Sænkning af BlueGT 6c
-
- Medlem
- Indlæg: 817
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 111 times
Sænkning af BlueGT 6c
Hej.
Jeg modtager forhåbenligt snart min nye Polo.
Den skal sænkes ud over de 15mm ab. fabrik.
Min tanke er sådan en 35-40mm yderligere.
Hvad er godt, og hvad skal den slags koste?
Tænker selv noget Eibach (har jeg på min G6), men forhandler siger
at den så står højere bag til (ved fjedre)
Har tilbud på bilen leveret på andre fjedre til 5k inkl. sporing.
Det er vel ikke helt ved siden af?
Hilsen Lars
Jeg modtager forhåbenligt snart min nye Polo.
Den skal sænkes ud over de 15mm ab. fabrik.
Min tanke er sådan en 35-40mm yderligere.
Hvad er godt, og hvad skal den slags koste?
Tænker selv noget Eibach (har jeg på min G6), men forhandler siger
at den så står højere bag til (ved fjedre)
Har tilbud på bilen leveret på andre fjedre til 5k inkl. sporing.
Det er vel ikke helt ved siden af?
Hilsen Lars
-
- Medlem
- Indlæg: 530
- Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Jeg har H&R fjedre på min Blue GT: -25/-40. Stadig god komfort.
Dit pristilbud virker fair nok.
Det ser sådan ud med 17" fælge:
Dit pristilbud virker fair nok.
Det ser sådan ud med 17" fælge:
- Vedhæftede filer
-
- H&R sænkning.jpg (164.5 KiB) Vist 5773 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 817
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 111 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Hej Peter.peter_dk25 skrev:Jeg har H&R fjedre på min Blue GT: -25/-40. Stadig god komfort.
Dit pristilbud virker fair nok.
Super - det ser jo fint fint ud, lige hvad jeg manglede
Hilsen Lars
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 2. okt 2013, 08:02
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Jeg har H&R 25/40 på min 6R 1,6 TDI og de fjedre er stenhårde og der er nul komfort.
Jeg bliver nødt til at finde på noget andet til foråret
Jeg bliver nødt til at finde på noget andet til foråret
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Her er min BlueGT sænket med Eibach Pro-Street S gevind
På std hjul:
På BBS'er:
Viser begge to da der er lidt forskel på hjulene da BBS'ernesidder længere ude, er ½" breddere og lidt mindre dæk end std.
På std hjul:
På BBS'er:
Viser begge to da der er lidt forskel på hjulene da BBS'ernesidder længere ude, er ½" breddere og lidt mindre dæk end std.
- Morten16v
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Havde H&R 30/55 fjedre på min Polo, og det er efter min mening det eneste rigtige hvis det ikke skal være gevind
Hvis du tager mindre end 55mm bag så vil den blive høj bag i. Med 55 så kommer den til at stå lige
http://www.bilgalleri.dk/galleri/235288-vw_polo_6r_line
Hvis du tager mindre end 55mm bag så vil den blive høj bag i. Med 55 så kommer den til at stå lige
http://www.bilgalleri.dk/galleri/235288-vw_polo_6r_line
Porsche Tekniker.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Husk på at man selvfølgelig også ændrer på bilens køreegenskaber, når man ændrer på undervognen.
Det ser selvfølgelig godt ud at bilen står lige lavt for og bag, men VW'S ingeniører har formodentligt haft deres begrundelser for at sætte bilen sådan op...
Det ser selvfølgelig godt ud at bilen står lige lavt for og bag, men VW'S ingeniører har formodentligt haft deres begrundelser for at sætte bilen sådan op...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Ja... At du ikke sagsøger dem for at du rammer noget med den når du kører på en knoldet landevej...GranTurismo skrev:Husk på at man selvfølgelig også ændrer på bilens køreegenskaber, når man ændrer på undervognen.
Det ser selvfølgelig godt ud at bilen står lige lavt for og bag, men VW'S ingeniører har formodentligt haft deres begrundelser for at sætte bilen sådan op...
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Jeg tror nu mere det har noget at gøre med, at når man hæver bagenden så forflyttes mere vægt fremefter ved deceleration, hvilket reducerer understyring pga øget tryk på forhjulene.mart!n skrev:Ja... At du ikke sagsøger dem for at du rammer noget med den når du kører på en knoldet landevej...GranTurismo skrev:Husk på at man selvfølgelig også ændrer på bilens køreegenskaber, når man ændrer på undervognen.
Det ser selvfølgelig godt ud at bilen står lige lavt for og bag, men VW'S ingeniører har formodentligt haft deres begrundelser for at sætte bilen sådan op...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Aaarh... Rolig nu... Der er mange faktorer når VW eller en hvilken som helst anden bilproducent bygger en bil. Så teknisk som du gør det der tror nu ikke vi er ude i.GranTurismo skrev:Jeg tror nu mere det har noget at gøre med, at når man hæver bagenden så forflyttes mere vægt fremefter ved deceleration, hvilket reducerer understyring pga øget tryk på forhjulene.
Det vil altid være et kompromis når man som producent bygger en bil. Den skal på det ene punkt køre som på skinner. Men den skal samtidig være behagelig så folk ka holde ud at køre i den. Forskellige folk syntes forskellig hårdhed af undervogn er behagelig. Højden på bilen skal være så den både ser sporty ud, er nem at komme ind og ud af uden man skal ned og kravle på vejen, for at man er sikker på at komme over fartbump og kantsten.
At sænke bilen som jeg har gjort. Øger nogen af de punkter som VW har gået på kompromis med og forringer også andre.
Hvis vi forestiller os at std undervognen på et diagram over de ting den skal klare følger et punkt vi kalder 0, så vil min jo nu få plus i krængning og styring da den ikke krænger så meget og derfor ka holde sin vægt inden for hjulene i sving. Men den vil så få minus i komfort da den er lidt hårdere end std. osv.
Der er jo en grund til at man på racerbiler har den helt nede på jorden med en gevind undervogn og ikke std dæmpere.
- JP-Auto
- Medlem
- Indlæg: 1086
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: JP-Auto.
- Geografisk sted: Havdrup.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Helt enig Martin, man kan nemt og med få midler ændre en hvilken som helst standart bil til en mere sporty/sikker bil. Og lige det med en bil er høj i røven kan som jeg ser det aldrig være en fordel, man vil jo typisk have en helt skæv vægt fordeling.
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 2. okt 2013, 08:02
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Tilbage på sporet
Jeg har hørt en AP gevindundervogn både skulle have god komfort og er i god kvalitet, så jeg regner stærkt med at det bliver sådan en på min 6R
Jeg har hørt en AP gevindundervogn både skulle have god komfort og er i god kvalitet, så jeg regner stærkt med at det bliver sådan en på min 6R
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
dit udgangspunkt er jo en rs4 med træk på alle 4 poter, en forhjultrukken køre bare bedst hvis fronten er lidt lavere end bagi(dermed ikke sagt den skal være std. bagi og sænket foran)JP-Auto skrev:Helt enig Martin, man kan nemt og med få midler ændre en hvilken som helst standart bil til en mere sporty/sikker bil. Og lige det med en bil er høj i røven kan som jeg ser det aldrig være en fordel, man vil jo typisk have en helt skæv vægt fordeling.
en 5-10mm i forskel er helt perfekt køre messigt til en gade bil, ellers snakker vi corner vejning
VH:
- JP-Auto
- Medlem
- Indlæg: 1086
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: JP-Auto.
- Geografisk sted: Havdrup.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Det er nyt for mig, og nej det er ikke kun rs jeg sammenligner med, det samme gælder min golf, har jo selv corner vægt og har leget lidt med min H&R gevind på Golfen, det muligt det er 5-10mm men det opfanger øjet så heller ikke som nogen nævneværdig forskel og er ikke det jeg vil betegne som "høj"...RIX skrev:dit udgangspunkt er jo en rs4 med træk på alle 4 poter, en forhjultrukken køre bare bedst hvis fronten er lidt lavere end bagi(dermed ikke sagt den skal være std. bagi og sænket foran)JP-Auto skrev:Helt enig Martin, man kan nemt og med få midler ændre en hvilken som helst standart bil til en mere sporty/sikker bil. Og lige det med en bil er høj i røven kan som jeg ser det aldrig være en fordel, man vil jo typisk have en helt skæv vægt fordeling.
en 5-10mm i forskel er helt perfekt køre messigt til en gade bil, ellers snakker vi corner vejning
VH:
Hvis først du begynder med corner vægt og følger den så optimalt som muligt kommer bilen til at se frygtelig ud for så skal den hænge med røven, hvis vægten skal passe så godt som muligt.
Hvis vi sammenligner med en 309gti-16 så kan jeg huske mange roste dens køreegenskaber og den var meget neutral vægtfordelingsmæssigt, det husker jeg flere entusiaster nævnte dengang, så det undrer mig du vil have så meget vægt på forhjulene men lige der skal jeg ikke kloge mig mega meget da jeg kun har nogen enkelte at sammenligne med... Jeg har bare altid troet 50-50 var bedst...
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
vægtfordeling afhænger af om bilen er en front skubber, bagskubber firhjulstræk eller centermotor bil
en golf(en vag med forhjulstræk) køre bare bedste med at næsten er lidt nede, står den lige vil den netop smide alt vægten på baghjulene under fuld gas(og det kan man jo godt lide )
har også kørt med 1 i negativ camber på forhjulene(enda op til 1.5, stadig en gade bil) og jeg har aldrig haft skæv slid på fordækkene da det jo også er afhængig af kørestil.
jo mindre vægt du har på forhjulene jo lettere bliver bilen når den kører med højere hastighed (og det mærker man tydelig i en std. vr6 ved 220 )
indstilling af undervogn er en kæmpe viden skab, og man kan ikke bare tage det setup man f.eks har på en golf over på en firhjulstrukken eller en med motor i røven.
ford escort rs kørte jo bedre en en audi s2, da den havde 63/37(eller 60/40 (her var det høje tal bagerste)kan ikke huske det precis) her snakker jeg fordeling af trækket.
prøv du og så få sports center diff på fra s4 v8 , så skal du se hvordan din rs lige pludselig kan tage sving kontra nu ¨
men til en person som tuller rundt i kbh og aldrig kommer til og køre lidt stærk er det bare det man synes er pænest, synes så bare det ser så dorsk ud når man med bare 1 person bagi hænger med røver
VH:
en golf(en vag med forhjulstræk) køre bare bedste med at næsten er lidt nede, står den lige vil den netop smide alt vægten på baghjulene under fuld gas(og det kan man jo godt lide )
har også kørt med 1 i negativ camber på forhjulene(enda op til 1.5, stadig en gade bil) og jeg har aldrig haft skæv slid på fordækkene da det jo også er afhængig af kørestil.
jo mindre vægt du har på forhjulene jo lettere bliver bilen når den kører med højere hastighed (og det mærker man tydelig i en std. vr6 ved 220 )
indstilling af undervogn er en kæmpe viden skab, og man kan ikke bare tage det setup man f.eks har på en golf over på en firhjulstrukken eller en med motor i røven.
ford escort rs kørte jo bedre en en audi s2, da den havde 63/37(eller 60/40 (her var det høje tal bagerste)kan ikke huske det precis) her snakker jeg fordeling af trækket.
prøv du og så få sports center diff på fra s4 v8 , så skal du se hvordan din rs lige pludselig kan tage sving kontra nu ¨
men til en person som tuller rundt i kbh og aldrig kommer til og køre lidt stærk er det bare det man synes er pænest, synes så bare det ser så dorsk ud når man med bare 1 person bagi hænger med røver
VH:
- JP-Auto
- Medlem
- Indlæg: 1086
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: JP-Auto.
- Geografisk sted: Havdrup.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Bland lige 4hjulstræk(ket) udenom...(-;
Okay, hvad foretrækker man generelt ved en forhjulstrukken? Hvor meget lettere vil man have den bagi? Jeg har altid fået fortalt vægtfordelingen var bedst med lige delt på hjulene så vidt muligt, men det gælder da så på baghjulstræk og firehjulstræk ik? Syntes bare altid BMW nævner de er tæt på neutrale...
Jeg er godt klar over hvilken viden en perfekt indstilling af en undervogn er...(-;
Okay, hvad foretrækker man generelt ved en forhjulstrukken? Hvor meget lettere vil man have den bagi? Jeg har altid fået fortalt vægtfordelingen var bedst med lige delt på hjulene så vidt muligt, men det gælder da så på baghjulstræk og firehjulstræk ik? Syntes bare altid BMW nævner de er tæt på neutrale...
Jeg er godt klar over hvilken viden en perfekt indstilling af en undervogn er...(-;
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
-
- Medlem
- Indlæg: 817
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 111 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Ser fint ud, men vil gerne længere ned - det med komforten lyder jo godt.peter_dk25 skrev:Jeg har H&R fjedre på min Blue GT: -25/-40. Stadig god komfort.
Ser kanon godt ud, meeeeen hvad med komforten? næste indlæg.....Morten16v skrev:Havde H&R 30/55 fjedre på min Polo, og det er efter min mening det eneste rigtige hvis det ikke skal være gevind
Det er præcis hvad jeg er bange for - bilen SKAL være brugbar i hverdagen, som skolevogn.Lindbjerg skrev:Jeg har H&R 25/40 på min 6R 1,6 TDI og de fjedre er stenhårde og der er nul komfort.
Den står bare så ufatteligt fint både med undervogn og diverse modsmart!n skrev:Her er min BlueGT sænket med Eibach Pro-Street S gevind
Min er også hvid med Xenon så din må blive inspirationen.
Angående undervogn, så er det noget i den stil jeg tænker - men hvad skal sådan en fætter stå i med montering, sporing og the Works? Og hvem
ber man lave det, så pris og alles er i orden
Og tak til alle med inputs - det er da derfor man bruger så meget tid på
VAGCARS
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Sådan et sæt Eibach er en fed løsning, da man kan justere fjedrene efter behov.
Hvad med dæmperne,kan man også justere dem? (compression/ekstension)
Hvad med dæmperne,kan man også justere dem? (compression/ekstension)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 817
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 111 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Har også luret på dem - og de er jo prismæssigt til at komme i nærheden afLindbjerg skrev:Tilbage på sporet
Jeg har hørt en AP gevindundervogn både skulle have god komfort og er i god kvalitet, så jeg regner stærkt med at det bliver sådan en på min 6R
Men hvordan er kvaliteten så - det er som jeg ser det et sup-brand af KW,
og det er vel næppe en skidt ting?
- ReneBo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3351
- Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 24 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Jeg kørte med AP på min gamle Passat, og det kørte ret fint til prisen. Fin komfort og det kørte super. Oplevelsen af komfort er jo individuel. Hvis man forventer samme komfort/blødhed i en gevindundervogn som en standard, så bliver man skuffet. Jeg vil sige fra H&R fjedre til AP gevind var der næsten ingen forskel. Kører med Eibach gevind på min Touran, og det kører lige lidt mere lækkert en AP, men også lidt dyrere. Den er iøvrigt også købt hos René.LeVelsBech skrev:Har også luret på dem - og de er jo prismæssigt til at komme i nærheden afLindbjerg skrev:Tilbage på sporet
Jeg har hørt en AP gevindundervogn både skulle have god komfort og er i god kvalitet, så jeg regner stærkt med at det bliver sådan en på min 6R
Men hvordan er kvaliteten så - det er som jeg ser det et sup-brand af KW,
og det er vel næppe en skidt ting?
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957
- Morten16v
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 27 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Komforten er stadig i top med de H&R fjedre! Den er mere fast, det er klart, men den er stadig super behagelig at køre i
Porsche Tekniker.
-
- Medlem
- Indlæg: 817
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 111 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Super input vedr. AP - jeg forventer ikke uændret komfort, men har bareReneBo skrev:Jeg kørte med AP på min gamle Passat, og det kørte ret fint til prisen. Fin komfort og det kørte super. Oplevelsen af komfort er jo individuel. Hvis man forventer samme komfort/blødhed i en gevindundervogn som en standard, så bliver man skuffet. Jeg vil sige fra H&R fjedre til AP gevind var der næsten ingen forskel. Kører med Eibach gevind på min Touran, og det kører lige lidt mere lækkert en AP, men også lidt dyrere. Den er iøvrigt også købt hos René.
læst mig til at den kan blive über bouncy Specielt med H&R fjedre.
Jeg er sgu lidt lun på en Eibach gevind, eller noget Bilstein.
Tænker oss at jeg må kunne sælge original undervognen fjedre/dæmpere som komplet BlueGt
undervogn - specielt hvis det nærmest intet har kørt?
Har faktisk også et fint tilbud fra bruger herinde - på H&R samt Bilstein B8
dæmpere incl. sporing und alles..... Men er usikker på hvor stor forskel det
gør med andre dæmpere - må jo være primært for komfortens skyld eller?
Mulighederne er jo nærmest uanede, og når man ved minus er det jo totalt
jungle ting
Det lyder jo godt - og at den er mere fast er som du skriver klart. Bare denMorten16v skrev:Komforten er stadig i top med de H&R fjedre! Den er mere fast, det er klart, men den er stadig super behagelig at køre i
ikke springer rundt som en hoppebold "in heat"
Har så også tænkt om ikke man bare smider andre dæmpere på efterfølgende
hvis den bliver for fast, kun med de H&R fjedre
- mart!n
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3092
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
- Kontakt:
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Jeg ka helt klart anbefale Eibach Pro-Street S Gevind som jeg har på.
Den er kun en lille smule mere hård end std undervognen.
Den er kun en lille smule mere hård end std undervognen.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Ja man skal ikke undervurdere dæmpernes betydning!LeVelsBech skrev:Det lyder jo godt - og at den er mere fast er som du skriver klart. Bare denMorten16v skrev:Komforten er stadig i top med de H&R fjedre! Den er mere fast, det er klart, men den er stadig super behagelig at køre i
ikke springer rundt som en hoppebold "in heat"
Har så også tænkt om ikke man bare smider andre dæmpere på efterfølgende
hvis den bliver for fast, kun med de H&R fjedre
Når jeg trykker på Sport-knappen i min bliver den mærkbart strammere. Ujævnheder i asfalten mærkes tydeligere, men indstyringen bliver også klart forbedret. Styretøjet føles mere direkte.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 2. okt 2013, 08:02
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Jeg kan ikke udtale mig om andet end at H&R fjedre 25/40 til en TDI er noget hård skidt, som jeg ihvertfald ikke gider køre med længere.
Hvis jeg tager fast i taget på den lille polo og rykker lidt i den, så er det eneste sted den fjedre er i dækkene, den giver sig nul i fjedrene.
Men min ven som har en Golf V 1,9 TDI med AP gevindundervogn, giver sig lige så meget i fjedrene som i dækkene, dobbelt op på komfort i forhold til min Polo.
Hvis jeg tager fast i taget på den lille polo og rykker lidt i den, så er det eneste sted den fjedre er i dækkene, den giver sig nul i fjedrene.
Men min ven som har en Golf V 1,9 TDI med AP gevindundervogn, giver sig lige så meget i fjedrene som i dækkene, dobbelt op på komfort i forhold til min Polo.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
der er nogen gange at sænkningsfjedrene bare ikke dur med std. dæmpere, der skal sportsdæmpere for at det virker.
kan det være du har fået fjedre til en benziner på den diesel polo??????
for det dur da slet ikke
har prøvet endel forskellige undervogne, er generalt ikke til gevind men den eibach pro street er bare super godt, på en golf 6 gti er den bedre en std. undervognen når vi snakker comfort på motorvejen
VH:
kan det være du har fået fjedre til en benziner på den diesel polo??????
for det dur da slet ikke
har prøvet endel forskellige undervogne, er generalt ikke til gevind men den eibach pro street er bare super godt, på en golf 6 gti er den bedre en std. undervognen når vi snakker comfort på motorvejen
VH:
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 2. okt 2013, 08:02
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Kan forstå LeVelsBech også går lidt op i komforten.... men står valget så imellem en Eibach pro street vs. AP
-
- Medlem
- Indlæg: 817
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Ølstykke
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 111 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
Jeg går nemlig op i komforten også - har i dag en G6 med Eibach fjedre, og den er helt perfekt - fast men uden at det bliver overdrevet.Lindbjerg skrev:Kan forstå LeVelsBech også går lidt op i komforten.... men står valget så imellem en Eibach pro street vs. AP
At Poloen bliver lidt hårdere i det er ok, men er nervøs for om det bliver for
meget - som der også er skrevet tidligere i tråden, så er det jo en subjektiv
ting om den er god, bare ok, dårlig, eller helt ulidelig - smag og behag
Tror måske nok jeg forsøger mig med fjedrene til at starte ud med, og så må jeg skifte dæmpere hvis det er helt off (tror jeg )
Måske nogen har et bud på hvad den afmonterede evt komplette undervogn
kan sælges for? Altså fjedre og dæmpere som jo er sænket 15mm ifht. standard
undervogn.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Sænkning af BlueGT 6c
der er noget andet galt eller du har fået forkerte fjedre i, og du kan slet ikke sammenligne en polo og golf undervogns messigt da dimensionerne er helt anderledes i golfenLindbjerg skrev:Jeg kan ikke udtale mig om andet end at H&R fjedre 25/40 til en TDI er noget hård skidt, som jeg ihvertfald ikke gider køre med længere.
Hvis jeg tager fast i taget på den lille polo og rykker lidt i den, så er det eneste sted den fjedre er i dækkene, den giver sig nul i fjedrene.
Men min ven som har en Golf V 1,9 TDI med AP gevindundervogn, giver sig lige så meget i fjedrene som i dækkene, dobbelt op på komfort i forhold til min Polo.
ps. jeg siger det lige igen der er noget galt enten forkerte fjedre eller noget andet få en fagmand til og kigge på det.
ud over det så sænker eibach fjedre ikke så meget som H&R typisk 30/30 H&R 40 eller 50 derfor vil den ikke blive så hård som H&R fjedrene ,men det er begge rigtige gode valg, man for hvad man betaler for og ap er og bliver noget billig klyt det ser man jo også når de tyske blade tester på bane
VH:
- JP-Auto
- Medlem
- Indlæg: 1086
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: JP-Auto.
- Geografisk sted: Havdrup.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Sænkning af BlueGT 6c
Vi har det samme problem med H&R, har brugt dem siden 2003 og se sidste 3-4år har de ændret karakter, de er helt vildt hårde og faktisk værre end gevind at køre med, hårdheds mæssigt. Før var vi eller glade for dem og har i øvrigt aldrig brugt andet. I dag gider jeg ikke eje dem og har faktisk pt en kunde der vil have dem af igen. Og tingene er ikke ændret undervejs det er godkendte fjedre samme nr vi altid har fået.
Og jeg har faktisk H&R gevind på min golf, den kører langt langt bedre.
Og jeg har faktisk H&R gevind på min golf, den kører langt langt bedre.
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk