94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken

Besvar
Brugeravatar
Microstorm
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 28. sep 2008, 12:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken

Indlæg af Microstorm » 10. aug 2014, 21:24

Hey

Jeg har sådan en her motor der tændingsbanker under acceleration. Når jeg kigger på rotor og dæksel (som er skiftet for nyligt, BERU) kan jeg se en sort kul-rende over hele kontaktfladen, samt nogle sorte aftegninger i dækslet (ligner støv).
Jeg køre på 95 okt. og med 10/40W delsyn. olie.

Har overvejet om det enden er en Knocksensor eller måske impulssensoren i tændingen, der gør at den ikke justere tændingen. Kan jeg evt måle det ved at tage tændspolen fra og måle på sensorne og se om jeg får en impuls når motoren køre på starteren? Og hvilke ben skal jeg gør det på?

Håber nogen kan hjælpe

Mvh
Vokse op skal vi alle, blive voksen er noget helt andet.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken

Indlæg af norn » 10. aug 2014, 21:29

Kender du motorkoden på den....???
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Microstorm
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 28. sep 2008, 12:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken

Indlæg af Microstorm » 10. aug 2014, 21:41

Jeg mener at jeg fandt frem til at det var en ADY, men der er en del usikkerhed om det da vi prøvede. Men hvor kan jeg evt finde ud af det ud fra stel nr eller lignende på motoren? Typepladen er væk grundet rust, så har kun stelnr fra indregistreringen og så hvad jeg måske kan finde på motoren.

Har også skiftet tændrør til bosch iridium og skiftet tændledningerne og det har den kørt med nogle måneder inden der begynde at tændingsbanke.
Senest rettet af Microstorm 10. aug 2014, 21:52, rettet i alt 1 gang.
Vokse op skal vi alle, blive voksen er noget helt andet.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken

Indlæg af norn » 10. aug 2014, 21:49

Ady kan godt passe...
Hvis du skal indstille tændningen på den skal du bruge en computer med vcds
Der er nogle måleværdier som aflæses med computeren og de tal skal så passe sammen , så er tændningen indstillet korrekt.
Det kan IKKE gøres med tændningspistol

Jeg mener at huske hvis tændningen ikke passer kan motoren ikke gå over 5000omdr.
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Microstorm
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 28. sep 2008, 12:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken

Indlæg af Microstorm » 10. aug 2014, 21:55

Den tager gerne omdrejninger (90km/t i anden gear før omdrejningsbegrænseren slår ind), men den knitre, som en gal fra tændingen. Det er et gammelt ådsel, så har ingen omdrejningstæller og OBD-stikket er gået sig en tur efter en mindre brænd i kabinen. Kan jeg evt montere et OBD stik direkte ved ECU'en? Har stikket nemlig, det virker bare ikke mod ECU'en.

Ved godt man ikke kan stille tænding som på min V8. Efter brænden har den aldrig gået helt godt, men altid været lidt humpene i tomgang, men taget omdrejninger fint.

Beklager hvis det er besværligt.
Senest rettet af Microstorm 10. aug 2014, 21:59, rettet i alt 1 gang.
Vokse op skal vi alle, blive voksen er noget helt andet.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken

Indlæg af norn » 10. aug 2014, 21:56

Microstorm skrev:Den tager gerne omdrejninger, men den knitre og banker som en gal fra tændingen. Det er et gammelt odsel, så har ingen omdrejningstæller og OBD stikket er gået sig en tur efter en brænd i kabinen. Kan jeg evt montere et OBD stik direkte ved ECU'en? Har stikket nemlig, det virker bare ikke mod ECU'en.
Det lyder til at være en rigtig hyggelig bil du har
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
Microstorm
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 28. sep 2008, 12:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken

Indlæg af Microstorm » 10. aug 2014, 22:00

norn skrev:
Microstorm skrev:Den tager gerne omdrejninger, men den knitre og banker som en gal fra tændingen. Det er et gammelt odsel, så har ingen omdrejningstæller og OBD stikket er gået sig en tur efter en brænd i kabinen. Kan jeg evt montere et OBD stik direkte ved ECU'en? Har stikket nemlig, det virker bare ikke mod ECU'en.
Det lyder til at være en rigtig hyggelig bil du har
Det er en helårsbil... så hun bliver lidt forsømt. Og jeg henstille til mit redigeret indlæg tidligere oppe, beklager hvis jeg er til besvær.
Vokse op skal vi alle, blive voksen er noget helt andet.

Besvar

Tilbage til "Motor"