Hey
Jeg har sådan en her motor der tændingsbanker under acceleration. Når jeg kigger på rotor og dæksel (som er skiftet for nyligt, BERU) kan jeg se en sort kul-rende over hele kontaktfladen, samt nogle sorte aftegninger i dækslet (ligner støv).
Jeg køre på 95 okt. og med 10/40W delsyn. olie.
Har overvejet om det enden er en Knocksensor eller måske impulssensoren i tændingen, der gør at den ikke justere tændingen. Kan jeg evt måle det ved at tage tændspolen fra og måle på sensorne og se om jeg får en impuls når motoren køre på starteren? Og hvilke ben skal jeg gør det på?
Håber nogen kan hjælpe
Mvh
94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken
- Microstorm
- Nyt medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 28. sep 2008, 12:15
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken
Kender du motorkoden på den....???
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Microstorm
- Nyt medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 28. sep 2008, 12:15
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken
Jeg mener at jeg fandt frem til at det var en ADY, men der er en del usikkerhed om det da vi prøvede. Men hvor kan jeg evt finde ud af det ud fra stel nr eller lignende på motoren? Typepladen er væk grundet rust, så har kun stelnr fra indregistreringen og så hvad jeg måske kan finde på motoren.
Har også skiftet tændrør til bosch iridium og skiftet tændledningerne og det har den kørt med nogle måneder inden der begynde at tændingsbanke.
Har også skiftet tændrør til bosch iridium og skiftet tændledningerne og det har den kørt med nogle måneder inden der begynde at tændingsbanke.
Senest rettet af Microstorm 10. aug 2014, 21:52, rettet i alt 1 gang.
Vokse op skal vi alle, blive voksen er noget helt andet.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken
Ady kan godt passe...
Hvis du skal indstille tændningen på den skal du bruge en computer med vcds
Der er nogle måleværdier som aflæses med computeren og de tal skal så passe sammen , så er tændningen indstillet korrekt.
Det kan IKKE gøres med tændningspistol
Jeg mener at huske hvis tændningen ikke passer kan motoren ikke gå over 5000omdr.
Hvis du skal indstille tændningen på den skal du bruge en computer med vcds
Der er nogle måleværdier som aflæses med computeren og de tal skal så passe sammen , så er tændningen indstillet korrekt.
Det kan IKKE gøres med tændningspistol
Jeg mener at huske hvis tændningen ikke passer kan motoren ikke gå over 5000omdr.
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Microstorm
- Nyt medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 28. sep 2008, 12:15
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken
Den tager gerne omdrejninger (90km/t i anden gear før omdrejningsbegrænseren slår ind), men den knitre, som en gal fra tændingen. Det er et gammelt ådsel, så har ingen omdrejningstæller og OBD-stikket er gået sig en tur efter en mindre brænd i kabinen. Kan jeg evt montere et OBD stik direkte ved ECU'en? Har stikket nemlig, det virker bare ikke mod ECU'en.
Ved godt man ikke kan stille tænding som på min V8. Efter brænden har den aldrig gået helt godt, men altid været lidt humpene i tomgang, men taget omdrejninger fint.
Beklager hvis det er besværligt.
Ved godt man ikke kan stille tænding som på min V8. Efter brænden har den aldrig gået helt godt, men altid været lidt humpene i tomgang, men taget omdrejninger fint.
Beklager hvis det er besværligt.
Senest rettet af Microstorm 10. aug 2014, 21:59, rettet i alt 1 gang.
Vokse op skal vi alle, blive voksen er noget helt andet.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken
Det lyder til at være en rigtig hyggelig bil du harMicrostorm skrev:Den tager gerne omdrejninger, men den knitre og banker som en gal fra tændingen. Det er et gammelt odsel, så har ingen omdrejningstæller og OBD stikket er gået sig en tur efter en brænd i kabinen. Kan jeg evt montere et OBD stik direkte ved ECU'en? Har stikket nemlig, det virker bare ikke mod ECU'en.
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Microstorm
- Nyt medlem
- Indlæg: 114
- Tilmeldt: 28. sep 2008, 12:15
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 94 vento 2.0 (115hk) tændingsbanken
Det er en helårsbil... så hun bliver lidt forsømt. Og jeg henstille til mit redigeret indlæg tidligere oppe, beklager hvis jeg er til besvær.norn skrev:Det lyder til at være en rigtig hyggelig bil du harMicrostorm skrev:Den tager gerne omdrejninger, men den knitre og banker som en gal fra tændingen. Det er et gammelt odsel, så har ingen omdrejningstæller og OBD stikket er gået sig en tur efter en brænd i kabinen. Kan jeg evt montere et OBD stik direkte ved ECU'en? Har stikket nemlig, det virker bare ikke mod ECU'en.
Vokse op skal vi alle, blive voksen er noget helt andet.