Rep af "blyant" og balance modul

Anders Tage Jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. aug 2015, 12:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rep Af "blyant" Og Balance Modul

Indlæg af Anders Tage Jensen » 18. aug 2015, 11:10

Jeg vil da gerne uddybe mit indlæg, for der er åbenbart stor interesse!
Her i sommerferien kørte min kones, passat 2007 med ballanceaksel, i rødt, hun er opdraget tiul ,at stoppe lige med det samme der opstår røde lamper og signaler. Så motoren er stadig ok, og det skal i alle sikre jer inden.

Jeg fik at vide ved vag at et ballancemodul koster ca. 10.000 kr hos vag, og at det var det eneste der var muligt.
Til info så koster det "kun"8.500 kr i tyskland.

Det jeg gør følgende er:
skiller ballancemodulet ad, tar den ene ballanceaksel ud , den der har dårlig 6 kant i enden og som trækker oliepumpen.
(dont do this at home!!)
borer så et præcisionshul i ballanceakslen der er 5 mm dybere en det meget dårligt lavede originale.
Gnister så en prop, med præcisions diameter og ny 6 kant indeni. Krymper så de to dele sammen og det holder...

Alt i alt 2000 kr. Når i sender ballancemodulet eller bare akslen ned til mig. Eller kom så laver vi det sammen på min lift. Der kan forekomme en uges ventetid. Prisen er excl. Forsendelse og evt. Ekstra arbejde ved nedtagning af bundkar og plastdele, olie, filtre etc.
Det nemmeste er at du sender ballancemodulet til mig, og selv monterer det igen. Men det skal gøres rigtigt, ellers går det galt.

Latebay1976
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. feb 2017, 22:28
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rep Af "blyant" Og Balance Modul

Indlæg af Latebay1976 » 26. feb 2017, 19:43

Hej laver du stadig rep af balanceaksel

Besvar

Tilbage til "Motor"