Underlig Lyd Ved Igangsætning

Besvar
carsej
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. okt 2014, 20:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Underlig Lyd Ved Igangsætning

Indlæg af carsej » 11. okt 2014, 20:54

Hej, jeg er ny her på siden, men håber på at der sidder nogen der kan hjælpe mig med et problem som jeg ikke kan finde løsningen på.
Jeg har netop købt mig en vw golf 1,4 tsi gt sport 170 hk fra 2008, og har haft nogle problemer med den, bl.a.ujævn motorgang som blev udbedret på garantien. Men den har fra start haft det samme problem, når jeg sætter igang stille og roligt kommer der sådan en drrrr lyd, jeg kan bedst betegne lyden som et hårdt stykke pap imod egerne på et cykelhjul i omdrejninger, som man legede med da jeg var dreng. Bilen har været på værksted med dette problem også, men de mener ikke at den fejler noget. Jeg mener bestemt ikke at den skal sige sådan, og har en mistanke til motorophæng eller svinghjul eller måske en trækaksel. Den har ikke denne lyd i tomgang.
Håber virkelig at nogen kan hjælpe.

carsej
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. okt 2014, 20:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Underlig Lyd Ved Igangsætning

Indlæg af carsej » 11. okt 2014, 21:04

Glemte lige at sige at der hvor problemet høres tydeligst, er når jeg holder på en bakke og skal sætte igang.

dsdsdk
Nyt medlem
Indlæg: 244
Tilmeldt: 4. dec 2013, 01:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Underlig Lyd Ved Igangsætning

Indlæg af dsdsdk » 11. okt 2014, 23:09

Har selv en Golf 5 1.4 tsi 140 6g. Jeg synes også min har en drrrr lyden ved igangsætning, vil dog ikke helt sige det er som pap mod eger, men mere en knurrende lyd. Den kommer i det kobling slippes og skal til at bide helt. Lyden har ikke ændret sig i den 15000km jeg har haft bilen. Jeg mistænker det er dobbeltmassesvinghjulet som laver den lyd og at det blot er en almindelig karakteristika.

Jeg synes den kan undgås ved at give motoren flere omdrejninger når kobling slippes. Plejer at slippe kobling ved 1300rpm og her knurrer den lidt, ved indkobling på 2000rpm synes jeg ikke den knurrer.

https://www.youtube.com/watch?v=DbvP5EvpUbA

carsej
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. okt 2014, 20:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Underlig Lyd Ved Igangsætning

Indlæg af carsej » 12. okt 2014, 17:26

Hej igen og tak for hurtig respons. Det kan da godt være at den bare skal sige sådan. Jeg synes bare at det er lige som om der er noget der gir sig eller noget der rykker sig når man kobler til, kan til tider også fornemme det i koblingspedalen. Men det er et eller andet der kører på omdrejningerne :?

dsdsdk
Nyt medlem
Indlæg: 244
Tilmeldt: 4. dec 2013, 01:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Underlig Lyd Ved Igangsætning

Indlæg af dsdsdk » 12. okt 2014, 17:51

det er måske ikke det samme vi hører så.. jeg føler ikke noget rykke sig og ikke noget i koblingspedal.

Besvar

Tilbage til "Motor"