulene .
Formoder det er det korrekte sæt
- Vedhæftede filer
-
- image.jpg (77.57 KiB) Vist 202 gange
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.