Olielampe tænder 1-3 gange ved opstart

Besvar
sortsprit
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30. jan 2014, 11:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Olielampe tænder 1-3 gange ved opstart

Indlæg af sortsprit » 8. aug 2014, 12:45

Som overskriften siger, så tænder min olielampe næsten altid 1-3 gange ved opstart og slukker så helt igen.. Den begynder også at klapre/tikke når man har kørt i 5-10 min.. Det er noget den begyndte med efter jeg har haft den ved mekaniker, som har skiftet olie og oliefilter , efter det, da jeg havde kørt måske 500-1000km startede det.. Havde så tjekket olie og så at der var måske en halv liter for meget på, den var en halv over max. altså det halve af hvad der er imellem minimum og max. Kørte bare videre med det da jeg fik at vide af mekanikeren at det ikke ville gøre noget og har nu kørt ca. 7000 km med det. Nogen som har en ide til om der er noget galt, og evt. hvad ?

Brugeravatar
BCBC
Medlem
Indlæg: 840
Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Olielampe tænder 1-3 gange ved opstart

Indlæg af BCBC » 8. aug 2014, 17:21

Du kunne jo starte med at skrive hvilken bil der er tale om, hvilken motor der ligger i ( motorkode), årgang, km, osv.
Men som udgangspunkt skal man ikke køre rundt med blinkene olielampe, og en motor der tikker og banker. Hvis din mekaniker mener det er fint, så skal du finde en anden. Lad vær med at køre i bilen før problemet er fundet, motoren kan stå helt af, og i værste tilfælde er skaden sket.

sortsprit
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 30. jan 2014, 11:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Olielampe tænder 1-3 gange ved opstart

Indlæg af sortsprit » 8. aug 2014, 21:25

Det er en golf 3 1.9tdi, motorkode AHU - som har kørt 350.000, Den klaprer en smule når en bliver varm hvad kan det være .?

jorgenb
Nyt medlem
Indlæg: 179
Tilmeldt: 5. mar 2011, 18:40
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9760 vrå
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Olielampe tænder 1-3 gange ved opstart

Indlæg af jorgenb » 9. aug 2014, 05:51

kan være din oliepumpe der er ved at være træt eller der er skidt i sien til pumpen
nu er der vel ikke brugt en olie der er tykkere end du plejer

kan du høre hvor fra den tikker
mange vw motor har det med at tikke lidt i ventilerne når de bliver slidt , men mest ved kold motor , det modvirker du ved at bruge et oliefilter med kontraventil i

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Olielampe tænder 1-3 gange ved opstart

Indlæg af magre » 9. aug 2014, 07:41

sortsprit skrev:Som overskriften siger, så tænder min olielampe næsten altid 1-3 gange ved opstart og slukker så helt igen.. Den begynder også at klapre/tikke når man har kørt i 5-10 min.. Det er noget den begyndte med efter jeg har haft den ved mekaniker, som har skiftet olie og oliefilter , efter det, da jeg havde kørt måske 500-1000km startede det.. Havde så tjekket olie og så at der var måske en halv liter for meget på, den var en halv over max. altså det halve af hvad der er imellem minimum og max. Kørte bare videre med det da jeg fik at vide af mekanikeren at det ikke ville gøre noget og har nu kørt ca. 7000 km med det. Nogen som har en ide til om der er noget galt, og evt. hvad ?
Hmm jeg har fået at vide at det ikke er så godt, specielt ikke på en diesel.... Din mekaniker lyder ikke for spids IMHO!
:o
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Besvar

Tilbage til "Motor"