Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Hej
Den termostat der linkes til i denne tråd:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=77046
Hej
Er det noget man kan komme til oppe fra eller skal man under bilen?
Min er en pasat variant CFFB. Den kommer op på 90 grader efter nogen tid. Men ved 80km/t begynder temp at falde.
På motorvej er der ingen problem.
P.s. Har Passaten tilskudsvarmer som standard eller er det ekstraudstyr.
synes nemlig den er lidt langsom om at komme op i temperatur.
Dette er en genpost da jeg ikke syntes at overskriften i den anden tråd er passende.
Venlig hilsen Bo
Den termostat der linkes til i denne tråd:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=77046
Hej
Er det noget man kan komme til oppe fra eller skal man under bilen?
Min er en pasat variant CFFB. Den kommer op på 90 grader efter nogen tid. Men ved 80km/t begynder temp at falde.
På motorvej er der ingen problem.
P.s. Har Passaten tilskudsvarmer som standard eller er det ekstraudstyr.
synes nemlig den er lidt langsom om at komme op i temperatur.
Dette er en genpost da jeg ikke syntes at overskriften i den anden tråd er passende.
Venlig hilsen Bo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Hej
Er der slet ikke nogen der har et bud på hvordan man kommer til omtalte termostat.
Eventuelt en tegning.
Venlig hilsen Bo
Er der slet ikke nogen der har et bud på hvordan man kommer til omtalte termostat.
Eventuelt en tegning.
Venlig hilsen Bo
- Kimovitzh
- Nyt medlem
- Indlæg: 460
- Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Min Audi er en cffb og jeg har værksteds manualer ... Kigger lige.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM
Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT
Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..
Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT
Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..
- Kimovitzh
- Nyt medlem
- Indlæg: 460
- Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM
Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT
Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..
Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT
Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Hej
Hmm, det var ikke lige den sensor.
Det er noget med et grenrør, en si og en termostat...
Har du også en beskrivelse af den?
Venlig hilsen Bo
Hmm, det var ikke lige den sensor.
Det er noget med et grenrør, en si og en termostat...
Har du også en beskrivelse af den?
Venlig hilsen Bo
- Kimovitzh
- Nyt medlem
- Indlæg: 460
- Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Det ser ud til at 4/2-way valve sidder på motorblokken på bagsiden af "generatoren". det skulle være den.
- Vedhæftede filer
-
- Unknown.jpeg (5.33 KiB) Vist 413 gange
-
- Skærmbillede 2014-08-30 kl. 09.34.15.png (84.74 KiB) Vist 413 gange
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM
Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT
Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..
Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT
Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Hej
Jeg synes ikke helt den ligner den fra tråden.
Burde de ikke være ens på alle 2.0tdi med dsg?
Jeg synes ikke helt den ligner den fra tråden.
Burde de ikke være ens på alle 2.0tdi med dsg?
- Kimovitzh
- Nyt medlem
- Indlæg: 460
- Tilmeldt: 26. jul 2010, 10:57
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Bopjensen skrev:Hej
Jeg synes ikke helt den ligner den fra tråden.
Burde de ikke være ens på alle 2.0tdi med dsg?
Jo hvis motorkoden er den samme.
Audi S6 5.2 V10 Chippet af JHM
Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT
Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..
Audi Cabriolet 2.3E 1991 SOLGT
Audi A3 Ambiente 2.0 TDI S-Tronic 2011 - Landberg kode - EGR OFF & DPF OFF SOLGT
VW Polo 6R BlueMotion (Highline Facelift) SOLGT
Kan udlæse fejlkoder og nulstille dem - Lokalitet Amager..
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Ok, tak for indsatsen.
Jeg må hellere lade forhandleren rode med det, da jeg lige har købt den.
Et andet spørgsmål:
Sådan en CFFB motor, har den ikke tilskudsvarmer = burde blive ret hurtig varm?
Venlig hilsen Bo
Jeg må hellere lade forhandleren rode med det, da jeg lige har købt den.
Et andet spørgsmål:
Sådan en CFFB motor, har den ikke tilskudsvarmer = burde blive ret hurtig varm?
Venlig hilsen Bo
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Du har VCDS, så du er den nærmeste til at besvare det spørgsmål.Bopjensen skrev:Et andet spørgsmål:
Sådan en CFFB motor, har den ikke tilskudsvarmer = burde blive ret hurtig varm?
Venlig hilsen Bo
Jeg kender svaret, men du må selv arbejde lidt for det
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Hej
Jeg har tjekket. Jeg kan ikke finde noget, men var lidt i tvivl om den først optrådte som en egentlig styreenhed hvis den blev "opgraderet" til parkeringsvarmer.
Venlig hilsen Bo
Jeg har tjekket. Jeg kan ikke finde noget, men var lidt i tvivl om den først optrådte som en egentlig styreenhed hvis den blev "opgraderet" til parkeringsvarmer.
Venlig hilsen Bo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Passat 2.0TDI CFFB, olietermostat defekt?
Hej
Nu vil jeg lige opdatere..
Jeg er ikke 100% på hvad den termostat laver men følgende skete da jeg skiftede den.
Før skift:
Bilen var pænt lang tid om at blive varm og olie og vandtemperatur fulgtes stort set ad. Ved en cruise fart på 80-90km/t kunne vand temperaturen begynde at falde mod 70 grader, ved en udendørs temperatur på 14-17 grader.
Efter skift:
Bilen bliver meget hurtig 90 grader i vandet, mens olien kun er omkring de 60. Uanset kørselsmønster forbliver vandtemperaturen på 90 mens olien ligger i intervalet 88 - 103 Grader.
Termostaten sidder under luftfilterkassen og kan kun købes som et sæt med grenrør, termostat, slanger og klips til ca. 1000Kr plus moms.
Min mekaniker kom til at knække en plast studs på motoren i forbindelse med udskiftningen, så der skal man åbenbart være lidt obs.
VW mente i første omgang at min bil slet ikke var udstyret med denne termostat, men da jeg insisterede på at den måtte være der, var der en ganske løsningsorienteret mekaniker fra VW i Randers der sagde " Vi kan da bare lige afmontere luftfilterkassen og se om den sidder der" Og ganske rigtig der var den!
Flere af den slags mekanikere hos VW tak!!
Venlig hilsen Bo
Nu vil jeg lige opdatere..
Jeg er ikke 100% på hvad den termostat laver men følgende skete da jeg skiftede den.
Før skift:
Bilen var pænt lang tid om at blive varm og olie og vandtemperatur fulgtes stort set ad. Ved en cruise fart på 80-90km/t kunne vand temperaturen begynde at falde mod 70 grader, ved en udendørs temperatur på 14-17 grader.
Efter skift:
Bilen bliver meget hurtig 90 grader i vandet, mens olien kun er omkring de 60. Uanset kørselsmønster forbliver vandtemperaturen på 90 mens olien ligger i intervalet 88 - 103 Grader.
Termostaten sidder under luftfilterkassen og kan kun købes som et sæt med grenrør, termostat, slanger og klips til ca. 1000Kr plus moms.
Min mekaniker kom til at knække en plast studs på motoren i forbindelse med udskiftningen, så der skal man åbenbart være lidt obs.
VW mente i første omgang at min bil slet ikke var udstyret med denne termostat, men da jeg insisterede på at den måtte være der, var der en ganske løsningsorienteret mekaniker fra VW i Randers der sagde " Vi kan da bare lige afmontere luftfilterkassen og se om den sidder der" Og ganske rigtig der var den!
Flere af den slags mekanikere hos VW tak!!
Venlig hilsen Bo