Forbandede tank problemer

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Forbandede tank problemer

Indlæg af SorenR » 14. jul 2014, 15:05

hummelmose skrev:
SorenR skrev:OKay så....

Tank 1K0 210 060 GB udgået 1/12-2013 or erstattet af 1K0 210 060 HB, det kunne betyde der er et problem - eller at man har fået ny leverandør.
Tak. Det vil jeg forelægge for Skoda. Tanken blev skiftet i sommeren 11, så det er stadig "gammel model".
Hvis du har mod på at bruge lidt håndværktøj, så kunne det måske være spændende at se hvordan enden af (10) ser ud, jeg kan ikke se hvor den ender eller om der skulle sidde mere "den vej ud" men jeg formoder det er en ventil.

(10) og (11) sidder på to udluftningsstudse i toppen af tanken og må være det åbenlyse sted et evt. overtryk kan komme ud. Jeg tænker bare at man ventilerer ikke bare benzindampe ud i det fri, så der må sidde et aktivt kul filter et eller andet sted.
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

hummelmose
Nyt medlem
Indlæg: 250
Tilmeldt: 25. mar 2011, 18:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 17 times

Re: Forbandede tank problemer

Indlæg af hummelmose » 14. jul 2014, 15:07

SorenR skrev:
hummelmose skrev: Hvis du har mod på at bruge lidt håndværktøj, så kunne det måske være spændende at se hvordan enden af (10) ser ud, jeg kan ikke se hvor den ender eller om der skulle sidde mere "den vej ud" men jeg formoder det er en ventil.

(10) og (11) sidder på to udluftningsstudse i toppen af tanken og må være det åbenlyse sted et evt. overtryk kan komme ud. Jeg tænker bare at man ventilerer ikke bare benzindampe ud i det fri, så der må sidde et aktivt kul filter et eller andet sted.
Jeg kan ikke finde ud af at afmontere hjulene :-), så jeg er nok ikke den rigtige til at afmontere tanken. Men jeg tager din tegning med på værkstedet, og så fortæller jeg dem at skoda har skiftet tankleverandør i 13.
Skoda Octavia Style+ Combi 1.5 TSI 2019
Amundsen / LCD Instrumentpanel / Osv...

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Re: Forbandede tank problemer

Indlæg af SorenR » 14. jul 2014, 15:12

hummelmose skrev:
SorenR skrev:
hummelmose skrev: Hvis du har mod på at bruge lidt håndværktøj, så kunne det måske være spændende at se hvordan enden af (10) ser ud, jeg kan ikke se hvor den ender eller om der skulle sidde mere "den vej ud" men jeg formoder det er en ventil.

(10) og (11) sidder på to udluftningsstudse i toppen af tanken og må være det åbenlyse sted et evt. overtryk kan komme ud. Jeg tænker bare at man ventilerer ikke bare benzindampe ud i det fri, så der må sidde et aktivt kul filter et eller andet sted.
Jeg kan ikke finde ud af at afmontere hjulene :-), så jeg er nok ikke den rigtige til at afmontere tanken. Men jeg tager din tegning med på værkstedet, og så fortæller jeg dem at skoda har skiftet tankleverandør i 13.
Hvis de er autoriseret Skoda (VAG)... Så har de allerede tegningen - og programmet den kommer fra - det er officielt VAG "værktøj" = reservedelskatalog ;-)
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

hummelmose
Nyt medlem
Indlæg: 250
Tilmeldt: 25. mar 2011, 18:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 17 times

Re: Forbandede tank problemer

Indlæg af hummelmose » 14. jul 2014, 15:13

SorenR skrev:
hummelmose skrev:
SorenR skrev:
Jeg kan ikke finde ud af at afmontere hjulene :-), så jeg er nok ikke den rigtige til at afmontere tanken. Men jeg tager din tegning med på værkstedet, og så fortæller jeg dem at skoda har skiftet tankleverandør i 13.
Hvis de er autoriseret Skoda (VAG)... Så har de allerede tegningen - og programmet den kommer fra - det er officielt VAG "værktøj" = reservedelskatalog ;-)
Det regnede jeg også med. Men det virker stærkere når jeg kommer med surt ansigt, og viser jeg har undersøgt sagerne, og siger FIX THE GOD DAMN THING...
Skoda Octavia Style+ Combi 1.5 TSI 2019
Amundsen / LCD Instrumentpanel / Osv...

Besvar

Tilbage til "Motor"