Sænkning af BlueGT 6c

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af LeVelsBech » 12. nov 2014, 21:49

Hej.

Jeg modtager forhåbenligt snart min nye Polo.

Den skal sænkes ud over de 15mm ab. fabrik.
Min tanke er sådan en 35-40mm yderligere.

Hvad er godt, og hvad skal den slags koste?

Tænker selv noget Eibach (har jeg på min G6), men forhandler siger
at den så står højere bag til (ved fjedre)

Har tilbud på bilen leveret på andre fjedre til 5k inkl. sporing.
Det er vel ikke helt ved siden af?

Hilsen Lars

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af peter_dk25 » 13. nov 2014, 08:47

Jeg har H&R fjedre på min Blue GT: -25/-40. Stadig god komfort.
Dit pristilbud virker fair nok.

Det ser sådan ud med 17" fælge:
Vedhæftede filer
H&R sænkning.jpg
H&R sænkning.jpg (164.5 KiB) Vist 5773 gange

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af LeVelsBech » 13. nov 2014, 16:03

peter_dk25 skrev:Jeg har H&R fjedre på min Blue GT: -25/-40. Stadig god komfort.
Dit pristilbud virker fair nok.
Hej Peter.

Super - det ser jo fint fint ud, lige hvad jeg manglede :D

Hilsen Lars

Lindbjerg
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2. okt 2013, 08:02
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af Lindbjerg » 25. dec 2014, 12:59

Jeg har H&R 25/40 på min 6R 1,6 TDI og de fjedre er stenhårde og der er nul komfort.
Jeg bliver nødt til at finde på noget andet til foråret :(

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af mart!n » 25. dec 2014, 14:23

Her er min BlueGT sænket med Eibach Pro-Street S gevind

På std hjul:
Billede

På BBS'er:
Billede

Viser begge to da der er lidt forskel på hjulene da BBS'ernesidder længere ude, er ½" breddere og lidt mindre dæk end std.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af Morten16v » 25. dec 2014, 15:00

Havde H&R 30/55 fjedre på min Polo, og det er efter min mening det eneste rigtige hvis det ikke skal være gevind :)

Hvis du tager mindre end 55mm bag så vil den blive høj bag i. Med 55 så kommer den til at stå lige :)

http://www.bilgalleri.dk/galleri/235288-vw_polo_6r_line


Billede
Porsche Tekniker.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af GranTurismo » 25. dec 2014, 16:48

Husk på at man selvfølgelig også ændrer på bilens køreegenskaber, når man ændrer på undervognen.

Det ser selvfølgelig godt ud at bilen står lige lavt for og bag, men VW'S ingeniører har formodentligt haft deres begrundelser for at sætte bilen sådan op...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af mart!n » 25. dec 2014, 17:04

GranTurismo skrev:Husk på at man selvfølgelig også ændrer på bilens køreegenskaber, når man ændrer på undervognen.

Det ser selvfølgelig godt ud at bilen står lige lavt for og bag, men VW'S ingeniører har formodentligt haft deres begrundelser for at sætte bilen sådan op...
Ja... At du ikke sagsøger dem for at du rammer noget med den når du kører på en knoldet landevej...
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af GranTurismo » 25. dec 2014, 17:23

mart!n skrev:
GranTurismo skrev:Husk på at man selvfølgelig også ændrer på bilens køreegenskaber, når man ændrer på undervognen.

Det ser selvfølgelig godt ud at bilen står lige lavt for og bag, men VW'S ingeniører har formodentligt haft deres begrundelser for at sætte bilen sådan op...
Ja... At du ikke sagsøger dem for at du rammer noget med den når du kører på en knoldet landevej...
Jeg tror nu mere det har noget at gøre med, at når man hæver bagenden så forflyttes mere vægt fremefter ved deceleration, hvilket reducerer understyring pga øget tryk på forhjulene.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af mart!n » 25. dec 2014, 18:23

GranTurismo skrev:Jeg tror nu mere det har noget at gøre med, at når man hæver bagenden så forflyttes mere vægt fremefter ved deceleration, hvilket reducerer understyring pga øget tryk på forhjulene.
Aaarh... Rolig nu... Der er mange faktorer når VW eller en hvilken som helst anden bilproducent bygger en bil. Så teknisk som du gør det der tror nu ikke vi er ude i.

Det vil altid være et kompromis når man som producent bygger en bil. Den skal på det ene punkt køre som på skinner. Men den skal samtidig være behagelig så folk ka holde ud at køre i den. Forskellige folk syntes forskellig hårdhed af undervogn er behagelig. Højden på bilen skal være så den både ser sporty ud, er nem at komme ind og ud af uden man skal ned og kravle på vejen, for at man er sikker på at komme over fartbump og kantsten.

At sænke bilen som jeg har gjort. Øger nogen af de punkter som VW har gået på kompromis med og forringer også andre.
Hvis vi forestiller os at std undervognen på et diagram over de ting den skal klare følger et punkt vi kalder 0, så vil min jo nu få plus i krængning og styring da den ikke krænger så meget og derfor ka holde sin vægt inden for hjulene i sving. Men den vil så få minus i komfort da den er lidt hårdere end std. osv.

Der er jo en grund til at man på racerbiler har den helt nede på jorden med en gevind undervogn og ikke std dæmpere.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
JP-Auto
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JP-Auto.
Geografisk sted: Havdrup.
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af JP-Auto » 25. dec 2014, 18:59

Helt enig Martin, man kan nemt og med få midler ændre en hvilken som helst standart bil til en mere sporty/sikker bil. Og lige det med en bil er høj i røven kan som jeg ser det aldrig være en fordel, man vil jo typisk have en helt skæv vægt fordeling.
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk

Lindbjerg
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2. okt 2013, 08:02
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af Lindbjerg » 25. dec 2014, 20:03

Tilbage på sporet ;)
Jeg har hørt en AP gevindundervogn både skulle have god komfort og er i god kvalitet, så jeg regner stærkt med at det bliver sådan en på min 6R

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af RIX » 25. dec 2014, 21:24

JP-Auto skrev:Helt enig Martin, man kan nemt og med få midler ændre en hvilken som helst standart bil til en mere sporty/sikker bil. Og lige det med en bil er høj i røven kan som jeg ser det aldrig være en fordel, man vil jo typisk have en helt skæv vægt fordeling.
dit udgangspunkt er jo en rs4 med træk på alle 4 poter, en forhjultrukken køre bare bedst hvis fronten er lidt lavere end bagi(dermed ikke sagt den skal være std. bagi og sænket foran)
en 5-10mm i forskel er helt perfekt køre messigt til en gade bil, ellers snakker vi corner vejning ;)
VH:

Brugeravatar
JP-Auto
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JP-Auto.
Geografisk sted: Havdrup.
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af JP-Auto » 25. dec 2014, 21:39

RIX skrev:
JP-Auto skrev:Helt enig Martin, man kan nemt og med få midler ændre en hvilken som helst standart bil til en mere sporty/sikker bil. Og lige det med en bil er høj i røven kan som jeg ser det aldrig være en fordel, man vil jo typisk have en helt skæv vægt fordeling.
dit udgangspunkt er jo en rs4 med træk på alle 4 poter, en forhjultrukken køre bare bedst hvis fronten er lidt lavere end bagi(dermed ikke sagt den skal være std. bagi og sænket foran)
en 5-10mm i forskel er helt perfekt køre messigt til en gade bil, ellers snakker vi corner vejning ;)
VH:
Det er nyt for mig, og nej det er ikke kun rs jeg sammenligner med, det samme gælder min golf, har jo selv corner vægt og har leget lidt med min H&R gevind på Golfen, det muligt det er 5-10mm men det opfanger øjet så heller ikke som nogen nævneværdig forskel og er ikke det jeg vil betegne som "høj"...

Hvis først du begynder med corner vægt og følger den så optimalt som muligt kommer bilen til at se frygtelig ud for så skal den hænge med røven, hvis vægten skal passe så godt som muligt.

Hvis vi sammenligner med en 309gti-16 så kan jeg huske mange roste dens køreegenskaber og den var meget neutral vægtfordelingsmæssigt, det husker jeg flere entusiaster nævnte dengang, så det undrer mig du vil have så meget vægt på forhjulene men lige der skal jeg ikke kloge mig mega meget da jeg kun har nogen enkelte at sammenligne med... Jeg har bare altid troet 50-50 var bedst...
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af RIX » 25. dec 2014, 22:00

vægtfordeling afhænger af om bilen er en front skubber, bagskubber firhjulstræk eller centermotor bil

en golf(en vag med forhjulstræk) køre bare bedste med at næsten er lidt nede, står den lige vil den netop smide alt vægten på baghjulene under fuld gas(og det kan man jo godt lide ;))
har også kørt med 1 i negativ camber på forhjulene(enda op til 1.5, stadig en gade bil) og jeg har aldrig haft skæv slid på fordækkene da det jo også er afhængig af kørestil.

jo mindre vægt du har på forhjulene jo lettere bliver bilen når den kører med højere hastighed (og det mærker man tydelig i en std. vr6 ved 220 ;) )
indstilling af undervogn er en kæmpe viden skab, og man kan ikke bare tage det setup man f.eks har på en golf over på en firhjulstrukken eller en med motor i røven.
ford escort rs kørte jo bedre en en audi s2, da den havde 63/37(eller 60/40 (her var det høje tal bagerste)kan ikke huske det precis) her snakker jeg fordeling af trækket.

prøv du og så få sports center diff på fra s4 v8 , så skal du se hvordan din rs lige pludselig kan tage sving kontra nu :D ¨
men til en person som tuller rundt i kbh og aldrig kommer til og køre lidt stærk er det bare det man synes er pænest, synes så bare det ser så dorsk ud når man med bare 1 person bagi hænger med røver

VH:

Brugeravatar
JP-Auto
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JP-Auto.
Geografisk sted: Havdrup.
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af JP-Auto » 25. dec 2014, 22:14

Bland lige 4hjulstræk(ket) udenom...(-;

Okay, hvad foretrækker man generelt ved en forhjulstrukken? Hvor meget lettere vil man have den bagi? Jeg har altid fået fortalt vægtfordelingen var bedst med lige delt på hjulene så vidt muligt, men det gælder da så på baghjulstræk og firehjulstræk ik? Syntes bare altid BMW nævner de er tæt på neutrale...

Jeg er godt klar over hvilken viden en perfekt indstilling af en undervogn er...(-;
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af LeVelsBech » 25. dec 2014, 23:20

peter_dk25 skrev:Jeg har H&R fjedre på min Blue GT: -25/-40. Stadig god komfort.
Ser fint ud, men vil gerne længere ned - det med komforten lyder jo godt.
Morten16v skrev:Havde H&R 30/55 fjedre på min Polo, og det er efter min mening det eneste rigtige hvis det ikke skal være gevind :)
Ser kanon godt ud, meeeeen hvad med komforten? næste indlæg.....
Lindbjerg skrev:Jeg har H&R 25/40 på min 6R 1,6 TDI og de fjedre er stenhårde og der er nul komfort.
Det er præcis hvad jeg er bange for - bilen SKAL være brugbar i hverdagen, som skolevogn.
mart!n skrev:Her er min BlueGT sænket med Eibach Pro-Street S gevind
Den står bare så ufatteligt fint både med undervogn og diverse mods :)
Min er også hvid med Xenon så din må blive inspirationen.
Angående undervogn, så er det noget i den stil jeg tænker - men hvad skal sådan en fætter stå i med montering, sporing og the Works? Og hvem
ber man lave det, så pris og alles er i orden :?:

Og tak til alle med inputs - det er da derfor man bruger så meget tid på
VAGCARS :mrgreen:

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af GranTurismo » 26. dec 2014, 00:22

Sådan et sæt Eibach er en fed løsning, da man kan justere fjedrene efter behov.
Hvad med dæmperne,kan man også justere dem? (compression/ekstension)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af LeVelsBech » 26. dec 2014, 01:12

Lindbjerg skrev:Tilbage på sporet ;)
Jeg har hørt en AP gevindundervogn både skulle have god komfort og er i god kvalitet, så jeg regner stærkt med at det bliver sådan en på min 6R
Har også luret på dem - og de er jo prismæssigt til at komme i nærheden af :)
Men hvordan er kvaliteten så - det er som jeg ser det et sup-brand af KW,
og det er vel næppe en skidt ting?

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af ReneBo » 26. dec 2014, 10:41

LeVelsBech skrev:
Lindbjerg skrev:Tilbage på sporet ;)
Jeg har hørt en AP gevindundervogn både skulle have god komfort og er i god kvalitet, så jeg regner stærkt med at det bliver sådan en på min 6R
Har også luret på dem - og de er jo prismæssigt til at komme i nærheden af :)
Men hvordan er kvaliteten så - det er som jeg ser det et sup-brand af KW,
og det er vel næppe en skidt ting?
Jeg kørte med AP på min gamle Passat, og det kørte ret fint til prisen. Fin komfort og det kørte super. Oplevelsen af komfort er jo individuel. Hvis man forventer samme komfort/blødhed i en gevindundervogn som en standard, så bliver man skuffet. Jeg vil sige fra H&R fjedre til AP gevind var der næsten ingen forskel. Kører med Eibach gevind på min Touran, og det kører lige lidt mere lækkert en AP, men også lidt dyrere. Den er iøvrigt også købt hos René.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af Morten16v » 26. dec 2014, 11:11

Komforten er stadig i top med de H&R fjedre! Den er mere fast, det er klart, men den er stadig super behagelig at køre i :)
Porsche Tekniker.

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af LeVelsBech » 26. dec 2014, 11:18

ReneBo skrev:Jeg kørte med AP på min gamle Passat, og det kørte ret fint til prisen. Fin komfort og det kørte super. Oplevelsen af komfort er jo individuel. Hvis man forventer samme komfort/blødhed i en gevindundervogn som en standard, så bliver man skuffet. Jeg vil sige fra H&R fjedre til AP gevind var der næsten ingen forskel. Kører med Eibach gevind på min Touran, og det kører lige lidt mere lækkert en AP, men også lidt dyrere. Den er iøvrigt også købt hos René.
Super input vedr. AP - jeg forventer ikke uændret komfort, men har bare
læst mig til at den kan blive über bouncy :( Specielt med H&R fjedre.
Jeg er sgu lidt lun på en Eibach gevind, eller noget Bilstein.

Tænker oss at jeg må kunne sælge original undervognen fjedre/dæmpere som komplet BlueGt
undervogn - specielt hvis det nærmest intet har kørt?

Har faktisk også et fint tilbud fra bruger herinde - på H&R samt Bilstein B8
dæmpere incl. sporing und alles..... Men er usikker på hvor stor forskel det
gør med andre dæmpere - må jo være primært for komfortens skyld eller?

Mulighederne er jo nærmest uanede, og når man ved minus er det jo totalt
jungle ting :mrgreen:
Morten16v skrev:Komforten er stadig i top med de H&R fjedre! Den er mere fast, det er klart, men den er stadig super behagelig at køre i :)
Det lyder jo godt - og at den er mere fast er som du skriver klart. Bare den
ikke springer rundt som en hoppebold "in heat"
Har så også tænkt om ikke man bare smider andre dæmpere på efterfølgende
hvis den bliver for fast, kun med de H&R fjedre :?:

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af mart!n » 26. dec 2014, 11:39

Jeg ka helt klart anbefale Eibach Pro-Street S Gevind som jeg har på.
Den er kun en lille smule mere hård end std undervognen.
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5574
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af GranTurismo » 26. dec 2014, 12:25

LeVelsBech skrev:
Morten16v skrev:Komforten er stadig i top med de H&R fjedre! Den er mere fast, det er klart, men den er stadig super behagelig at køre i :)
Det lyder jo godt - og at den er mere fast er som du skriver klart. Bare den
ikke springer rundt som en hoppebold "in heat"
Har så også tænkt om ikke man bare smider andre dæmpere på efterfølgende
hvis den bliver for fast, kun med de H&R fjedre :?:
Ja man skal ikke undervurdere dæmpernes betydning!

Når jeg trykker på Sport-knappen i min bliver den mærkbart strammere. Ujævnheder i asfalten mærkes tydeligere, men indstyringen bliver også klart forbedret. Styretøjet føles mere direkte.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Lindbjerg
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2. okt 2013, 08:02
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af Lindbjerg » 26. dec 2014, 15:57

Jeg kan ikke udtale mig om andet end at H&R fjedre 25/40 til en TDI er noget hård skidt, som jeg ihvertfald ikke gider køre med længere.
Hvis jeg tager fast i taget på den lille polo og rykker lidt i den, så er det eneste sted den fjedre er i dækkene, den giver sig nul i fjedrene.
Men min ven som har en Golf V 1,9 TDI med AP gevindundervogn, giver sig lige så meget i fjedrene som i dækkene, dobbelt op på komfort i forhold til min Polo.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af RIX » 26. dec 2014, 16:03

der er nogen gange at sænkningsfjedrene bare ikke dur med std. dæmpere, der skal sportsdæmpere for at det virker.

kan det være du har fået fjedre til en benziner på den diesel polo??????

for det dur da slet ikke ;)

har prøvet endel forskellige undervogne, er generalt ikke til gevind men den eibach pro street er bare super godt, på en golf 6 gti er den bedre en std. undervognen når vi snakker comfort på motorvejen ;)

VH:

Lindbjerg
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 2. okt 2013, 08:02
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af Lindbjerg » 26. dec 2014, 16:40

Kan forstå LeVelsBech også går lidt op i komforten.... men står valget så imellem en Eibach pro street vs. AP

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af LeVelsBech » 27. dec 2014, 13:38

Lindbjerg skrev:Kan forstå LeVelsBech også går lidt op i komforten.... men står valget så imellem en Eibach pro street vs. AP
Jeg går nemlig op i komforten også - har i dag en G6 med Eibach fjedre, og den er helt perfekt - fast men uden at det bliver overdrevet.

At Poloen bliver lidt hårdere i det er ok, men er nervøs for om det bliver for
meget - som der også er skrevet tidligere i tråden, så er det jo en subjektiv
ting om den er god, bare ok, dårlig, eller helt ulidelig - smag og behag :D

Tror måske nok jeg forsøger mig med fjedrene til at starte ud med, og så må jeg skifte dæmpere hvis det er helt off (tror jeg ) :roll:

Måske nogen har et bud på hvad den afmonterede evt komplette undervogn
kan sælges for? Altså fjedre og dæmpere som jo er sænket 15mm ifht. standard
undervogn.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af RIX » 27. dec 2014, 23:44

Lindbjerg skrev:Jeg kan ikke udtale mig om andet end at H&R fjedre 25/40 til en TDI er noget hård skidt, som jeg ihvertfald ikke gider køre med længere.
Hvis jeg tager fast i taget på den lille polo og rykker lidt i den, så er det eneste sted den fjedre er i dækkene, den giver sig nul i fjedrene.
Men min ven som har en Golf V 1,9 TDI med AP gevindundervogn, giver sig lige så meget i fjedrene som i dækkene, dobbelt op på komfort i forhold til min Polo.
der er noget andet galt eller du har fået forkerte fjedre i, og du kan slet ikke sammenligne en polo og golf undervogns messigt da dimensionerne er helt anderledes i golfen ;)

ps. jeg siger det lige igen der er noget galt enten forkerte fjedre eller noget andet få en fagmand til og kigge på det.

ud over det så sænker eibach fjedre ikke så meget som H&R typisk 30/30 H&R 40 eller 50 derfor vil den ikke blive så hård som H&R fjedrene ,men det er begge rigtige gode valg, man for hvad man betaler for og ap er og bliver noget billig klyt det ser man jo også når de tyske blade tester på bane :D

VH:

Brugeravatar
JP-Auto
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JP-Auto.
Geografisk sted: Havdrup.
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Sænkning af BlueGT 6c

Indlæg af JP-Auto » 27. dec 2014, 23:50

Vi har det samme problem med H&R, har brugt dem siden 2003 og se sidste 3-4år har de ændret karakter, de er helt vildt hårde og faktisk værre end gevind at køre med, hårdheds mæssigt. Før var vi eller glade for dem og har i øvrigt aldrig brugt andet. I dag gider jeg ikke eje dem og har faktisk pt en kunde der vil have dem af igen. Og tingene er ikke ændret undervejs det er godkendte fjedre samme nr vi altid har fået.

Og jeg har faktisk H&R gevind på min golf, den kører langt langt bedre.
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk

Besvar

Tilbage til "Undervogn"