Bagbremser.

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
1pss
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2014, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bagbremser.

Indlæg af 1pss » 15. feb 2019, 11:41

Hej
På min 2013 Passat oplever jeg at det ikke er muligt at holde bremsefladen bag rustfri ved alm. brug. Jeg satte nye (coatede) skiver på i foråret ´18 og en måneds tid efter med en uges stilstand, og deraf lidt overfladerust på bremsefladerne, har der siden været et lag rust som ikke har kunnet slides af selv med lidt frisk kørsel. Min teori er at bilen ikke bremser nok på bagbremserne, og ser ikke umiddelbart nogen mekanisk br.reg. som i gamle dage. (de udskiftede/gamle skiver var ok-blanke. Og forsøg med at "rense" skiverne med brug af nødbremsen dur ikke- går på forbremserne.)Bilen har halvelektrisk undervogn C- N - S.
Nogen herinde der ved hvordan der bremsereguleres, f.eks. i.f.t. belastning?- eller andre gode idéer?

Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Re: Bagbremser.

Indlæg af Gogi » 15. feb 2019, 12:46

Har du prøvet at bakke med god hastighed og så klodse bremserne i? Selvfølgelig et sted hvor der er god plads. Så tænker jeg at den største bremsekraft må ligge på baghulene. Bare et tankeeksperiment :-)


kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Bagbremser.

Indlæg af kGlerup » 15. feb 2019, 12:56

Gogi skrev:Har du prøvet at bakke med god hastighed og så klodse bremserne i? Selvfølgelig et sted hvor der er god plads. Så tænker jeg at den største bremsekraft må ligge på baghulene. Bare et tankeeksperiment :-)
Det ændrer ikke på fordelingen af bremsekraft, den vil stadig bremse mest på forhjulene.

Gogi
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. sep 2016, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 23 times

Re: Bagbremser.

Indlæg af Gogi » 15. feb 2019, 13:20

kGlerup skrev:
Gogi skrev:Har du prøvet at bakke med god hastighed og så klodse bremserne i? Selvfølgelig et sted hvor der er god plads. Så tænker jeg at den største bremsekraft må ligge på baghulene. Bare et tankeeksperiment :-)
Det ændrer ikke på fordelingen af bremsekraft, den vil stadig bremse mest på forhjulene.
Arh okay. Troede faktisk det justerede sig således at biler bremsede mest på de forreste hjul i kørselsretningen. Så blev man lidt klogere Billede

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Bagbremser.

Indlæg af kGlerup » 15. feb 2019, 22:58

Gogi skrev:
kGlerup skrev:
Gogi skrev:Har du prøvet at bakke med god hastighed og så klodse bremserne i? Selvfølgelig et sted hvor der er god plads. Så tænker jeg at den største bremsekraft må ligge på baghulene. Bare et tankeeksperiment :-)
Det ændrer ikke på fordelingen af bremsekraft, den vil stadig bremse mest på forhjulene.
Arh okay. Troede faktisk det justerede sig således at biler bremsede mest på de forreste hjul i kørselsretningen. Så blev man lidt klogere Billede
Nope.. Det er en statisk fordeling, normalt med en regulering i forhold til belastning på bagakslen. Men kørselsretningen har ikke noget at sige.
Hvis man har en gammeldags manuel håndbremse er den god til at holde bagbremserne i form. Med elektronisk parkeringsbremse.. pas..

Besvar

Tilbage til "Undervogn"