Slør i Rattet

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 282
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Slør i Rattet

Indlæg af audici » 31. jan 2009, 23:43

Jeg synes, efter jeg skiftede bærearmsbøsninger, føles bilen lidt ustabil. Bilen tæekker pludselig lidt til en af siderne efter jeg kører lidt ujævnhed på vejen. Det føles som om dækkene skifter retning efter bilen har passeret en ujævnhed på vejen. Man kan også høre og føle dette i ratten.
Jeg kan ikke se noget underligt på undervognen, men hvis jeg ryster ratten kan jeg høre og føle noget der klikker både inde og udenfor bilen.
Er det så nu servostyring der er defekt :roll: .
Audi A3 1.6 115000km på bagen :shock:

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Indlæg: 1031
Tilmeldt: 29. jul 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af budal jensen » 1. feb 2009, 01:06

audici skrev:Jeg synes, efter jeg skiftede bærearmsbøsninger, føles bilen lidt ustabil. Bilen tæekker pludselig lidt til en af siderne efter jeg kører lidt ujævnhed på vejen. Det føles som om dækkene skifter retning efter bilen har passeret en ujævnhed på vejen. Man kan også høre og føle dette i ratten.
Jeg kan ikke se noget underligt på undervognen, men hvis jeg ryster ratten kan jeg høre og føle noget der klikker både inde og udenfor bilen.
Er det så nu servostyring der er defekt :roll: .
Audi A3 1.6 115000km på bagen :shock:
har du fået justeret styretøj på den.. det kan jo være at den har ændret sig i camber/caster/toe det kan ske hvis du ikke får sat det hele samme sted som før....
så vil den være mærkelig at køre i..
det med klikkeri det kan være dit nederste led på ratstammen som er slidt.. det har jeg nogle gange på de biler.. ps det er komplet ratstamme..

ottedk
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. jan 2009, 01:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af ottedk » 1. feb 2009, 11:45

min gjorde det samme som du beskriver, efter at mine bærearme blev skiftet, og som budal skriver så skal du bare have den sporet, du har højst sansynligt heller ikke fuld selvopretning på bilen længere, ned til at det koster ca 600 for en sporing og alt er ok igen.

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 282
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af audici » 1. feb 2009, 17:53

Bærearmbøsningerne er blevet skiftet for ca. 2 måneder siden. Jeg har været opmærksom, mens jeg samler bæreaærmene på deres gamle plads. Selfølgelig kan man ikke montere dem 100 % igen. Dengang der jeg ordnede bilen, tog jeg en dæk mønstre måling både indvendigt og udvendigt. Der var ikke noget ujævn slid efter to måneder på dækkene. Skal jeg alligivel besøge en sporings service? Forsvinder klikkeriet efter sporing?

vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Slør i Rattet

Indlæg af vwbattle » 1. feb 2009, 20:23

4-Hjulsudmåling!
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Indlæg: 1031
Tilmeldt: 29. jul 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af budal jensen » 1. feb 2009, 23:08

altså hvis det er din ratstamme som er defekt vil klikkerriet ikke ændre sig ved at du får justeret styretøj..
så jeg ville nok lige finde ud af hvad det er som siger den lyd så du ikke skal have justeret den 2 gange

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 282
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af audici » 3. feb 2009, 22:07

Jeg kan godt skifte/reparere mange dele på biler, men jeg har aldrig skiftet en tandstang på en bil før. Er det noget en meget besværlig opgave, hvordan kan man afmontere/på montere sådan en dele, specialt på en A3.
Desuden har jeg fundet dette på ebay. Sælgeren mener at tandstangen er fejlfri. Det lyder billigt, men :roll: .
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 969
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af brianaxel » 4. feb 2009, 09:23

audici skrev:Jeg kan godt skifte/reparere mange dele på biler, men jeg har aldrig skiftet en tandstang på en bil før. Er det noget en meget besværlig opgave, hvordan kan man afmontere/på montere sådan en dele, specialt på en A3.
Desuden har jeg fundet dette på ebay. Sælgeren mener at tandstangen er fejlfri. Det lyder billigt, men :roll: .
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:DE:1123" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er vel også ratstammen og ikke tandstangen de skriver den muligvis er gal med, ikke?
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 282
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af audici » 4. feb 2009, 16:46

Jeg har været på dæk center i dag. De mener ikke helt der er noget i vejen med styre stangen. Men anbefaler en 4 hjuls udmåling. Og det koster rund regnet 1000 :shock: .
Jeg tror jeg vil prøve engang sporing af bilen og se om jeg kan leve med den.

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Indlæg: 1031
Tilmeldt: 29. jul 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af budal jensen » 5. feb 2009, 21:26

1000.- det var dyrt.. det tror jeg næsten du kan få billigere på vw.

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 969
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af brianaxel » 5. feb 2009, 21:51

http://www.cdof.dk" onclick="window.open(this.href);return false;, agl og andre gør det vidst billigere...
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 282
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Slør i Rattet

Indlæg af audici » 6. feb 2009, 15:58

Jeg ved ikke der sket nogen ændringer siden 2003, men de var alt for hurtige for en opgave der kan tage ca 30 minutter. Bilen var allerede ude der jeg fik min sidste hyp fra kaffen :) . Og jeg plejer at drikke en kop kaffe omkring 10-12 minutter :roll: .
Er der ikke andre sted omkring Roskilde der justerer til omkring 500.-

Besvar

Tilbage til "Undervogn"