Ujævn motorgang på Passat 1,8T fra 2003

Besvar
tosa
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. jul 2012, 12:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ujævn motorgang på Passat 1,8T fra 2003

Indlæg af tosa » 6. okt 2014, 12:15

Hej,

Jeg har et problem med min bil, som jeg håber i kan hjælpe mig med at belyse.

Når jeg starter min bil fra kold, kører den meget ujævnt (hakker i accelerationen), og har gjort det i noget tid. Dette tager ca. 10-20 sekunder, hvorefter den kører mere jævnt.
Men nu har jeg igen fået et problem, som ligner ét jeg har haft tidligere.
Selv efter den er blevet varm, kører den ujævnt nogle gange. Og ved ca. 120 km/t (når jeg accelererer), hakker accelerationen igen, og motorlampen begynder at blinke, men stopper så igen efter nogle sekunder. Sidst jeg oplevede dette gjorde den det med motorlampen i et par dage, hvorefter motorlampen konstant lyste, og ujævnhederne i kørslen var meget mere konstante, end til at begynde med.

Lige nu er jeg på det første stadie, hvor bilen faktisk kører rimeligt jævnt efter de første 10-20 sekunder med tænding. Den hakker en gang imellem, ved hårde accelerationer, men ellers ikke. Jeg har kun været over 120 km/t én gang siden det begyndte fredag nat, så jeg har ikke oplevet den blinkende motorlampe mere end én gang.

Jeg fik bilen OBD tunet for et par år siden, og tænker at dette problem kan have noget med indsprøjtningen at gøre, og umiddelbart tænker jeg, at hvis jeg får chippen sat tilbage til fabriksindstillingerne kan det løse problemet.
Men sidst jeg havde problemet, klarede min mekaniker problemet - jeg kan bare ikke huske hvad han gjorde ved bilen. Jeg mener han skiftede luftfilter.

Er der nogen der ved hvad disse problemer kan skyldes?

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ujævn motorgang på Passat 1,8T fra 2003

Indlæg af Swobber » 6. okt 2014, 17:35

Start med at få udlæst fejl i motorstyringen.

Et bud kunne være en defekt tændspole.
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

tosa
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. jul 2012, 12:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ujævn motorgang på Passat 1,8T fra 2003

Indlæg af tosa » 8. okt 2014, 08:32

OK, jeg tager den forbi min mekaniker senere på ugen. Han kan få udlæst fejlene.

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ujævn motorgang på Passat 1,8T fra 2003

Indlæg af Josl » 8. okt 2014, 10:21

Det kunne også være en venlig VAGcars bruger ville hjælpe :)
http://www.vagcars.dk/phpbb/vcds.php

Der kan du se om nogen tæt på dig har VCDS og så sende dem en pb om de gad hjælpe :)
"Hvor blev min signatur af?"

tosa
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26. jul 2012, 12:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ujævn motorgang på Passat 1,8T fra 2003

Indlæg af tosa » 11. okt 2014, 14:49

Tak for hjælpen.

Det viste sig at være en fejltænding på den ene cylinder. Der var fugt dernede, og efter det blev klaret, kører bilen rimeligt normalt igen. Der er stadig problemer når den er helt kold i de første 10-20 sekunder. Men derefter kører den fint igen.

Besvar

Tilbage til "Motor"