ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Ja - søger ovenstående til sammenligning med min egen.
Jeg har store udsving I ACT funktionen. Nogle dage kan man kun mærke 2-3 ud af 10 gange det bliver aktivt. Andre 9/10... det er snot hamrende irriterende.
Jeg kunne meget godt tænke mig at prøve en tur I en tilsvarende bil - inden jeg laver en reklamation til forhandleren.
Min bil er fra Maj14 og har nu kørt 3.000 km - har henvendt mig til forhandleren efter ca. 1.000 km - fik besked om at køre til mindst 1.500 km...
Jeg har store udsving I ACT funktionen. Nogle dage kan man kun mærke 2-3 ud af 10 gange det bliver aktivt. Andre 9/10... det er snot hamrende irriterende.
Jeg kunne meget godt tænke mig at prøve en tur I en tilsvarende bil - inden jeg laver en reklamation til forhandleren.
Min bil er fra Maj14 og har nu kørt 3.000 km - har henvendt mig til forhandleren efter ca. 1.000 km - fik besked om at køre til mindst 1.500 km...
Senest rettet af Mike H 4. sep 2014, 11:07, rettet i alt 1 gang.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: Søges: Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear - helst Storkø
Ingen der har en bil magen til min?
Håber nogen melder sig
Håber nogen melder sig
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- theone
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2895
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 23:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Søges: Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear - helst Storkø
Er det ikke bare at spørge en forhandler, de står vel i demo de fleste steder.
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: Søges: Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear - helst Storkø
Det vil jeg også gøre -
kunne bare godt tænke mig at få en bil der var kørt helt normalt - og få info fra en alm. bruger - om oplevelserne var de samme.
Er bange for forhandler bare vil sige - de ikke kan se der er noget galt og jeg må leve med det... hvilket jeg ikke kan... bliver skør af at mærke den fornemmelse af en fejl indkobling af gear hver gang ACT bliver aktivt. Det mærkes fuldstændig lige som om at man misser koblingspunktet. Altså enten moment/træk - eller eller mistet moment/motorbremse.
kunne bare godt tænke mig at få en bil der var kørt helt normalt - og få info fra en alm. bruger - om oplevelserne var de samme.
Er bange for forhandler bare vil sige - de ikke kan se der er noget galt og jeg må leve med det... hvilket jeg ikke kan... bliver skør af at mærke den fornemmelse af en fejl indkobling af gear hver gang ACT bliver aktivt. Det mærkes fuldstændig lige som om at man misser koblingspunktet. Altså enten moment/træk - eller eller mistet moment/motorbremse.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: Søges: Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear - helst Storkø
Har nu fået skiftet ACT motorstyring... skal teste senere I dag... håber meget det virker
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: Søges: Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear - helst Storkø
Ja - undskyld jeg opdaterer I min egen tråd... men er blevet kontaktet af andre ACT ejere I PM'er og de oplever fuldstændig samme problemer. Disse brugere har også kontaktet deres forhandler. Brugerne inkl. også DSG gear med samme motor "hak" som ved manuelt gear.
Men efter at have kørt 4 dage med den nye software til ACT kan jeg konstatere at:
1. Der er lidt mindre problemer helt I bunden af omdrejningsskalaen (dvs. ved nedbremsning/motorbremsning mod sving/lyskryds). MEN de små hak er helt klart ikke forsvundet i bunden.
2. Når ACT bliver aktivt ved alm hastighed er der slet ingen forskel fra før til nu.
Så må sige at den nye software slet ikke løser problemet for mig. Desværre. Vil I dag kontakte forhandler igen - og bede om klar besked om de forventer at kunne få systemet til at fungere unden at man mærker det bliver aktivt i over 50% af tilfældene.
Men efter at have kørt 4 dage med den nye software til ACT kan jeg konstatere at:
1. Der er lidt mindre problemer helt I bunden af omdrejningsskalaen (dvs. ved nedbremsning/motorbremsning mod sving/lyskryds). MEN de små hak er helt klart ikke forsvundet i bunden.
2. Når ACT bliver aktivt ved alm hastighed er der slet ingen forskel fra før til nu.
Så må sige at den nye software slet ikke løser problemet for mig. Desværre. Vil I dag kontakte forhandler igen - og bede om klar besked om de forventer at kunne få systemet til at fungere unden at man mærker det bliver aktivt i over 50% af tilfældene.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Var udmeldingen fra start ikke at man altid ville kunne mærker det en smule.
Sådan husker jeg det, så mener ikke i kan forventer at man slet ikke kan mærke det.
Sådan husker jeg det, så mener ikke i kan forventer at man slet ikke kan mærke det.
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Den udmelding har jeg ikke fået. Men er da klar over at man - godt vil kunne mærke det en gang Imellem svagt. Men det er slet ikke det der er tale om her.
Og har testet en demo magen til den jeg har - og der kunne det faktisk slet ikke mærkes.
Motor "hakker" lige I det når ACT skifter fra aktiv til deaktiv og samme retur igen. Det sker ikke hver gang - men et bud vil være 60-70% af gangene. Resten fungerer det helt som det skal. Så der er et eller andet der påvirker funktionen.
Og har testet en demo magen til den jeg har - og der kunne det faktisk slet ikke mærkes.
Motor "hakker" lige I det når ACT skifter fra aktiv til deaktiv og samme retur igen. Det sker ikke hver gang - men et bud vil være 60-70% af gangene. Resten fungerer det helt som det skal. Så der er et eller andet der påvirker funktionen.
Senest rettet af Mike H 4. sep 2014, 11:46, rettet i alt 1 gang.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Ok
Skal ikke opfattes som der ikke kan være problemer, jeg har nok været en af demest kritiske herinde med VAGs fejl generelt.
Skal ikke opfattes som der ikke kan være problemer, jeg har nok været en af demest kritiske herinde med VAGs fejl generelt.
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Helt ok - var det din far der havde en med DSG?AU-R8 skrev:Ok
Skal ikke opfattes som der ikke kan være problemer, jeg har nok været en af demest kritiske herinde med VAGs fejl generelt.
Kunne evt. være sjovt at sammenligne. Jeg har kontakt med en DSG burger I Jylland som har samme symptomer som mig.
Kunne man evt. teste det nemmere på et rullefeldt - her vil det blive meget tydeligt at motorgang ikke er stabil ved skiftet. For svaret fra mekaniker var at man ikke kunne justere systemet.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
På hans kan du kun mærke det meget lidt.Mike H skrev:Helt ok - var det din far der havde en med DSG?AU-R8 skrev:Ok
Skal ikke opfattes som der ikke kan være problemer, jeg har nok været en af demest kritiske herinde med VAGs fejl generelt.
Kunne evt. være sjovt at sammenligne. Jeg har kontakt med en DSG burger I Jylland som har samme symptomer som mig.
Kunne man evt. teste det nemmere på et rullefeldt - her vil det blive meget tydeligt at motorgang ikke er stabil ved skiftet. For svaret fra mekaniker var at man ikke kunne justere systemet.
Intet at tale om som det er nu.
Men det er jo ikke så tit den går på 2 når den lånes, den føles jo ret sløv i det.
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Ok - min bliver aktiv på 2-cylindermode meget ofte. Hver gang motor ikke accelrerer går den ned på 2. Det sker vel 20-25 gange på de 13 km jeg har på jobbet. Bilen skal over ca. 120 km/t før den udelukkende kører 4-cylinder mode, så ved motorvejshastighed er det sjælden aktivt.AU-R8 skrev:På hans kan du kun mærke det meget lidt.
Intet at tale om som det er nu.
Men det er jo ikke så tit den går på 2 når den lånes, den føles jo ret sløv i det.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Jeg følger lige op I min eget tråd.
For 2 dage siden afleverede jeg igen min bil hos VW Glostrup (for 2. gang pga. ACT).
De skulle tjekke op endnu engang på ACT funktionen som jeg stadig har problemer med. Vi havde også en prøvetur - med ikke mindre end 2 personer fra VW Glostrup.
1. Systemet er begyndt slet ikke at koble ind. Det viser sig ved at jeg eksempelvis kører ud af ring3 med 75-80 km/t I 5 gear og deraf ca. 1800-1900 omdr/min. Helt stabil hastighed - men systemet kobler ikke ind. Har dette på video. Hvis jeg giver et lille damp på speeder eller slipper speeder - så kobler ACT ind. Men der er ligesom nogle områder hvor sensor der styrer ACT ikke fungerer. Dette tilfælde blev også vist på prøveturen.
2. Systemet er indkoblet (kører på 2 cylindre) imellem gearskift - og også nogle gange ved start acceleration I nyt gear. Har desværre ikke denne del på film - men det skete tydeligt også på vores lille prøvetur. Det giver en rigtig irritable/urolig motorgang når motor går på 2 cylindre ved omdrejninger under 14-1500 omdrejninger.
3. Hårde indkoblinger ACT. Eksempel kan være motorbremse mod vejbump
i 3 gear. Når man så starter acceleration efter bumpet - stadig i 3. gear - så kommer der et temlig kraftigt hop fra motoren når motor igen går op på 4 cylindre. Desværre var de vejbump der var tættest på VW Glostrup for høje og hastighed/omdrejninger blev for lave til at bevise dette. ACT koblede helt fra som følge at bilen kom under 1600 omdr - og når man skiftede gear ned fra 3 til 2. Så kommer der ikke det samme hak fra motoren som når man starter en acceleration i 3 (samme) gear.
Har så lige - efter de har haft bilen i 2 dage - fået et opkald. VW Glostrup kan ikke hjælpe yderligere med ACT afhjælpning. De mener motoren kører efter foreskriften med ACT. De kunne godt nikke genkendende til de fejl jeg mener der er - men de kan ikke hjælpe. Jeg bad om svaret på skrift (har kørt det skriftligt de sidste par måneder).
Jeg bad dem undersøge muligheden for frakobling af ACT og refusion at de 8.000 kr. jeg betalte for systemet. Det havde de ikke tjekket op på - selv om jeg tidligere skriftlig havde forspurgt på om det kunne kobles fra.
Men står ihvert fald klar til at gå til FDM med sagen (hvis det ikke kan kobles fra) - hvis jeg kan få filmet indkoblingen af ACT mellem gearskift har jeg documentation på 2 af fejlene. Det sidste med "vejbump" altså hårde indkoblinger - er ret nemt at mærke.
Så nu må vi se om jeg (FDM) kommer til at køre en sag for mig - sidst jeg talte med dem - ville de meget gerne teste systemet i funktionen - for derefter at hjælpe mig (såfremt fejl kunne påvises).
Hov - og JASE-DK herindefra foreslog at de prøvede at skifte de fire ACT aktuatorer - jeg nævnte det for værkstedet efter prøvekørslen. Det har VW Glostrup så åbenbart ikke ønsket at gøre.
For 2 dage siden afleverede jeg igen min bil hos VW Glostrup (for 2. gang pga. ACT).
De skulle tjekke op endnu engang på ACT funktionen som jeg stadig har problemer med. Vi havde også en prøvetur - med ikke mindre end 2 personer fra VW Glostrup.
1. Systemet er begyndt slet ikke at koble ind. Det viser sig ved at jeg eksempelvis kører ud af ring3 med 75-80 km/t I 5 gear og deraf ca. 1800-1900 omdr/min. Helt stabil hastighed - men systemet kobler ikke ind. Har dette på video. Hvis jeg giver et lille damp på speeder eller slipper speeder - så kobler ACT ind. Men der er ligesom nogle områder hvor sensor der styrer ACT ikke fungerer. Dette tilfælde blev også vist på prøveturen.
2. Systemet er indkoblet (kører på 2 cylindre) imellem gearskift - og også nogle gange ved start acceleration I nyt gear. Har desværre ikke denne del på film - men det skete tydeligt også på vores lille prøvetur. Det giver en rigtig irritable/urolig motorgang når motor går på 2 cylindre ved omdrejninger under 14-1500 omdrejninger.
3. Hårde indkoblinger ACT. Eksempel kan være motorbremse mod vejbump
i 3 gear. Når man så starter acceleration efter bumpet - stadig i 3. gear - så kommer der et temlig kraftigt hop fra motoren når motor igen går op på 4 cylindre. Desværre var de vejbump der var tættest på VW Glostrup for høje og hastighed/omdrejninger blev for lave til at bevise dette. ACT koblede helt fra som følge at bilen kom under 1600 omdr - og når man skiftede gear ned fra 3 til 2. Så kommer der ikke det samme hak fra motoren som når man starter en acceleration i 3 (samme) gear.
Har så lige - efter de har haft bilen i 2 dage - fået et opkald. VW Glostrup kan ikke hjælpe yderligere med ACT afhjælpning. De mener motoren kører efter foreskriften med ACT. De kunne godt nikke genkendende til de fejl jeg mener der er - men de kan ikke hjælpe. Jeg bad om svaret på skrift (har kørt det skriftligt de sidste par måneder).
Jeg bad dem undersøge muligheden for frakobling af ACT og refusion at de 8.000 kr. jeg betalte for systemet. Det havde de ikke tjekket op på - selv om jeg tidligere skriftlig havde forspurgt på om det kunne kobles fra.
Men står ihvert fald klar til at gå til FDM med sagen (hvis det ikke kan kobles fra) - hvis jeg kan få filmet indkoblingen af ACT mellem gearskift har jeg documentation på 2 af fejlene. Det sidste med "vejbump" altså hårde indkoblinger - er ret nemt at mærke.
Så nu må vi se om jeg (FDM) kommer til at køre en sag for mig - sidst jeg talte med dem - ville de meget gerne teste systemet i funktionen - for derefter at hjælpe mig (såfremt fejl kunne påvises).
Hov - og JASE-DK herindefra foreslog at de prøvede at skifte de fire ACT aktuatorer - jeg nævnte det for værkstedet efter prøvekørslen. Det har VW Glostrup så åbenbart ikke ønsket at gøre.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Noget nyt i sagen ) ?
Går selv og kigger på Leon FR ACT DSG. Men overvejer slet ikke, hvis der skal være problemer.
Går selv og kigger på Leon FR ACT DSG. Men overvejer slet ikke, hvis der skal være problemer.
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Det er sjovt så stor forskel der er på oplevelsen af et system fra bil til bil når det jo burde være identisk..
I min G7 mærkede jeg det, og det kunne være lidt irriterende ved bestemte hastigheder. I Passaten mærker jeg det overhovedet ikke, som i at jeg aldrig ville vide at den havde ACT hvis ikke det stod i modelbetegnelsen.
I min G7 mærkede jeg det, og det kunne være lidt irriterende ved bestemte hastigheder. I Passaten mærker jeg det overhovedet ikke, som i at jeg aldrig ville vide at den havde ACT hvis ikke det stod i modelbetegnelsen.
2023 Polestar 2 LRSM Plus
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
farouche skrev:Det er sjovt så stor forskel der er på oplevelsen af et system fra bil til bil når det jo burde være identisk..
I min G7 mærkede jeg det, og det kunne være lidt irriterende ved bestemte hastigheder. I Passaten mærker jeg det overhovedet ikke, som i at jeg aldrig ville vide at den havde ACT hvis ikke det stod i modelbetegnelsen.
jeg har selv lige været ude og prøve Leonen her i dag, og kunne ikke mærke noget, måske jeg er ufølsom?
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Mærker intet til det 99% af tiden - og den sidste procent er kun hvis man er opmærksom på det, samtidigt med at bilen kører med højere omdrejninger end ellers (Sport). Superb med DSG.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Jeg tror Mike blev så træt af bilen at han proppede den ned i halsen på VW igen, men jeg kan huske forkert.Snazzy skrev:Noget nyt i sagen ) ?
Går selv og kigger på Leon FR ACT DSG. Men overvejer slet ikke, hvis der skal være problemer.
Venlig hilse Bo
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
...og efterfølgende solgte de den til en kunde, som ikke kunne mærke noget som helst, hvis jeg husker korrekt.
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Dejligt for den person, men irrelevant kommentar i denne kontekst.GaSelle skrev:...og efterfølgende solgte de den til en kunde, som ikke kunne mærke noget som helst, hvis jeg husker korrekt.
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Overhovedet ikke.qasq skrev:Dejligt for den person, men irrelevant kommentar i denne kontekst.GaSelle skrev:...og efterfølgende solgte de den til en kunde, som ikke kunne mærke noget som helst, hvis jeg husker korrekt.
Det var egentlig for at fortælle, at det er 100% individuelt hvordan folk oplever det her. Trådstarter synes det var et problem, efterfølgende ejer synes ikke det var et problem.
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Hvad jeg lige har skimmet, ser det ud til at der har været ret fin dokumentation for at systemet ikke har virket efter hensigten?GaSelle skrev:Overhovedet ikke.qasq skrev:Dejligt for den person, men irrelevant kommentar i denne kontekst.GaSelle skrev:...og efterfølgende solgte de den til en kunde, som ikke kunne mærke noget som helst, hvis jeg husker korrekt.
Det var egentlig for at fortælle, at det er 100% individuelt hvordan folk oplever det her. Trådstarter synes det var et problem, efterfølgende ejer synes ikke det var et problem.
At efterfølgende ejer ikke har opdaget dette ændre jo ikke på om det virker eller ej.
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Jeg har ikke læst op på det siden "tråden var ny". Systemet virkede - men bilen rystede. Og mit påstulat er så, at det er individuelt hvad man ser som normale rystelser i en bil
- Mike H
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2410
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 161 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Prøv den - hvis du er tilfreds - så køb den.
Min ACT gik kortere literen end min 150 hk version (uden ACT) i dag. Så du skal ikke gøre det for at køre økonomisk.
Jeg følte ikke det var 1-2% af gearskiftene jeg kunne mærke - nærmere 10-20%.
Jeg prøvede også en demo bil før købet - den kunne jeg heller ikke mærke noget i... så jeg ser det som forskelligt fra bil til bil.
Forhandleren siger han både havde folk ude at køre i den efter de købte den retur og den nye køber intet problem har med den. Fint nok - jeg har SMC's teknikkers ord for han godt kunne mærke det. Men de kunne/ville intet stille op. Det var bare sådan den virker. Så ville de hellere tage bilen retur.
Og husk nu at forhandleren selvfølgelig ikke siger at der er et problem med produktet - hvilket jeg selvfølgelig ikke fortænker dem i .
Jeg er glad for den nye Golf jeg har - selvfølgelig uden ACT.
Min ACT gik kortere literen end min 150 hk version (uden ACT) i dag. Så du skal ikke gøre det for at køre økonomisk.
Jeg følte ikke det var 1-2% af gearskiftene jeg kunne mærke - nærmere 10-20%.
Jeg prøvede også en demo bil før købet - den kunne jeg heller ikke mærke noget i... så jeg ser det som forskelligt fra bil til bil.
Forhandleren siger han både havde folk ude at køre i den efter de købte den retur og den nye køber intet problem har med den. Fint nok - jeg har SMC's teknikkers ord for han godt kunne mærke det. Men de kunne/ville intet stille op. Det var bare sådan den virker. Så ville de hellere tage bilen retur.
Og husk nu at forhandleren selvfølgelig ikke siger at der er et problem med produktet - hvilket jeg selvfølgelig ikke fortænker dem i .
Jeg er glad for den nye Golf jeg har - selvfølgelig uden ACT.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Det er forskelligt fra bil til bil.
En bekendts Polo GT er komplet ulidelig med støj og brummen, men flere af de større biler jeg har prøvet, Superb og Passat, har jeg nærmest ikke kunne mærke det.
Jeg ville personligt gå uden om hvis muligt.
En bekendts Polo GT er komplet ulidelig med støj og brummen, men flere af de større biler jeg har prøvet, Superb og Passat, har jeg nærmest ikke kunne mærke det.
Jeg ville personligt gå uden om hvis muligt.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 368 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
I min Polo BlueGT kan jeg mærke skiftet fra 4 til 2 cylindre en sjælden gang imellem, måske 1% af skiftene.
De 99% af gangene er skiftet umærkeligt og man kan kun registrere det ved at der er en anelse flere vibrationer. Men ikke i et omfang jeg vil betegne som generende.
De få gange skiftet kan mærkes, er det typisk i de lavere gear ved bykørsel. Derfor har jeg overvejet at få deaktiveret ACT på et tidspunkt. Men det bliver nok kun i de 5 laveste gear, da jeg ikke synes det er generende i 6. og 7. gear.
De 99% af gangene er skiftet umærkeligt og man kan kun registrere det ved at der er en anelse flere vibrationer. Men ikke i et omfang jeg vil betegne som generende.
De få gange skiftet kan mærkes, er det typisk i de lavere gear ved bykørsel. Derfor har jeg overvejet at få deaktiveret ACT på et tidspunkt. Men det bliver nok kun i de 5 laveste gear, da jeg ikke synes det er generende i 6. og 7. gear.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Det lyder ærlig talt som om i synes Mike er overfølsom, og han ikke har hans ret til at stille spørgsmålstegn til bilen han har købt.
Hvorfor spamme tråden med sarkastiske kommentare?
Til Mike: Tog de bilen tilbage? Og hvis, hvilken kompensation havde det for dig, hvis du har måtte undværre bilen?
Hvorfor spamme tråden med sarkastiske kommentare?
Til Mike: Tog de bilen tilbage? Og hvis, hvilken kompensation havde det for dig, hvis du har måtte undværre bilen?
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Hvis det er mig, du hentyder til, så er der ingen sarkasme. Det var blot for at fortælle, at folk oplever ting forskelligt - og der er forskel på bilerne også. Så man kan ikke kalde det et generelt problem.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: ACT problemer - Golf 7 1.4 TSI med ACT manuel gear
Jeg læser en del fora fra fx England og Tyskland om VAG-biler. Potentielle købere spørger ofte om der er problemer med ACT/CoD. Langt, langt de fleste er meget positive og oplever ikke problemer overhovedet. Rent faktisk er det svært at finde eksempler på det modsatte.